Zdravje: Znova v popolnem ravnovesju!

Če je telo v ravnovesju, se počutiš nadvse dobro. Če iz njega malce zaideš, si večinoma lahko do vnovične vzpostavitve pomagaš z nekaj preprostimi triki.

24. 9. 2011

Stres, drobni prehranski grehi ali pa prebolela bolezen lahko dodobra zmedejo uravnotežen sistem naše presnove. Toda te težave lahko z zavestno in pravilno prehrano večinoma zelo hitro odpraviš.

Ravnovesje kislin in baz

Meso, izdelki iz bele moke, sladkarije, kava in alkohol lahko preveč zakisajo naše telo. Posledično se počutimo utrujene, pogosti pa so tudi glavoboli.

Pomaga že posebna kura, pri kateri se izogibaš živilom, ki preveč zakisajo telo, namesto tega pa na svoj jedilnik uvrsti več bazičnih živil, kot so krompir, sadje in zelenjava. Priporočljive so solate, kumare in rdeča pesa.

Še večji učinek pa boš dosegla, če boš čez dan popila najmanj dva litra mineralne vode.

Vrednosti holesterola

Večji del holesterola, ki sodeluje v številnih presnovnih procesih, naše telo proizvede kar samo. Pridobimo pa ga tudi iz hrane. Preveč izdelkov živalskega izvora lahko povzroči presežke vrednosti.

Da bi te zmanjšala, se je treba odreči jajcem, zrezkom in podobnim živilom ali pa dajati prednost živilom, ki ga vežejo. Tri do štiri jabolka dnevno lahko na primer za kar 10 odstotkov zmanjšajo celotne vrednosti holesterola. Orehi in morske ribe z maščobnimi kislinami omega 3 znižujejo še posebno škodljiv holesterol LDL.

Krvni sladkor

Ni dvoma, da mora sladkorno bolezen zdraviti zdravnik. Toda če so vrednosti sladkorja presežene le malenkostno, lahko pomaga že skodelica koprivnega čaja po jedi. Ta namreč pospeši produkcijo hormona inzulina, ki razgrajuje sladkor.

Tudi cimet lahko pri diabetikih (tip 2) izboljša motene vrednosti sladkorja. Ameriška študija je nedavno pokazala, da lahko izvleček cimeta v 40 dneh za skoraj 29 odstotkov zmanjša vrednosti krvnega sladkorja.

Krvni pritisk

Pri povišanem krvnem pritisku zelo pomaga tudi gibanje. Najbolje na svežem zraku, saj se s pomočjo UVB-žarkov tvori tudi D-vitamin v koži. Ta vitamin za kosti uravnava tudi krvni pritisk, njegovo pomanjkanje pa povzroči povečane vrednosti.

Aminokisline

Kdor uživa preveč gotovih jedi ali pa hitre hrane, se pogosto sooča s pomanjkanjem aminokislin.

Prehrana s stročnicami, perutnino, mesom, mlekom, siri in oreški znova uravna to pomanjkanje. Ta živila namreč vsebujejo kakovostne beljakovine, ki so zgrajene iz aminokislin in so enako pomembne tako za izgradnjo telesnih celic kot za številne telesne funkcije.

Ščitnica

Utrujenost ali pretirana budnost, povečevanje telesne teže ali pa težave s hujšanjem, posebno hitro bitje srca, izpadanje las – vse to so lahko simptomi motenega delovanja ščitnice. Pri nas to postaja vse bolj razširjen problem, ker naša hrana vsebuje premalo joda.

Strokovnjaki zato svetujejo, da na jedilnik dvakrat tedensko uvrstimo morske ribe ali pa suši z algami.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri