Tunizija, Egipt in Turčija so najbolj problematične destinacije

12. 5. 2011
Tunizija, Egipt in Turčija so najbolj problematične destinacije

Ponudbe za turistična potovanja in oddih te dni že polnijo tiskane in spletne medije, izkušnje preteklih let pa kažejo, da velja potrošnik biti pri izbiri destinacije še kako previden ...

Največ pritožb s strani potrošnikov glede nastanitev in oskrbe so pri Zvezi potrošnikov Slovenije prejeli na račun turističnih obiskov Tunizije, Egipta in Turčije.

Pri ZPS opozarjajo predvsem, da večjemu delu nejevolje botruje prav razkorak med obljubljenim in dobljenim, pri čemer se kot najbolj zavajujoči kažejo prav turistični katologi in spletne predstavitve.

Fotografije niso zgolj okras!

Potrošniki si pri odločanju za potovanja in dopust seveda radi pomagajo s pregledovanjem turističnih katalogov in brskanjem po spletu in ker največkrat počitniške destinacije sami ne poznajo, njihova odločitev v celoti temelji na informacijah in opisih, ki so navedeni ob predstavljenih namestitvah in priloženih fotografijah. In zato velja, da kadar ponudniki turističnih storitev v takšne publikacije ne zapišejo verodostojnih informacij, se kot nujna posledica rado zgodi upravičeno nezadovoljstvo potrošnikov, pa tudi pritožbe zaradi slabe kakovosti storitev.

Najpogostejša vzroka pritožb sta neustrezna namestitev in oskrba.

Živa Drol Novak, odvetnica pri ZPS pojasnjuje:

"Turistične agencije so dolžne zapisati v ponudbo korektne informacije. Ker pa zakon glede navedbe kategorije namestitvenih objektov določa, da se navede uradna kategorija, lahko v primeru držav, kjer nimajo urejenega sistema kategoriziranja, nastane velika razlika med njihovo nacionalno kategorizacijo in dejansko kakovostjo namestitve. Slabe turistične agencije to izkoriščajo tako, da vedoma najemajo hotele, ki sicer imajo uradno kategorizacijo s 4 ali 5 zvezdicami, njihova dejanska kategorija, po naših evropskih standardih, pa dosega le 2 ali 3 zvezdice. Zato je zelo pomembno, katero agencijo izberemo. Preden se odločimo za vplačilo potovanja skrbno preberimo vse informacije in tudi dodatna navodila ali napotke, če potrebujemo še dodatne storitve pa poskrbimo, da bo to tudi zapisano."

Dve tretjini se jih dela 'Francoze'

Kako agencije skrbijo, da v katalogu potrošnikom ponudijo verodostojne informacije o potovanjih in počitnicah? Na ZPS-ju so 24-tim agencijam posredovali vprašalnik, nanj pa se je odzvala le tretjina agencij.

Na vprašanja, kako preverijo kakovost namestitvenih objektov, ki jih objavijo v katalogu, je večina odgovorila, da hotele označijo z uradno kategorijo, nekatere dodajo tudi subjektivno oceno po mnenju gostov, dejanskega pregleda objekta in ocene drugih organizatorjev. Nekatere agencije svojim strankam svetujejo, da poiščejo dodatne informacije na spletnih portalih za ocenjevanje hotelov (tripadvisor in holidaycheck).

Ali pri izbiri hotelov za naslednjo sezono upoštevajo pritožbe gostov, so vse agencije odgovorile pritrdilno. Nekatere spornih namestitev ne vključijo več, druge jih vključijo, če se pomanjkljivosti odpravijo.

ZPS je tudi zanimalo, kje je razkorak med deklarirano kategorijo in dejanskim stanjem največji ter kako upoštevajo posebne zahteve svojih gostov. Odgovori agencij na anketo so bili korektni, ZPS pa je pozvala potrošnike, da ji sporočijo, ali agencije tako poslujejo tudi v praksi.

Potrebno pa se je še vprašati, zakaj dve tretjini turističnih agencij ni odgovorilo na kratko anketo nacionalne potrošniške organizacije. Ne poznajo pritožb zaradi slabe kakovosti hotela ali pa jim ni mar za pritožbe, saj računaj, da bodo naslednjo sezono prišli novi gosti? Gotovo pa je, da so agencije s tem pokazale neprofesionalni odnos do bodočih potencialnih gostov.

ZPS potrošnikom svetuje naslednje:

  • Izberite zaupanja vredno turistično agencijo
  • Pri izbiranju aranžmaja poleg ponudbe preberite tudi splošne informacije v katalogu.
  • Shranite ponudbo oz. katalog ter splošne pogoje.
  • Preverite, ali so na potrdilu o potovanju zapisani posebni dogovori, ki ste jih sklenili z agencijo,
  • V primeru pritožbe zberite dokazni material (fotografije, izjave drugih gostov, dokumentacija…)
  • Če pomanjkljivost ni takoj odpravljena, zahtevajte zapisnik ali pa o tem ponovno opozorite turistično agencijo. Če napaka ni bila odpravljena, lahko po vrnitvi domov uveljavljate sorazmerno znižanje cene aranžmaja. Pritožbo je potrebno poslati v 2 mesecih po končanem potovanju.
  • Shranite dokazila o dodatnih stroških.

Vabilo k sodelovanju

ZPS vabi potrošnike, da sporočijo svoje izkušnje in ali turistične agencije zapisano v katalogih ali na spletu uresničujejo tudi v praksi.

Izkušnje zbirajo na zps@ zps.si ali facebook.com/zpsslo

Novo na Metroplay: Tomi Meglič o globoki ustvarjalnosti, otroštvu in očetovstvu