'Pametne' igrice nas ne naredijo pametnejših

22. 4. 2010
'Pametne' igrice nas ne naredijo pametnejših

Račulniške igrice, ki naj bi bile dizajnirane prav za to, da bi povečevale sposobnosti naših učljivih možganov, naj bi bile tovrstno v resnici povsem neučinkovite.

V eni največjih raziskav te vrste, v katero je bilo šest tednov vključenih 11.430 ljudi, so dokazali, da igranje pametnih računalniških igric ne spodbuja možganskih sposobnosti, so poročali v Nature journalu.

Boljši pri igricah, ne pa tudi v življenju

Uporabniki igric so resda postajali vse boljši v igranju dotičnih igric, žal pa se je izkazalo, da ti učinki niso enostavno prenosljivi tudi na druge kognitivne funkcije in da torej nikakor ne spodbujajo siceršnje možganske sposobnosti igralcev takšnih igric.

Dr. Adrian Owen, nevroznanstvenik pri Medical Research Councilu, je povedal:

"Rezultati so jasni. Razlike med tistimi udeleženci raziskave, ki so igrali 'možgansko stimulativne' igrice, in tistimi, ki so isti čas enostavno porabili za običajno surfanje po netu, statistično gledano niso pomenljivejše."

Clive Ballar iz društva za Alzheimerjeve bolnike pa je povedal:

"Novi dokazi bodo verjetno spremenili naše poglede na 'pametne' računalnike igrice. Očitno bomo svojim varovancem odslej raje svetovali več prostočasne aktivnosti. Vsekakor bo bolje porabljen tisti čas, ki ga bomo porabili za preprost sprehod v naravi."

'Smo kdaj rekli, da je znanstveno dokazano?'

Pri vodilnem proizvajalcu računalniških iger Nintendo, ki je na tržišče lansiralo računalniško 'pametne' igrice Dr Kawashima, pa pravijo, da nikoli niso trdili, da naj bi bilo znanstveno dokazano, da igrice povečujejo kognitivne funkcije njihovih uporabnikov.

Sicer pa si več o raziskavi preberi tukaj.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol