Bi bila rada bogata? Loti se svoje kariere kot milijonarka!

Bi rada pokukala v svet najbogatejših poslovnežev na tem? Novinarji trendnih časopisov jih trenutno zasuvajo z vprašanji, Petra Škarja, simpatična in uspešna poslovna ženska ter pisateljica uspešnic, pa je to delo opravila že pred nekaj leti in njihove najpomembnejše odgovore zapisala v knjigi Ameriški milijonarji so spregovorili.

Bi bila rada bogata? Loti se svoje kariere kot milijonarka! (foto: Profimedia) Profimedia
22. 5. 2017

Se sprašuješ, po čem se najbogatejši in najuspešnejši podjetniki razlikujejo od tebe? Ne gre za to, da so podedovali prvi milijon (bolj malo je takih). Ali da so najeli najboljše finančne svetovalce (čeprav se to splača).

Njihov uspeh tiči v njihovem razmišljanju. Razmišljajo o velikih stvareh.

Ne obupavajo, takrat ko se jim zalomi (in zalomi se jim pogosto – to je del uspeha).

Ne ozirajo se na mnenja drugih, ampak gredo po svoji poti strmo navzgor, včasih tudi navzdol, kar pa jih nikoli (!!) ne ustavi.

In medtem ko morda čakaš na prave številke lota, oni rešujejo svet (ali polnijo svoje denarnice).

Preberi najpomembnejše navade poslovnežev, ki razmišljajo v velikih številkah.

Če se ti bodo porodila še nova vprašanja, vprašaj ljudi, ki jih občuduješ zaradi njihovih uspehov – naj bodo megalomanski direktorji v tujini ali najuspešnejši pri nas.

Petra Škarja te spodbuja: “Vprašaj jih. To je začetek. Pokliči, piši, jih kje osebno srečaj in jih preprosto – vprašaj. Ja, saj se najde kdo, ki te zavrne, a vsi zagotovo ne. Na splošno ljudje, ki so res uspešni – pri tem ne mislim zgolj finančno, z veseljem delijo znanje in pomagajo tistim, za katere menijo, da bo povedano padlo na plodna tla in ne bo obviselo v zraku.”

Pa vseeno, pravi Petra, ni pomembno le to, kar slišiš in prebereš …

“Tudi sama v resnici nisem slišala nič tako zelo revolucionarnega, nekaj, česar ne bi že prej kje slišala in zaznala. Bistveno je, da sta mi potovanje in izkušnja po njem dala vzgib, da sem poznano končno res dala v prakso. Znanje je zgolj potencial za uspeh, ni pa uspeh, ni niti majčkena sprememba. Šele ko znanje daš v prakso, v akcijo, prideš do rezultatov.”

Ne zapletaj – poenostavi

Ne zapletaj in ne delaj zmede, kjer je ni! Poenostavi vse, kar se da: pogovor, e-pošto, delo. Naj bo kratko, jedrnato, bistveno.

Manj razmišljaj, več deluj.

Kolikokrat nečesa nisi izpeljala le zato, ker si se ustrašila, da ti ne bo uspelo (v popolnosti)? Ali celo zato, da se ti ljudje ne bi smejali in si o tebi mislili česa drugega, kot si sama želiš?

Eden od ameriških milijonarjev je Petri rekel: “Evropejci imate bistveno več znanja, bistveno bolj ste inovativni in bolj razmislite o stvareh. Zato vam od desetih uresničenih idej dve uspeta. Nam uspe le ena od dvajsetih. Vendar jih mi 20 uresničimo v enem mesecu, vi pa deset v enem letu.”

Petra meni, da najpogosteje grešimo v tem, da se preveč oziramo na mnenja okolice ter premalo delujemo (le razmišljamo in razmišljamo, a v akcijo spravimo le malo stvari).

Ne boj se padcev.

Pri nas se padcev bojimo. “Prav zaradi strahu pred padci (ki zagotovo bodo, vedno so, le da eni o njih govorijo, drugi jih skrivajo) stopimo korak nazaj v cono varnosti, postanemo pasivni in si tako že vnaprej podpišemo neuspeh,” pravi Petra Škarja.

“V Ameriki tiste, ki jim je spodletelo, pa so se vseeno postavili na noge ter na koncu stopili na zmagovalne stopničke, častijo, ker so si upali. Ker so bili kljub neuspehom ali 'norim idejam' drzni.”

Ne delaj za denar.

Denar je vedno le posledica dobrega dela in doprinosa trgu. Delaj za svobodo, izražanje ustvarjalnosti in uresničevanje svoje vizije. Za uspeh in vzporedno tudi srečo v življenju je nujno treba delati to, kar res rada delaš.

Uživati v delu, ki bi ga opravljala, tudi če denar ne bi obstajal.

V tem primeru te ne ustavijo ne padci ne negativni komentarji, niti strahovi … Osredotočaj se torej na to, da boš dala več in boljše trgu. Denar sledi. Če so v ozadju pravi nameni, denar vedno sledi.

Bodi osredotočena.

Uspešni milijonarji so ves čas osredotočeni. Pa ne na denar, ampak vizijo, na to, kaj želijo ustvariti, torej na svojo 'veliko sliko'.

Delujejo v skladu s tem, in ko delajo, delajo. Ko so na sestanku, iščejo rešitve, ko so na kavi, se pogovarjajo. Ne pustijo se motiti z zvoki Facebooka, sporočil, nič jim stalno ne piska in ne klikajo vsako minutko.

Ničesar ne jemlji osebno

Največji podjetniki na tem svetu so veliko govorili o tem, da bi morali delo vzeti bolj kot igro, naj se ga ne lotevamo preveč resno, naj se ne vežemo preveč čustveno na svoje delo in projekte ter naj se ne bremenimo za malenkosti. Vse to bi nas z leti zagotovo ustavilo.

Upaj si biti ‘čudakinja’

Ja, ta del je zelo pomemben. Ne kopiraj drugih. Pojdi svojo pot. Še prej pa premisli, ali je to res tvoja pot ali gre le za rahlo prilagojeno pričakovano pot tvojih staršev, partnerja, okolice ... Največji uspešneži gredo res popolnoma svojo pot. Zato so pogosto za marsikoga čudaki. A ravno čudaki na koncu spreminjajo svet. 

Petrino razmišljanje - Pomembno je hoditi svojo pot, a pogledati naokoli.

Le po svoji poti

Uspešen slovenski podjetnik Dušan Olaj iz podjetja DUOL pravi, da ne bere knjig o zgodbah o uspehu, ker je to pot, ki je bila prehojena. Torej, če temu slediš, si avtomatično že zgrešil to svojo pot.

Ne ujemi se v zgodbe ...

Petra misli, da je Dušanovo razmišljanje po svoje smiselno, a da je dobro prebrati kakšno knjigo, poslušati zgodbo o uspehu, obiskati seminar … A pomembno je, da se ne ujamemo preveč v to.

… deluj, kot začutiš

Tudi če ne zavestno, podzavestno začneš delovati, kot deluje množica. In kjer je množica, približno tam boš ostala. Seveda je to mnogim povsem sprejemljivo in ni v tem nič narobe.

A če želiš iti svojo pot, je včasih bolje malo manj vedeti, kaj in kako naj bi delovala, ampak preprosto deluješ, kot začutiš sama. Ne le veš, temveč tudi začutiš.

Besedilo: PETRA ARULA

Preberi še: Kako si ustvariš SVOJO blagovno znamko?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri