4 znaki, da najverjetneje pojemo preveč soli

Pogosto slišimo, da uživanje prevelikih količin soli ni zdravo. Toda koliko je preveč in kako to opazimo?

4 znaki, da najverjetneje pojemo preveč soli (foto: Unsplash.com/Emmy Smith) Unsplash.com/Emmy Smith
9. 9. 2018

Kdor poje preveč soli, na stežaj odpre vrata boleznim visokega krvnega pritiska in kapi – tako je pogosto mnenje. Slovenci naj bi za kar 140 odstotkov presegali priporočila o zdravem in varnem uživanju soli.

Kako veš, ali zaužiješ več soli, kot je tvoje telo potrebuje?

1. Hrana je brez okusa

Predvsem gotovi izdelki imajo visoko vsebnost soli in to postopoma otopi naš okus za slabo. Če pojeste veliko take hrane, boste verjetno prej ali slej začele dodatno soliti tudi svežo hrano, ker se vam bo zdela pusta in brez okusa. V veliki meri gre torej za neko navado.

Če opazite, da kar naprej dodatno solite jedi, morate zavestno zmanjšati vnos soli v telo in paziti na skrite slane pasti v običajni hrani

2. Občutek oteklosti

Sol nase veže vodo in to ima lahko veliko različnih učinkov – začnemo se rediti, počutimo se lahko napihnjene, imamo otekle členke na prstih in nogah.

Ti simptomi se pogosto pokažejo v srednjih letih.

3. Nepojasnjeni glavoboli

Kar naprej te boli glava, ne moreš pa najti vzroka. Bodi pozorna, če se bo glavobol pojavil po tem, ko boš zaužila neko slano jed. Preveč soli povzroči razširjanje krvnih žil v možganih – kar je pogost povzročitelj glavobola.

4. Pogosti odhodi na stranišče

Japonska študija iz leta 2017 je pokazal, da zaužita sol (posebej pri starejših ljudeh) okrepi tiščanje na vodo. Pridružujejo se še motnje spanja in neprestana utrujenost. Ko so udeleženci raziskave zaužili 25 % manj soli, se je tudi zmanjšala potreba po nočnem vstajanju in odvajanju vode.

Poleg tega: če želiš narediti nekaj dobrega za svoje telo, potem od jedilne soli preidi k morski. V njej je več koristnih elementov in mineralov kot v običajni soli.

Je preveč soli škodljivo?

Nedavna kanadska raziskava je pokazala, da uživanje prevelikih količin soli zdravju ne škoduje tako zelo, kot domnevamo. Nekaterim ljudem naj bi celo pomagalo varovati srce in ožilje.

Andrew Mente in njegovi kolegi so v študiji zajeli podatke 95.767 ljudi v starosti od 35 do 70 let iz 18 držav. Njihov rezultat: jedilna sol postane problematična za zdravje, kadar jo dnevno zaužijemo več kot 12,5 grama.

Natrij kot povzročitelj

Visok krvni tlak in pojav kapi po ugotovitvah znanstvenikov povzroči predvsem velika količina natrijevega klorida iz soli.

Hkrati so znanstveniki med drugim odkrili dokaze, da lahko uživanje manj kot 12 gramov soli dnevno povzroči manj pojavov srčnih infarktov in nižje stopnje umrljivosti. Sol je tako lahko celo zdrava.

Članek je bil objavljen v reviji Liza
Fotografija: Unsplash.com/Emmy Smith

Preberi še: Dekleta na Instagramu delijo svojo TEŽO in to je razlog, zakaj!

Priporočamo tudi: To je lahko krivo, da se tvoj trebuh boči navzven, čeprav nisi noseča

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri