Opus najboljših Marca Ribouda

8. 12. 2010
Marc Riboud, Washington, DC, 1967. Shod za mir v Vietnamu

Vabljena si na otvoritev razstave Marca Ribouda, Huang Shan, Capital of heaven & others, ki bo v ponedeljek, 13. decembra, ob 20. uri, v Galeriji Fotografija.

Razstavo bo otvoril direktor Francoskega inštituta Charles Nodier, g. Jean Jacques Victor.

Najboljše impresije Marca Ribouda

Marc Riboud, član in eden od pionirjev znamenite agencije Magnum,je v svojem opusu pokazal širok razpon krajev sveta in vedno v ospredje postavil vsakdanje zgodbe ljudi iz danega okolja, najsi bo to senzibilno opisovanje mučnih situacij vojnega časa, slikanje odraza političnih razmer in ideologij na življenja prebivalcev ali lirično opisovanje vsakdanjika ljudi, ki živijo v miru. S svojo senzibilnostjo je poleg družbeno angažiranih tem v svojih fotografijah vedno našel tudi smisel za predstavljanje lepot življenja.

Razstava ponuja na ogled izbor najbolj znanih 'fotoreporterskih' črnobelih fotografij, lahko bi jih strnili v 'the best of Marc Riboud', npr. znamenito podobo mladenke, ki je na demonstracijah l. 1967 pred Pentagonom proti vojni v Vietnamu pred do zob oborožene vojake pristopila z rožo, nasmehom in besedo, ter cikel fotografij iz 80-ih z naslovom Prestolnica nebes, posnetih na Kitajskem na območju gora Huang Shan, ki so z značilnimi granitnimi vrhovi, borovci, spektakularnimi sončnimi zahodi, meglicami in pogledi na oblake navdihovali tudi tradicionalno kitajsko slikarstvo.

Prva fotografija štirinajstletnika

Marc Riboud (r. 1923 v Franciji) je prvo fotografijo posnel pri 14 letih, ko mu je oče podaril Kodakov fotoaparat Vest-Pocket. Pozneje je strojnega inženirja, zaposlenega v tovarni v Lyonu, teden, ki si ga je vzel zase, zato da fotografira Lyonski festival, zaznamoval tako močno, da je opustil delo inženirja in stopil na pot poklicnega fotografa.

Leta 1951 je spoznal fotografe agencije Magnum Henri Cartier Bressona, Roberta Capo in Chima (Davida Seymourya), ki so hitro opazili njegov talent za odločilni trenutek in kompozicijo ter ga vzeli pod svoje okrilje. Leta 1953 je prvič objavil svojo fotografijo v reviji Life (znamenitega pleskarja na Eifflovem stolpu) in bil tudi uradno sprejet med fotografe Magnum Photos. Med leti 1955 in 1968 je Marc Riboud prepotoval svet: bližnji in daljni vzhod, Indijo, Nepal, Kitajsko (l. 1957 je bil med prvimi evropskimi fotografi, ki so obiskali Kitajsko), Sovjetsko zvezo ter se z motorjem odpravil na pot od Aljaske do Mehike. Med 1960 in 1970 je dokumentiral Afriko, Kitajsko, severni in južni Vietnam in Kambodžo. Med 1970 in 1980 se je vrnil na bližnji in daljni vzhod, obiskal Poljsko in Češkoslovaško.

Ne fotoreproter - dokumentarist!

Sam sebe ne označuje za fotoreporterja, ampak za dokumentarista: njegovi obiski držav se nikoli niso omejevali samo na zadano reportersko nalogo, njegove fotografije pa namesto golega informiranja ponujajo uvid in razumevanje, interpretacijo videnega in posnetega.

Najbolj znan je po svojih obširnih reportažah z vzhoda: The Three Banners of China, Face of North Vietnam, Visions of China, In China.

Ustvaril je tudi lepo število portretov znanih umetnikov, intelektualcev in politikov.

Leta 1979 je zapustil agencijo Magnum in se ustalil v Franciji, odkoder se še vedno podaja na priljubljene destinacije širom sveta.

Marc Riboud je prejemnik Leica Lifetime Achievement Award (2001). Njegova dela najdemo v stalnih zbirkah, med drugimi v MOMA New York, Metropolitan Museum New York, Musee d’Art Moderne de la Ville Paris, Musee de Mexico etc.

Zanimiva in obširna je tudi njegova bibliografija, vsebuje okrog 20 monografskih publikacij.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol