Ti množično izpadajo lasje? TAKO lahko to preprečiš

Prvi korak: Ne paničari! Vsako izpadanje las ima svoj vzrok. Ko ga boš odkrila, ga boš znala tudi ozdraviti.

Ti množično izpadajo lasje? TAKO lahko to preprečiš (foto: Profimedia) Profimedia
10. 1. 2019

Z izpadanjem las se zagotov sooča zajeten svetovne ženske populacije, ... in če se z njim soočaš tudi ti, veš, da je grozno nadležen. Še posebej takrat, ko zamaši odtok kadi in te prisili, da vsaka dva dni posesaš svojo preprogo. 

Raziskave kažejo, da ena od treh žensk trpi zaradi izgube las ali zmanjšanja volumna las vsaj enkrat v življenju. Če torej izgubljaš lasje, ne izgubi še živcev, saj se vse da popraviti. Vse, kar moraš vedeti, je ...

Poišči razlog za izpadanje

Genetsko

Mogoče je, da se ti lasje redčijo zaradi tvojih genetskih predizpozicij. Opažaš, da se ti volumen las počasi, a vztrajno zmanjšuje? V teh primerih so nekateri lasni mešički občutljivi na moške hormone, kar povzroči, da se počasi skrčijo, iz njih pa začnejo rasti nekoliko tanjši in krajši lasje.

Reaktivno

To pomeni, da je izpadanje las posledica nekega sprožilca. Če dnevno iz las povlečeš veliko odpadlih las, to ni posledica genetske predizpozicije, ampak notranjega neravnovesja ali slabega počutja - lahko gre za nuticionistični primanjkljaj, hud stres, neprimerno dieto ali bolezen.

  • Hormonsko neravnovesje

Povzroči lahko vrsto težav na telesu, od aken do rejenja. Če so hormoni porušeni, se bo to pokazalo na celem telesu. Ženski hormoni so prijazni do las in spodbujajo njihovo rast, moški hormoni pa lahko skrajšajo cikel rasti las. Če imaš poleg zmešanih hormonov tudi genetsko preteklost tanjšanja las, bo to še toliko bolj vplivalo nate.

  • Stres

Nič novega ni, da ti lahko zaradi stresa izpadejo lasje. Stres zvišuje stopnjo androgena, moškega hormona v telesu, in povečuje izpadanje las. Stres lahko sproži tudi težave z lasiščem kot je prhljaj, poigra pa se lahko tudi s prehrambenimi navadami in tvojim prebavnim sistemom. Vse to negativno vpliva na tvoje lase.

  • Slabokrvnost

Eden pogostih vzrokov za izgubo las je primanjkljaj železa v krvi. Železo je namreč zadolženo za proizvajanje proteina za lasne celice. 

  • Težave s ščitnico

Žleza ščitnica pomaga regulirati telesni metabolizem, saj nadzoruje nastajanje proteinov in porabo kisika. Kakršno koli neravnovesje ščitnice lahko vpliva na stanje lasnih mešičkov. Če takšnih težav ne zdraviš, lahko postaneš slabokrvna, kar pa prav tako vpliva na tvojo grivo.

  • Pomanjkanje vitamina B12

Če nimaš dovolj vitamina B12, se verjetno počutiš utrujeno in brez energije. Zabava pa se ne konča pri tem, saj lahko nastradajo tudi tvoji lasje. Te težave so pogosto značilne za vegane, saj vitamin B12 dobijo samo preko živalskih proteinov.

  • Hitra izguba teže

Če si nedavno izgubila veliko teže, je povsem običajno, da temu nekaj tednov kasneje sledi tudi izguba las. Telo namreč za preživetje ne potrebuje las. Če so ti torej tvoji lasje pomembni, se raje izogibaj nenadnim in korenitim dietam.

  • Starost

Če si ravno vstopila v menopavzo ali jo počasi zapuščaš, zelo verjetno spremembe tvojega telesa vplivajo tudi na tvoje lase. Potrebno se je zavedati, da se tudi lasje starajo. Starejši ko smo, bolj tanki postajajo naši lasje. 

Kaj lahko storiš?

Če si prepoznala svojo težavo, si na dobri poti. Pogosto se zgodi, da lasje začnejo odpadati ali se tanjšati šele nekaj tednov ali celo mesecev po nastalem vzroku. Če ti lasje množično odpadajo več kot tri mesece, pa obišči zdravnika, morda bosta odkrila še kakšen podtalni vzrok. Nikakor pa ne paničari, saj bodo lasje zrasli nazaj takoj, ko boš odpravila težavo.

Spremeni svojo prehrano

Lasje so zgrajeni iz proteinov, zato je pomembno, da vsaki dan zaužijemo dovolj proteinov. Za zajtrk in kosilo pojej vsaj 120g proteinov, priporoča nutricionistka Anabel Kingsley.

Osnovnega pomena so tudi kompleksni ogljikovi hidrati, saj lasem dajo energijo, s katero lahko zasijejo. Če imaš med obroki več kot štiri ure časa si privošči prigrizek iz zdravih ogljikovih hidratov.

Če tvoja težava ni prehrana, takšno prehranjevanje ne bo pomagalo.

Prehranska nadomestila

Lasje imajo zelo unikatne zahteve glede prehranskih dodatkov, ki pa jih moraš jemati ob svoji zdravi dieti.

Priporočljive so naslednje sestavine: železo, vitamin C, vitamin B12, vitamin D3, baker, cink, selen, osnovne amino kisline, lisin in metionin.

Bolj pametno urejaj frizuro

Morda je kuštrava figa na glavi res videti prima, a lahko uničuje tvoje lase. Las ne izpostavljaj trenju. Izogibaj se tudi težkim kremam in serumom za lase, ker jih ti le še dodatno obtežijo.

Predvsem pa ne skrbi, saj ravno skrb stanje poslabša. Bodi potrpežljiva! Cikel rasti las traja šest tednov, zato moraš počakati vsaj tako dolgo, da bi videla spremembe. 

Fotografije: Instagram, Giphy

Preberi še: Uživaš kolagen v prahu? Zares bo učinkoval le, če boš upoštevala TOLE!

Priporočamo tudi: Če boš spala TAKO, se boš zbudila s popolno frizuro

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri