Pravilno dihanje

Verjetno se ti bo zdelo smešno, da ima Cosmo zate navodila o tem, kako dihati!

17. 3. 2009

Pravzaprav pa gre za veliko težavo, s katero se sooča marsikateri Zemljan – ne znamo namreč vsi dihati tako, kot se spodobi!

Čeprav je dihanje proces, ki v telesu poteka samodejno, nanj lahko vplivaš in s tem izboljšaš preskrbo telesa s kisikom in njemu potrebnimi hranljivimi snovmi.

Napačno dihanje

Velika večina ljudi diha le v zgornji del pljuč in pri tem ne uporablja trebušne prepone – velike mišice, ki se nahaja nad trebušno prepono in pod pljuči –, ki pomaga razširiti pljuča v vsej svoji velikosti in s tem izkoristiti polno kapaciteto pljuč.

Osnovno pravilo dihanja

Počasen in globok vdih naj bo skozi nos, izdih pa globok in podaljšan (trajal naj bi kar dvakrat dlje od vdiha) skozi usta.

Še nekaj nasvetov

Da boš osvojila pravilno dihanje, lahko občasno izvedeš preproste dihalne vaje. Pomembno je, da si med izvajanjem teh dihalnih vaj povsem sproščena.

Vdih: Ob vdihu se trebušna prepona skrči in naredi prostor zraku, zato sprosti trebuh in ga rahlo potisni navzven ter dovoli, da se tudi pljučna krila razširijo. Sprva boš imela verjetno občutek, kot da bi v svoji notranjosti napihovala velik balon.

Izdih: Ob izdihu dovoli, da se trebušna prepona sprosti in dvigne visoko navzgor, s tem pa pomaga iztisniti zrak iz pljuč. Tvoj trebuh se bo ob tem počasi pomaknil nazaj proti telesu, pljuča pa bodo prav tako uplahnila, tebe pa bo preplavil občutek popolne sproščenosti.

Opozorilo: Če se ti med globokim dihanjem začne vrteti, si zagotovo pretiravala in v telo vnesla preveč kisika! Dihanje za nekaj časa umiri, da se vrtoglavica neha.

Telo ti bo hvaležno

Z vajo ti bo pravilno dihanje prešlo, kot pravimo, 'v kri' in s tem boš svoje telo bolje oskrbela s kisikom, posledično pa bodo tudi tvoje celice bolj zdrave. Tvoji možgani bodo še bolj dejavni, saj bodo imeli za delovanje dovolj 'hrane', koncentracija pa še boljša. Ne pozabi tudi, da globoko dihanje sprosti telo in odplavi strupe iz njega, med njimi tudi stresne hormone, organizmu pa dovaja stalno zalogo življenjske energije. Torej, dihaj pravilno …

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri