Vse je izgubljeno - kmalu v kinu!

4. 12. 2013

Z oskarjem nagrajeni Robert Redford je glavni junak trilerja, ki se dogaja na odprtem morju. Zgodba o možu, ki se bori za preživetje, potem ko je njegova jahta uničena.

J. C. Chandor je že dolgo, preden je bil njegov scenaristični in režiserski debi Margin Call nominiran za oskarja, vedel, da hoče posneti triler na odprtem morju. Toda trajalo je kar šest let, preden se mu je porodila izvirna zamisel za Vse je izgubljeno.

»Zgodba je zelo preprosta," pravi Chandor. "Možak v poznih letih se poda na nekajmesečno plovbo. Vmes poseže usoda, z jahto doživi nesrečo in od tistega trenutka osem dni spremljamo njegov boj za preživetje."

Chandorjev scenarij je bil pravo nasprotje normalnega scenarija. Dolg je bil samo 30 strani. In v njem so bili samo opisi, nobenega dialoga. Ko ga je v roke dobil producent Neal Dodson, je Chandlerja najprej vprašal, kdaj mu bo poslal še preostanek. "Ko je rekel, da je to vse, sem bil hkrati prestrašen in navdušen," se spominja Dodson. Dejstvo, da je zgodba v bistvu preprosta in da spominja na Hemingwayevo znamenito delo Starec in morje, ga je gnalo, da bi film zares posnel. Ključen trenutek je nastopil, ko je Robert Redford sprejel vlogo.

Snemanje na vodi je vedno zahtevno, pri tem filmu pa sploh, saj se niti en kader ne dogaja na kopnem. Snemali so na različnih krajih v Tihem oceanu, v Karibih in pred mehiško obalo v bližini Ensenade. Tam so z močno zdelano in zakrpano jahto zapluli v pristanišče s snemalno ekipo na krovu in Robertom Redfordom za krmilom. Seveda so povzročili veliko vznemirjenja med tamkajšnjimi mornarji. Pa ne zaradi slavnega igralca za krmilom, temveč zaradi stanja, v katerem je bila jahta.

Prizore trčenja s kontejnerjem in potapljanja so posneli v največjih snemalnih bazenih v Rosarito Beachu na polotoku Baja, kjer je bazene za svoje potrebe zgradil James Cameron, ko je snemal Titanik.

Zaradi zahtevnega snemanja sta pri filmu sodelovala dva direktorja fotografije, kar je za film zelo nenavadno. Druga posebnost pa je, da so priprave na snemanje trajale kar sedem tednov, kar je za neodvisni film skoraj nezaslišano.

Končni izdelek je film, kakršnega še ni bilo. 90 minut izgradnje lika, pustolovščine, upa in brezupa, omahovanja in truda ...

Ustvarjalci filma so prepričani, da se v glavnem junaku lahko vidi vsak in da bo zato med gledalci dobro sprejet.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja