Kako si ustvariti SVOJO blagovno znamko?

Ti gre na živce mizerna plača in premišljuješ, kako povečati svojo vrednost?

Kako si ustvariti SVOJO blagovno znamko? (foto: Profimedia) Profimedia
7. 5. 2017

Ko je Victoria Beckham dejala, da hoče biti bolj znana kot pralni prašek Persil, so vsi obračali z očmi. Zakaj naj bi ona – človek – hotela postati blagovna znamka?

Samo zato, ker je pametna. Victorii je uspelo – blagovne znamke ni naredila le iz sebe, ampak tudi iz svoje družine.

Od takrat je ustvarjanje blagovnih znamk z lastnim imenom postalo nekaj samoumevnega.

Danes, ko se piše leto 2017, pa moraš biti svoj lastni menedžer, ustvarjalka lastne blagovne znamke in svoja piarovka hkrati, če sploh hočeš preživeti, naj bo to v veliki korporaciji ali s svojim podjetjem.

Verjemi, uspe lahko tudi tebi, čeprav počneš stvari, ki so si jih izmislili že drugi! Drugačna si od drugih, čeprav si siva miška.

Nekaj te od njih pač loči, je tako? Osredotoči se torej na stvar, hobi, znanje, ki te dela posebno. Bodi torej drugačna, bodi ti!

Da ti bo lažje, smo 'zaslišale' rušiteljico klišejev in povprečnosti med blagovnimi znamkami: trenerko in predavateljico za marketing mag. Lenjo Faraguna.

Če kdo, je ona tista, ki ve, kako iz sebe narediti – sebe. In s tem dobro služiti.

Tvoj izdelek = tvoje ogledalo

Ko bo tvoj izdelek točno to, kar ti misliš in živiš, z vsemi izkustvi, ki ti jih je namenilo življenje, je popolnoma vseeno, ali se z enako poslovno idejo ukvarja še nešteto drugih. Ker bo tvoj izdelek drugačen, ker bo 'ti'.

Tudi če ima nekdo enak izdelek ali storitev kot ti, to ne pomeni, da ne moreš 'zmagati' na tem področju. Ker tvoja blagovna znamka ni samo tvoj izdelek ali storitev, logotip ali ime.

Tvoja znamka so tvoje izkušnje v življenju (tiste, na katere bi najraje pozabila, a si ob njih zrasla, pa tudi tiste, ki so te ponesle v nebo – in te izkušnje imaš samo ti!), tvoje vrednote in prepričanja, tvoji talenti (tudi tisti, ki niso neposredno povezani s tem področjem) in seveda tvoje znanje (s tvojega področja in iz življenja).

Zapomni si! Vse zgoraj našteto gradi tvojo unikatno znamko, ki mora ustvariti unikatno izkušnjo za kupce. Takšno, ki je še niso doživeli na tem področju.

Takšno, ki ostane v spominu, takšno, ki da izjemen občutek in spomni na določeno izkušnjo.

V 99 odstotkih blagovnim znamkam to manjka.

Tvoja prodajna strategija

Zelo pomembno je, kako komuniciraš z zunanjim svetom. Naj bo tvoja prodajna strategija človek-človek, in ne posel-posel ali posel-stranka.

Bodi pozorna do sebe in do tistih, s katerimi posluješ. Obenem bodi jasna in drugačna.

Zapomni si: Preveč je znamk, ki so si podobne kot jajce jajcu. Kako naj se potem kupec odloči?

Ali v poplavi enakih izdelkov (p)ostaneš nevidna ali pa se zate odločajo samo na podlagi cene in postaneš cenovna prostitutka.

Ne bodi cenovna prostitutka!

Morda bo ljudi sprva res privlačila zelo ugodna cena, pa vendar – ali hočeš stranke, ki so si tvojo storitev ali izdelek izbrale zaradi cene ali zato, ker jim prodajaš svojo zgodbo, vrednote, pogled na svet, svoj trud in čas?

“Moja misija je spomniti vsako podjetnico ali podjetnika, da je v njej unikaten (poslovni) diamant, vreden 400 trilijonov, in da mora to tudi jasno, golo iskreno, človeško, brez olepševanj in ves čas govoriti svetu.”

Ti okolica govori, da se tega ne da narediti? Poglej uspešne slovenske podjetnice.

Nike Zupanc pred leti ni poznal skoraj nihče. Poglej, kaj ji je uspelo narediti v relativno kratkem času. Njeno ime odmeva med svetovno elito notranjega dizajna. Ker se je tako odločila. Ker trdo dela, je samosvoja in se ne da prepričati tistim, ki ne verjamejo v uspeh.

Zapomni si: Nikoli ne nižaj cene le zato, da boš lahko proda(ja)la. Raje pospeši svoj marketing in ciljaj na stranke, ki jih želiš doseči.

Prilagajaj se trgu, a nikoli ne izgubi sebe!

Mag. Lenja Faraguna meni, da ti lahko navdih za komunikacijo s trgom da prav – trg:

“Vprašaj trg in naj ti on da inspiracijo za to, kar potrebuje, pa tudi to, kako lahko oblikuješ svojo ponudbo in komunikacijo.”

Trenerka poudarja, da nikar ne zanemari tega dela marketinga, in dodaja:

“Sama sem to začela delati prepozno, ker se mi je zdelo, da sem vsevedna. V smislu: če sem pa jaz strokovnjakinja za radio in marketing. Ja, sem. Toda če njim tega ne povem tako, da bodo razumeli, da se bodo s tem poistovetili in mi ne zaupajo dovolj, da bi me upoštevali, je enako, kakor da me ni.”

Pa vendar Lenja svari, da nenehno sledi sebi: Nikoli ne izgubi svoje integritete.

Zapomni si: Bolj ko boš komunicirala s trgom, več namigov boš dobila, kako lahko še bolje prodajaš svojo blagovno znamko točno tako, kot je pisano na kožo tebi.

Da ti bo uspelo, v svojo blagovno znamko zagrizi:

S trdim delom. Brez tega preprosto ne bo šlo. Vendar tudi trdo delo ne bo dovolj, za uspeh potrebuješ še druge veščine.

Znamki daj osebnost! - Osebnost tvoje znamke naj bo iskrena, ne umetna. Z jasnimi vrednotami glede življenja, tvojega področja dela, odnosov. Ne pozabi, da si unikatna, ena in edina na tem svetu, točno takšna, kot si, in to se mora čutiti na vsakem stiku tvoje blagovne znamke z zunanjim svetom.

Z vztrajnostjo - Morda se ti bo zdelo, da vsem posel raste hitreje kot tebi. A verjemi, tudi velike zvezde so imele sprva le peščico zadovoljnih strank.

“Zavedaj se, da se znamka ne rodi čez noč, ko postaviš svoj logotip, spletno stran, FB-profil. Obsta­jajo faze, ki jih ne moreš preskočiti. Zavedati se moraš, da postaneš prepoznavna šele takrat, ko se občutek zate rodi v ljudeh, ne v tebi.

Oni so tisti, ki povedo, kdaj si ti blagovna znamka. Ko ob omembi določenega področja najprej pomislijo nate, potem veš, da si blagovna znamka,” te na trdna tla postavlja mag. Lenja Faraguna.

Z dajanjem, preden prodaš - Ljudem s svojim znanjem, s svojo znamko daj nekaj, kar jim bo pomagalo narediti premike v njihovem življenju in poslu, šele potem si vzemi pravico vstopa v njihovo denarnico. Najprej se vtetoviraj v glavo in srce, potem v denarnico.

Z užitkom - V svojem delu uživaj. Če komaj čakaš na konec tedna ali prosti dan, potem nekaj ni v redu. Pri svojem poslu moraš oboževati občutek, da tvoji možgani niso nikoli izklopljeni.

Ne pomisli najprej na denar - Ne delaj najprej za denar. Denar vedno pride. V glavi imej, da svoj posel delaš z višjim namenom, na dolgi rok.

Zastavi si naslednja vprašanja ...

Mag. Lenja Faraguna svetuje, da si za začetek postavi nasled­nja vprašanja. Tako boš dobila zelo jasno sliko o tem, zakaj, kako, kaj in za koga želiš delati.

Blagovno znamko bo tako veliko lažje oblikovati, svoj izdelek pa boš lahko še izpilila.

Zakaj?

Zakaj delaš to, kar delaš? Kaj so tvoje vrednote in prepričanja, ki so osnova za tvoj posel, za tvoje marketinške strategije?

Kako?

Kaj je pri tebi drugačno od tistega, kar trg že ponuja? Niti slučajno tukaj ne odgovori v slogu: Mi nudimo pravo kakovost! Ali: Mi smo drugačni. To dokaži. O sebi oziroma svoji blagovni znamki pa govori popolnoma (do golega) iskreno.

Kaj?

Nauči se povedati, kaj točno delaš, brez filozofiranja in leporečenja.

Za koga?

Vprašaj se, kakšnih strank si ne želiš. Priznaj si: Z njimi ne želim delati, zelo pa si želim delati s temi in temi. Pomembno je, da si magnet za prave ljudi.

In ko te nekdo vpraša: “S čim se pa ti ukvarjaš?”

Odgovoriš mu točno v tem vrstnem redu. Ne začneš pri kaj, temveč z zakaj. Tako boš vzbudila zanimanje.

Nikoli ne nehaj delati naslednjih korakov

Lenja opozarja, da nikoli ne zaspi:

“Ne ustavi se. Bodi ves čas prisotna. Ne išči trenutka, ko naj bi bil za tvoje stranke pravi čas za nakup, ampak bodi prisotna s svojo unikatnostjo in čakaj na njihov kdaj, ki bo prišel, ko bodo začutili tvoj zakaj, kako in kaj.”

Zapomni si! Nikoli ne počivaj na lovorikah, čeprav ti gre v tem trenutku res dobro.

Prav zato moraš narediti vse, da ti bo vsaj tako dobro šlo tudi prihodnji mesec. Prisluhni strankam, kaj jim je pri tvojem delu všeč, kaj si še želijo, in to upoštevaj.

Besedilo: Petra Arula

Preberi še: Kdaj je čas za drastično spremembo življenja? Je res vredno kar tvegati čisto vse? Odgovor ti bo dal članek "Imam le eno življenje in želim ga živeti” (resnične zgodbe o ljudeh, ki so tvegali vse)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri