Dihanje - vir življenja, zdravja in lepote!

Sonček na še tako zmrzljiv jesenski dan - to so pravšnje okoliščine, da spet globoko vdihneš.

Dihanje - vir življenja, zdravja in lepote! (foto: shutterstock) shutterstock
21. 11. 2012

Globoko in na vsa pljuča

Kar daj, ker kisika nikoli ne more biti preveč v telesu, saj je to najpomembnejši vir naše življenjske energije.

Če pravilno obvladaš umetnost dihanja, si na najboljši poti, da ohraniš svoje zdravje in zmogljivost ter da ostaneš sproščena.

Če ni sape, ni energije

Žal je tako, da nobeden od nas ne diha več zares globoko.

Zaradi vsakodnevnega stresa dihamo samo še plitvo. Pri vdihu trebuh povlečemo notri, pri izdihu pa ga potisnemo ven. Ravno to pa je narobe, ker tako ne pride dovolj zraka v naša pljuča in na dolgi rok pride do pomanjkanja kisika.

Več energije zjutraj

Globoko dihanje ob morju je zabavno in skorajda že refleksno.

Ampak tudi doma (in v bolj hladnih mesecih leta) lahko dihaš po 'morsko' in globoko.

Prični svoj dan ob odprtem oknu in uživaj v svežem zraku.

Vaja za energijo:

  • Postavi se zravnano, stopala naj bodo v širini ramen in nato rahlo upogni kolena. Pri vdihu vzdigni roke kvišku in jih stakni nad glavo. Za trenutek nehaj dihati.
  • Pri izdihu spuščaj roke postrani navzdol, dlani so obrnjene navzdol. Na dolgo izdihni in nato za trenutek zadrži sapo. Vajo ponovi vsaj štirikrat in potem se dan lahko prične.

Ko stres nima več nobenih možnosti

Vsi govorijo o trebušnem dihanju. Ampak kaj je to pravzaprav?

Globinsko trebušno dihanje je pomembno sredstvo za sproščanje.

Poteka pa takole:

  • Pri vdihu potisni trebuh ven, pri izdihu pa se trebuh spet splošči. Vedno dvakrat tako dolgo izdihuj zrak, kot ga vdihuješ.

Še namig: položi dlani na trebuh in prsi, da čutiš, kakšni so gibi.

Ta način dihanja je zelo osvobajajoč in sproščujoč. Ker se trebušna prepona stisne in pritiska ob črevesje, ta vaja spodbuja tudi prebavo.

Joga? Da, odlično!

Ena od klasičnih vaj joge je izmenično dihanje.

Vaja:

  • Upogni kazalec in sredinec proti dlani,prstanec in mezinec sta raztegnjena. Nekaj časa mirno dihaj. Vdihavaj skozi obe nosnici, nato pa s palcem zapri eno luknjo.
  • Zdaj izdihaj skozi drugo nosnico in spet vdihni. Malo počakaj.
  • Prstanec pritisnite na drugo nosnico in sprosti nosnico, ki jo je prekrival palec. Zrak gre ven.
  • Malo počakaj in ponovi.

Tek za pljuča

Ne, tukaj ni izgovorov za lenobe!

Športni ljudje lahko izkoristijo približno 8 odstotkov vdihnjenega kisika, netrenirani ljudje pa le 3 odstotke.

Za enako energijo morajo torej več dihati. Poleg tega pogosto pozabimo, da pri dihanju sodelujejo tudi mišice, ki za to potrebujejo veliko moči.

Seveda ti ni treba izvajati ekstremnega športa, zadostuje že lahek vzdržljivostni trening pri srčnem utripu 160 minus tvoja leta.

Zato se čimprej zavihti na kolo, teci ali pa se odpravi na malce daljši sprehod!

Kaj je še treba vedeti o O2

  • Leva polovica pljuč je manjša, ker si deli prostor s srcem.
  • Vsak dan vdihnemo in izdihamo 15.000 litrov zraka.
  • Površina pljučnih mehurčkov ima velikost teniškega igrišča.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri