5 stvari, ki bi jih morala vedeti vsaka mlada kadilka!

Si se navzela te grde razvade, za katero sicer veš, da je nezdrava, vendar pa: dokler so cigarete v prosti prodaji in kadi toliko, tudi odraslih ljudi, očitno že ne more biti tako hudo?

5 stvari, ki bi jih morala vedeti vsaka mlada kadilka! (foto: profimedia) profimedia
5. 6. 2016

Si tudi prepričana, da lahko s tem kadarkoli prenehaš, saj nikakor nisi odvisna, sploh pa: ti vendar kadiš tiste res ultra lahke in elegantno tanke cigarete z zares dolgim filtrom, kar jih, jasno, dela bolj varne, in naj zato nikar ne delamo nepotrebne panike?

Žal bi se težko bolj motila!

Ob naslednjih 5 resnicah, ki bi jih že desetletja moral vedeti vsi, a jih zaradi prikrivanja, laži in dezinformiranja tobačne industrije in njenih plačancev, ne vemo, boš na svojo razvado odslej zagotovo gledala drugače.

1. Embalaža je le oglasni pano!

Lepi, cvetlični vzorci na majhnih in ženstvenih škatlicah niso tam zato, ker so tanke in elegantne cigarete, s katerimi si zato videti kot kakšna markantna filmska diva, kaj manj strupene od običajnih cigaret bolj robustnega videza. Rožice, vzorci in nežne pastelne barve so tam zgolj zato, ker ...

»Embalaža deluje kot oglasni pano,« je povsem jasen Marijan Ivanuša, vodja urada Svetovne zdravstvene organizacije v Sloveniji. »Zato ni čudno, da mlada dekleta nagovarjajo z elegantnimi cigaretami in ličnimi dekliškimi motivi na embalaži. Delež deklet, ki kadijo, se je v zadnjih letih strahotno povečal.«

Cigarete, ki jih kadiš, so navkljub številkam, ki so zapisane na tvoji škatlici, enako zasvojljive in enako (včasih celo bolj) škodljive kot 'običajne' cigarete. Videz nežnosti, ki v tebi morda zbuja občutke večje varnosti, je skratka navadna prevara. Izdelovalce tobačnih izdelkov namreč ne zanima tvoje zdravje, ampak zgolj njihov profit (še posebno v luči dejstva, da njihova stranka še mnoga leta).

Dejstvo, ki ga moraš vedeti: Ker (zaradi odvisnosti) sicer neverjetno 'lojalne' stranke tobačne industrije umirajo prehitro, je bilo za tobačno industrijo od nekdaj nadvse pomembno neprestano novačenje novih potencialnih strank. In te je z obljubami videza odraslosti, svobode in privlačnosti od nekdaj najraje iskala kar med mladimi in celo otroci. Ja, prav si prebrala. V dobrih 70 letih nečastne zgodovine tobačne industrije je moč najti nebroj prefinjenih marketinških potez in kampanj, ki so brez sramu ciljale na mladostnike in celo otroke. Tega seveda niso nikoli javno oznanjali ali priznali, so pa to jasno razkrili dokumenti, ki jih je tobačna industrija v zadnjih nekaj letih morala predložiti v številnih sodnih procesih zoper njo.

2. Čeprav se je cigareta spreminjala, ni danes nič manj smrtonosna!

Danes je izbira cigaret zares velika in stranke tobačne industrije lahko izbirajo med zares številnimi blagovnimi znamkami, različnih okusov, obljubam filtriranja, izmerjenimi količinami vsebnosti katrana in nikotina. A če si delaš utvare, da je v luči velikega znanstvenega napredka cigareta danes sicer še vedno škodljiva, zagotovo pa je precej bolj varna, kot je bila nekoč, se zelo motiš. Tobačna industrija že od petdesetih let 20. stoletja natančno ve, da ni mogoče izdelati cigarete, ki bi bila zares varna.

»Kaj takega, kot je 'čist dim', sploh ne obstaja. Cigaretni dim pač sestavljajo katran, nikotin in plini, kot sta vodikov cianid in ogljikov monoksid. Če vse to odstranimo, ne ostane skoraj nič. Kadilci pa niso navdušeni nad inhaliranjem praznih hlapov,« piše v svoji mnografiji Zlati holokavst zgodovinar Robert N. Proctor.

Dejstvo, ki ga moraš vedeti: Ker so do danes uspeli pridobiti tobak z večjo vsebnostjo nikotina (zaradi česar je cigareta zasvojljiva), a ima ta izjemno močna in opojna droga premočan okus in neprijeten vonj, so cigaretom dodajali vse več različnih kemičnih arom. Cigareta zato danes ni nič manj smrtonosna, kot je nekoč bila, le malce boljši okus in vonj ima.

3. Filtri v cigaretah so navadna potegavščina!

Tobačna industrija že od tridesetih let dvajsetega stoletja ve, da so filtri v cigaretah zgolj blažev žegen, a so dovolili (in še podpihovali) prepričanje kadilcev, da filtriranje dima dejansko deluje. V resnici cigarete s filtrom povzročajo ravno toliko bolezni kot tiste brez njega, saj v resnici ni nobene razlike v dimu, ki ga kadilci vnašajo v telo.

Dejstvo, ki ga moraš vedeti: Filter daje zgolj iluzijo varnosti. V resnici je že sam tobak enako dober (ali bolje rečeno: slab) filter kot kar koli drugega. Razlika je le v tem kako gosto je v cigareti pakiran tobak, od česar je odvisno, ali kadilec lažje ali težje pride do 'zadovoljstva' (t.j. nikotina, ki je ena najmočnejših drog). Pri tem je vseeno, ali je filter narejen kar iz navadnega tobaka ali iz plastičnih vlaken.

4. 'Lahke cigarete' sploh niso bolj varne!

Ker tobačna industrija že dolgo zna manipulirati z vsebnostjo nikotina in katrana v svojih izdelkih, pa velja, da enostavno ni mogoče izdelati povsem 'nizkokatranskih' cigaret.

»Če želimo zmanjšati katran, kakor ga izmeri stroj, lahko v cigareto vložimo manj tobaka, pospešimo gorenje ali dodamo super gost filter – toda nič od naštetega ne zniža količine nesnage, ki pride v kadilčeva pljuča. Takšne trike se da zlahka zaobiti: kadilci lahko kadijo 'cigareto z manj katrana', pa vseeno vnesejo nadpovprečno veliko katrana vase, če močneje vlečejo, globlje inhalirajo, zadržijo dim v sebi dalj časa ali preprosto pokadijo več cigarete (dolžinsko gledano) kot prej – ali pa pokadijo več cigaret,« je jasen Robert N. Proctor v Zlatem holokavstu.

Dejstvo, ki ga moraš vedeti: Nedavno razkriti skriti dokumenti tobačne industrije kažejo, da se tobačna industrija poslužuje prevar pri merjenje vrednosti nikotina in katrana v cigaretah. Med testiranji naredijo cigaretam v filtrih luknjice, da merilni roboti pokažejo nižje od dejanskih vrednosti. Za navadno zavajanje in sleparijo zato veljajo tudi domnevno 'manj škodljive' vrste cigaret (to so tiste, ki jim pravijo: lahke, naravne, tanke, 'king size' in podobne).

5. Lahko je začeti, a težko prenehati!

Naj si začela kaditi zato, ker se ti je zdelo, da tako izkazuješ svojo odraslost, se upiraš staršem in družbi, ali pa je tako zgolj zato, ker se ti je pač tako zahotelo, sploh pa ta hip kadi kar nekaj tvojih sošolk in vrstnic - dejstvo je, da se najverjetneje tako kot večina odraslih premalo zavedaš, da pri tvoji odličitvi za kajenje v resnici sploh nikoli ni šlo za svobodno odločitev. Cigareta je navkljub vse večjim oviram, ki ji jo nastavljajo aktivisti boja zoper tobaku, z razlogom odlično prodajan izdelek ene največjih industrij na svetu. In razlog je: oglaševanje. Zamisel, da oglaševanje nikogar ne navede, da poskusi kaditi, je bizarna žalitev zdravega razuma, a prav to vseskozi mojstrsko ponavlja tobačna industrija, ki svoj defekten izdelek, katerega edini namen je, da zasvoji uporabnika, oglašuje tako posredno kot neposredno. Njihov marketinški proračun pa se je z razlogom (ker je tako neverjetno učinkovit) iz leta v leto skokovito povečeval.

Od tu do prvih poskusov in eksperimentiranj, pa do odvisnosti od cigarete, katere logotipe oglašuje celo šport in jo pogosto čislajo tudi v filmski industriji, ni daleč. Danes vemo (pa čeprav še nobeno tobačno podjetje tega ni priznalo), da cigarete povzročajo enako močno zasvojenost kot heroin in kokain. In slednje zagotovo ni mačji kašelj. To je tudi razlog, zakaj je tako težko prenehati s kajenjem, pa tudi, zakaj je 90% kadilcem žal, da so sploh kdaj začeli kaditi.

Dejstvo, ki ga moraš vedeti: Industrija veliko zasvojljivost cigaret že desetletja izkorišča za povečevanje svojih dobičkov, s svojimi marketinškimi pristopi pa prav brezsramno cilja predvsem na otroke in mladostnike, t.j. bodoče potrošnike – od katerih jih bo ob pravilni uporabi tega produkta po novih raziskavah tudi do dve tretjini tudi ubila.

V branje priporočamo knjigi Zlati holokavst. Več o knjigi tudi na spletni povezavi: 70 let laži, prevar, manipulacij, podkupovanj, groženj in bombončkov za otroke!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri