Zakaj je tako težko uživati zdravo hrano?

Odgovor na to vprašanje, ki verjamem, da ti je že (pre)večkrat rojilo po glavi, ti razkriva Gašper Predanič, športni trener, nekdanji atlet in ljubiteljski nutricionist, ki po novem skrbi za tvojo kondicijo in zdravje.

Zakaj je tako težko uživati zdravo hrano? (foto: Getty Images) Getty Images
25. 6. 2015

Lahko s preprostimi koraki spremeniš svoj način razmišljanja in dojemanja pomena prehrane? Seveda, saj na primer že uživanje raznolike ali raznovrstne prehrane pripomore k boljšemu zdravju, počutju in zagotovi podporo delovanju imunskega sistema.

Primarna funkcija prehranjevanja je seveda preživetje, medtem ko med sekundarne funkcije sodijo vse tiste, ki so odvisne od tvojih ciljev, želja in potreb.

V zadnjem času sta najbolj iskani izguba telesne teže in bitka z odvečnimi kilogrami. Ne smemo mimo potreb, povezanih s pridobivanjem mišične mase (da te potolažim – nikar se ne boj mišic, jih je kar težko dobiti, še lažje pa izgubiti).

Stvari, ki v življenju naj­bolje delujejo, so preproste in popolnoma nič drugače ni pri prehrani.

90 : 10

Številka 90 predstavlja tvoje navade, in ker ravno govorimo o prehranjevanju, če bo 90 odstotkov tvojih navad takšnih, da boš z njimi svojemu telesu koristila, in ne škodovala, potem ni bojazni, če v preostalih 10 odstotkov stlačiš vrečko čipsa, čokolado, burek ali pet kepic sladoleda!

Če je zgodba obratna, potem je čas, da se zazreš v svoje prehranjevalne navade in iz njih izločiš vse tisto, kar dolgoročno škoduje tvojemu telesu. Bodi realna in štej vse tiste drobne razvade, navade in pozabi na rek enkrat ni nobenkrat.

Če te bolijo mišice in te daje utrujenost

V takšnih primerih si očitno naredila nekaj težjega kot po navadi. Lahko si odtekla večje število kilometrov, morda v fitnesu naredila večje število ponovitev uteži ali pa te je le doletela spomladanska utrujenost.

Za mišice in tudi utrujenost lahko poskrbijo skrbno izbrane beljakovine. In ker beljakovine sodijo med najpomembnejša hranila v našem telesu, se njihov primanjkljaj hitro pozna.

Še posebno, ko je tvoja aktivnost, pa naj si bo psihična ali fizična, bolj intenzivna. Izberi takšne vrste beljakovin, ki sovpadajo s tvojimi željami in potrebami.

Grški jogurt, skuta, ribe, jajca, oreški, mesni viri (puranje, piščančje meso), leča, fižol, kvinoja, čičerika – izbira je velika.

Z vnosom beljakovin ti kljub temu ni treba pretiravati, dovolj bo že, če boš poskrbela, da bo vsak obrok vseboval tudi beljakovine. In če je obrokov pet, naj bo toliko tudi beljako­vinskih virov.

Voda – navadna, brez okusa, a vendar vredna zlata

Dobra hidriranost organizma naj se začne že zjutraj. Z njo nadaljuj ves dan in končaj z njo šele, preden zaspiš. Če se na tvojem dnevnem urniku pojavi še športna aktivnost, pa seveda ne pozabi doliti še dodatnih nekaj kozarcev vode.

Voda pomaga hitreje presnavljati, iz telesa odplakne strupene snovi, tvoja koža in lasje pa bodo veliko lepši.

Če je žeja že prisotna, vedi, da telo nujno potrebuje vodo, saj je to poleg glavobola in večje utrujenosti, eden od znakov dehidracije. Torej, na zdravje!

Grešila si! Popij zeleni čaj

Zeleni čaj ne le da vsebuje veliko zdravju koristnih sestavin, ki pomagajo pri delovanju imunskega sistema, čiščenju telesa, boljši koncentraciji, budnosti in vsesplošnem počutju, ampak pospešuje delovanje metabolizma ter pomaga pri hitrejši presnovi hrane.

Poleg tega ne smeš pozabiti, da je uživanje zelenega čaja koristno pri uravnavanju sladkorja v krvi. Tega lahko uravnaš že z uživanjem kakovostnih živil.

In če se že moraš tu in tam pregrešiti, ne imej slabe vesti, raje si pripravi zeleni čaj, si vzemi malce odmora in uživaj v njem!

Umiri se in zadihaj

Hiter ritem in pomembnost dihanja sta dva pojma, ki ne sodita skupaj! Hitremu ritmu življenja se je težko upreti, ker pa živimo hitro, se temu primerno tudi pre­hranjujemo.

Velikokrat iščemo hitre poti do sprememb, ubiramo bližnjice. Tako se rado zgodi, da ti vpetost v prehitri vsakdan pogosto vzame še kako potrebno voljo, ki jo potrebuješ, da ostaneš zvesta svojim ciljem, željam in potrebam.

Večkrat na dan se ustavi, umiri svoje misli, zadihaj globoko in poslušaj svojo mirnost dihanja.

Dihanje je vir življenja in z njegovo pomočjo bodo vse aktivnosti izpeljane veliko bolj mirno, zavestno in brez nepotrebnih skrbi.

Z večjo mirnostjo pa boš postajala tudi veliko bolj odločna, samozavestna in predana svojim ciljem. Omenjene lastnosti ti bodo pomagale, da živeti zdravo ne bo le cilj, ampak tvoja pot!

Besedilo: Gašepr Predanič
Fotografiji: Getty Images, osebni arhiv

Potrebuješ še malce motivacije? Piši Gašperju na predanic@gmail.com in mu zastavi vprašanje!

gasper

Gašperja sicer najdeš na www.gasper-predanic.com.

Preberi še: Odgovarjamo na najpogostejša vprašanja o celulitu

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri