Skrite pasti spletnih razprodaj in skupinskih popustov

Številni spletni ponudniki storitev in dobrin potrošnike vabijo k nakupu s popusti, znižanji, akcijami, ponudbami 'kupi 2+1 zastonj', 'kupi danes, plačaj jutri' in podobno.

Skrite pasti spletnih razprodaj in skupinskih popustov (foto: shutterstock) shutterstock
13. 1. 2012

Pred meseci pa so se na naših spletnih mestih pojavili tudi ponudniki, ki nam različne storitve in izdelke ponujajo več kot 50 odstotkov ceneje, vsak dan, pod pogojem, da enak izdelek ali storitev kupi več ljudi.

Zveza potrošnikov je opravila pregled ponudbe, ki je predstavljen v januarski številki revije VIP.

Tak način spletne prodaje je pri nas novost, v tujini pa so tovrstni ponudniki že dobro poznani in imajo npr. v Ameriki več milijonov registriranih uporabnikov. Tudi v Sloveniji je vedno več tovrstnih portalov in uporabnikov njihovih storitev, izkušnje potrošnikov pa so različne. Na kaj morajo biti potrošniki pozorni, da ne bodo ob nakupu ali po njem doživeli kakšno neljubo presenečenje.

Vsak dan popusti

Nad 50 in vse do 90 %?!

Na tovrstnih spletnih mestih so vsak dan objavljene različne ekskluzivne ponudbe, ki jih največkrat spremljajo veliki popusti, običajno od 50 do 90 odstotkov. Ponudbe so časovno omejene, največkrat od enega dneva pa do enega tedna. V veliki večini ponujajo storitve, kot so npr. nega obraza in telesa, nočitve v hotelih, gostinske storitve, izleti, vstopnine….

Če potrošnik nakup določenega izdelka, storitve oceni kot zanimiv, rezervira kupon in počaka, da se nabere zadostno število interesentov za istovrstni nakup. Ponudnik predhodno določi minimalno število potrebnih nakupov, da ponudba 'uspe', torej je nakup mogoče izpeljati le, če se zanj odloči dovolj kupcev. Če se zgodi, da se 'prijavi' manj kupcev, kot je bilo zapisano kot pogoj za nakup, nihče nič ne plača, če je določeno tudi največje možno število kupcev, nakup lahko 'uspe' le najhitrejšim.

Ali je res vse ceneje?

Ob pregledu ponudbe na trgu je ZPS pri nekaterih spletnih straneh zmotilo dejstvo, da so po njihovem mnenju oglaševani popusti neustrezno predstavljeni.

Za nakup npr. igre Crossboccia  je bil oglaševan 64-odstoten popust. Igra stane 64,90 €, s popustom naj bi kupci zanjo plačali 23,36 €. Ker pa je bilo potrebno za uveljavljanje popusta kupiti kupon v vrednosti 2,99 evra, to pomeni, da bi za igro dejansko plačali 26,35 evrov. Popust, predstavljen v oglasu, torej ni bil točen. Našli so ponudbo za nakup prostoročne naprave za telefoniranje Pama PNG 115 po redni ceni 99,99 evrov. S ponujenim 60-odstotnim popustom bi naprava stala 39,99 evrov. Na tujih spletnih mestih so v enakem obdobju prodajali ta izdelek ceneje, in to brez popustov (Irska 29 evrov, Velika Britanija 28 funtov).

Na ZPS tudi opozarjajo, da je redko mogoče kupon izkoristiti kadar koli, v večini primerov je rok uporabe omejen oz. je potrebno termin rezervirati,če gre za storitev. Potrošnikom svetujejo, da pred nakupom pazljivo preberejo splošne pogoje. Rok veljavnosti je razviden iz objave ponudbe na spletnem mestu, naveden pa je tudi na kuponu.

Kaj pa odpoved nakupa?

Na večini spletnih mest so našli pojasnilo, da se lahko kupec, ki v času veljavnosti kupona ne more izkoristiti kupljene storitve, v roku 14 dni po opravljenem nakupu poveže s spletnim mestom, kjer je kupil kupon, in povrnili mu bodo celotno kupnino. Rok za vračilo kupnine je 14 dni od prejema podatkov za vračilo.

ZPS svetuje:

  • 1.    Kupi le, če res potrebuješ. Naj te popusti (pa tudi časovna omejenost ponudbe v stilu: 'kdor prej pride, prej melje') ne napeljejo k nepremišljenemu nakupovanju.
  • 2.    Ne kupuj kuponov na 'zalogo'. Pred nakupom preveri, do kdaj je treba kupon unovčiti.
  • 3.    Skrbno preberi besedilo v drobnem tisku in opombe pri ponudbah, ali se morebiti kje ne skrivajo dodatna plačila.
  • 4.    Naj te objavljene fotografije ne prepričajo, da bi se (pre)hitro odločila za nakup. Kupčev vtis o izdelku, ko ga vidi 'v živo', je lahko precej drugačen od vtisa, ki si ga je ustvaril na podlagi fotografije v ponudbi.
  • 5.    Bodi pozorna, kaj obsega storitev; pri kozmetičnih storitvah je to še kako pomembno.
  • 6.    Z nakupom pri spletnih ponudnikih, ki ponujajo velike popuste, lahko potrošnik prihrani marsikateri evro, vendar pa naj raje ne kupujejo pri tistih, ki potrošnikov ne seznanijo ustrezno s potrošniškimi pravicami in postopki, če pride do težav.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri