Iz dosjeja žensk z velikim Ž: Mira Mihelič

11. 7. 2011
Iz dosjeja žensk z velikim Ž: Mira Mihelič

Slovenska pisateljica in prevajalka, ki je bila prava naslednica Zofke Kvedrove.

Mira se je rodila 14. julija 1912 v Splitu v premožni meščanski družini. Oče je bil podjetnik, mati pa operna pevka, ki pa je na soprogovo zahtevo opustila nastopanje. Starša sta se ločila, ko je bila Mira še majhna, zato jo je oče poslal k starim staršem v Trbovlje.

Po osnovni šoli je obiskovala gimnazijo, nato pa dva semestra prava. Poročila se je s slovenskim slikarjem Francetom Miheličem. Zaradi številne družine, imela je kar štiri otroke, je po drugi svetovni vojni ostala doma in se posvetila pisateljevanju in prevajanju.

Večino svojih del je Mira napisala na Aškerčevi cesti v Ljubljani, kjer na hiši stoji tudi spominska plošča v spomin na pisateljico in njenega moža.

Umrla je 4. septembra 1985.

Literarni opus Mire Mihelič obsega romane, drame, novele in dela za mladino, prevedla pa je tudi okoli 50 knjig, saj se od pisateljevanja takrat ni dalo živeti. Njeno najbolj znano delo je trilogija Plamen in dim, ki je kronika slovenske meščanske družine. Za mladino je napisala zbirko črtic Pridi, moj mili Ariel, ki so avtobiografske. V romanu Stolpnica osamelih žensk so ženske zbrane v stolpnici kot v skupni kletki, Tujec v Emoni pa je zgodovinski roman.

Zanimivosti:

  • Mira Mihelič je leta 1963 prejela Sovretovo nagrado za prevode del Svetloba v avgustu, Ozri se proti domu, angel, Pickwickovci, leta 1983 pa Prešernovo nagrado za življenjsko delo.
  • Njeni osrednji ženski liki so pogosto nesrečne, nezadovoljne mlade intelektualke, ki se zaradi strogo usmerjene ženske vzgoje začnejo spet zavedati samih sebe. Odnos z materjo je odtujen ter poln nerazumevanja z obeh strani.
  • Bila je tudi predsednica Društva slovenskih pisateljev in centra PEN.
  • Kip Mire Mihelič, delo kiparja Draga Tršarja, od leta 2005 stoji pred hišo Društva slovenskih pisateljev v Ljubljani.
  • Bila je prava naslednica Zofke Kvedrove.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja