5 dobrih razlogov, zakaj je bolje telovaditi zvečer (in ne zjutraj)

Če si do zdaj mislila, da je najbolje telovaditi zjutraj, naj te postavimo na realna tla. ZVEČER je ta pravi čas! ;)

5 dobrih razlogov, zakaj je bolje telovaditi zvečer (in ne zjutraj) (foto: Profimedia) Profimedia
6. 3. 2017

Si ena izmed tistih, ki zjutraj po tri ure leze iz postelje, se ji ne da niti preobleči in narediti zajtrka, kaj šele, da bi že navsezgodaj šla migat? Verjetno še zvečer razmišljaš drugače in si kljub vsemu nastaviš budilko za ob 7.00 zjutraj… ko pa ta zazvoni, pozabiš na vse zaobljube prejšnjega večera in poležavaš še 2 uri, dokler ne pride čas za službo in za trening tako ali tako več ni časa.

Čeprav si morda prepričana, da je zgodaj zjutraj edini pravi čas za trening, naj ti povemo (in te razveselimo), da se motiš. Namreč, obstajajo zelo dobri razlogi, zakaj je bolje telovaditi zvečer.

Ja, jutranji trening nekaterim ljudem zelo odgovarja in s tem ni nič narobe. Ampak, če med hojo na stezi ali dvigovanjem uteži še vedno napol spiš, verjetno nimaš kaj veliko koristi od tega, da si se zjutraj ne glede na vse spravila trenirati.

Poleg tega, da ugodno deluje na metabolizem in znižuje krvni pritisk, ima telovadba v večernih urah (celo pozno zvečer) še kar nekaj odličnih pozitivnih učinkov:

1. Ponoči boš veliko bolje spala!

Številne študije pravijo, da ljudje, ki trenirajo zvečer, bolj kvalitetno in dolgo spijo (za razliko od tistih, ki telovadijo v jutranjih urah). 

Kar pomeni, da ti trening zvečer dejansko pomaga, da ponoči bolje spiš. Ne samo, da si bodo tvoje mišice hitreje opomogle in se obnovile, ampak ti bo globoko in dolgo spanje omogočilo tudi, da se boš zjutraj počutila bolje in popolnoma spočito.

Res je, da so nekatere študije pokazale, da trening pred spanjem lahko povzroči, da boš težje zaspala, kljub temu pa bo tvoj spanec toliko bolj kvaliteten.

Čeprav boš torej morda potrebovala kakšno minutko več, da zaspiš, bo vredno.

2. Tvoji treningi bodo boljši!

Študije so pokazale, da večernji trening vodi do znatno boljše mišične rasti in izboljša vzdržljivost. In kaj točno to pomeni zate? Od treninga lahko odneseš več (mišic ;))!

To pa pomeni tudi hitrejše rezultate, saj bodo tvoji treningi lahko bolj intenzivni in zahtevnejši, ker boš imela več moči.

Leta 2013 je študija analizirala razlike med zmogljivostjo mišic zjutraj in zvečer. Izkazalo se je, da so tisti, ki so trenirali zvečer, imeli večjo zmogljivost in so se pozneje utrudili ter so imeli večjo anaerobno kapaciteto.

Ker smo čez dan v pogonu, imamo zvečer večjo moč, posledično pa lahko treniramo bolj intenzivno (to je še posebej pomembno, če delaš visoko intervalne treninge). 

3. Rezultati bodo boljši in hitreje vidni!

Ker boš imela več moči in boš lahko tudi bolj intenzivno trenirala (glej točko 2), bodo tudi rezultati boljši in prej vidni. Če je torej tvoj cilj izguba maščobe, ga boš tako hitreje dosegla, saj bo telo (celo med spanjem) pokurilo več kalorij in s tem maščobe.

Učvrščene roke, močnejše noge in izklesane trebušne mišice, pozdravljene! Aja, pa ne pozabi, da to pomeni tudi v celoti bolj zdravo življenje. ;)

4. Tvoje telo bo bolje pripravljeno na trening!

In to ne samo zato, ker boš bolje spala (točka 1) in pokurila več kalorij (točka 3). Zvečer je lahko tvoj trening bolj učinkovit tudi zaradi nihanja hormonov čez dan.

Raziskava je pokazala, da je nivo kortizola (stresnega hormona) višji v jutranjih urah, kar lahko zavira rast mišic. Prav tako pa je nivo testosterona, ki pospeši rast mišic, višji v večernih urah

Zakaj torej ne bi upoštevala zakonov narave in trenirala takrat, ko je za tvoje telo bolj primerno in koristno? :)

5. Po napornem dnevu se boš na tak način najbolje sprostila!

Treniranje je ena izmed najbolj zdravih opcij za sproščanje po napornem dnevu. Stres je, kot so ugotovile raziskave, povezan s pridobivanjem teže.

Za to se lahko "zahvalimo" sproščanju kortizola, ko smo v stresu. Posledično lahko tudi ta hormon poveča apetit oziroma potrebo po nezdravi hrani.

Če si torej imela naporen dan, si privošči sproščujočo telovadbo. Lahko izbereš karkoli, fitnes, tek, jogo ali kaj drugega.

To je prava izbira tudi v primeru, če si nagnjena k temu, da se po napornem dnevu vležeš na kavč in, po domače povedano, poješ vse, kar vidiš.

In še tretja prednost: med telovadbo se sproščajo tudi endorfini (t.i. hormon zadovoljstva), kar pomeni, da se boš po treningu počutila bolj sproščeno in zadovoljno.

Ne samo dve, ampak celo tri muhe na en mah! ;)

Si še vedno prepričana, da je najbolje telovaditi zjutraj in se zato po možnosti raje odločiš, da boš "neaktivna"? Punce iz uredništva najraje telovadimo zvečer – pa veš, zakaj?

Ker telovadba sprošča in zakaj neki bi se želele sproščati zjutraj, ko imamo pred seboj še ves dan, poln nepričakovanih (stresnih) dogodkov, ki bodo to sproščenost izničili v trenutku?

Zvečer je za nas tako najbolj primerno, saj se imamo čas umiriti in sprostiti... pa še potem do jutra spimo "kot top". ;)

Pripravila: Nika Švajncer

Preberi še: Tako za svojo postavo skrbi Dakota Johnson (trening + prehrana) ali pa Trening doma: Pokurimo kalorije z 20-minutnim treningom.

Priporočamo tudi: Poglej, kaj se zgodi, če spiš z modrčkom!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri