7 najboljših razlogov, zakaj je pametno teči

So tvoje priprave na Volswagen 21. Ljubljanski maraton v polnem teku? No, za trenutke, ko ti motivacija za tek pade, smo ti pripravili spodnji seznam 7 najboljših razlogov, zakaj je pametno teči. Kar pogumno!

7 najboljših razlogov, zakaj je pametno teči (foto: profimedia) profimedia
25. 10. 2016

1. Preprosto je začeti

Za tek potrebuješ le par športnih copat, trpežen modrček s čvrsto oporo za prsi in že se lahko poženeš čez strmine. Vsak lahko teče in vsak zna teči. Začni zdaj! Tehniko boš že sproti izpilila. Ne primerjaj se z drugimi. Sama si določite svoj ritem.

2. Zniževanje telesne teže

Tek je idealen šport, če si želiš izgubiti nekaj odvečnih kilogramov, ali če želiš zgolj vzdrževati svojo telesno težo, saj telo med tekom pospešeno porablja kalorije. Poleg tega lahko s tekom izoblikuješ skladne mišice. Ohlapna koža se zaradi izgubljene teže napne in učvrsti.

3. Vpliv na zdravje 

Tek je preprost in učinkovit način, s katerim lahko izboljšaš svoje splošno zdravstveno stanje, saj pri teku sodeluje celo telo in posledično se izboljša krvni obtok. Slednje zmanjšuje možnost zastoja srca, znižuje krvni pritisk in preprečuje nastajanje krvnih strdkov. S to vrsto vadbe boš dodatno okrepila imunski sistem, zato obstaja manjša možnosti za prehlade, alergije, težave s prebavo in utrujenostjo, pa tudi manj bolečin ob menstruaciji, tveganj za nastanek raka na dojki in osteoporoze.

4. Izboljšanje spanca 

Vedno več raziskav potrjuje, da tek vpliva na boljši spanec, še posebej če tečeš zjutraj. Če imaš težave s spanjem, se teku in preostalim fizičnim aktivnostim izogibaj vsaj dve uri pred spanjem.

5. Zmanjševanje stresa

Vsakdanjemu stresu se je težko izogniti. Drži? Lahko pa ravno s tekom zmanjšaš njegov škodljiv vpliv. Med vadbo imaš čas, da si sama s sabo in da se umiriš, spet zaslišite svoje misli in morda najdeš primerno rešitev, vsekakor pa tako ali drugače "pretečeš" težavo.

6. Zmanjšuje napetosti in potrtost

Med tekom se poleg endorfina sprošča tudi serotonin, hormon sreče, ki lvpliva na psihično počutje. Redna vadba pomeni redno sproščanje hormonov, ki na dolgi rok popravlja počutje, poleg tega pa je tek lahko družabna športna aktivnost, saj lahko tečemo v dvoje ali v skupini, dviguje nam samozavest in krepi vztrajnost, kar skupaj deluje spodbudno pri premagovanju depresije.

7. Boljše delovanje možganov 

Tek vpliva na boljši pretok krvi, posledično dobijo možgani več kisika, kar pomembno vpliva na sposobnost pomnjenja, zbranosti in učenja.

Članek je bil objavljen v jesenski prilogi Aktivni. Jo že imaš? Najdeš jo v reviji Lisa in Cosmopolitan!

Preberi še: 5 vaj za raven (in noro seksi) trebuh

Priporočamo tudi: 6 razlogov, zakaj potrebujete osebnega trenerja

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri