24-urni protest proti pretirani potrošnji

24. 11. 2010
24-urni protest proti pretirani potrošnji

EcoGuerilla poziva vse potrošnike, da za en dan razbremenijo gospodarstvo in se pridružijo globalnemu gibanju in se za 24 ur odpovejo kakršnemukoli nakupu.

Dan brez nakupov je mednarodni dan protesta proti pretirani potrošnji, ki ustvarja številne okoljske probleme, vpliva na biodiverziteto živalskih in rastlinskih vrst ter zdravje človeka.

Vsak nakup vpliva na okolje

Dan brez nakupov je pridobil na veljavi v zadnjih letih z nastopom podnebne krize in z zavedanjem, da so številni okoljski problemi spodbujeni s strani človeka.

Vsak nakup ima vpliv na okolje in dan brez nakupov spodbuja razmislek o okoljskih in etičnih posledicah pretirane potrošnje. Uporabim in odvržem potrošnja ni v skladu s trajnostnim življenjskim stilom, saj zaradi kopičenja odpadkov in velike onesnaženosti narava izgublja sposobnost samoobnavljanja, biotska raznovrstnost številnih živalskih in rastlinskih vrst je ogrožena, pitna voda kontaminirana, države tretjega sveta pa se spreminjajo v smetišča zahodnega sveta, ki porabi več kot 80 odstotkov vseh naravnih virov.

Tri tedne zelene kampanje

EcoGuerilla ob dnevu brez nakupov pričenja s tritedensko kampanjo ozaveščanja proti pretirani potrošnji na spletnem zelenem mediju EcoGuerilla.si in javnem multimediju GEM, kjer bo prek aktualnih novic spodbujala uporabnike spleta in meščane Ljubljane k odgovornejšemu nakupovanju izdelkov, ki s svojim bistvom, embalažo in izvorom čim manj obremenjujejo okolje in s tem posledično zdravje ljudi ter so socialno spremenljivi, ne kršijo človekovih pravic oz. izvirajo iz pravične trgovine.

Istočasno pa EcoGuerilla nagovarja tudi proizvajalce izdelkov, da sledijo trajnostnemu načelu od zibke do zibke, kjer se že v fazi načrtovanja izdelka razmišlja o njegovi reciklaži po uporabi.

Božična zabava s konceptom

V tednu pred božičem, ko se nakupovalna mrzlica stopnjuje do vrhunca, pa bo EcoGuerilla vse zainteresirane povabila na že tradicionalno zabavo s konceptom, Gverila darila za božič brez nakupov, kjer si bodo gostje lahko izmenjali stvari, ki se jim prašijo v omari in pri tem uživali v sproščenem druženju in zabavi. Na ta način se bo zmanjšal ogljični odtis vsakega posameznika in njegov vpliv na energijo, potrošnjo in odpadke. Neizmenjane stvari pa bodo razveselile ustvarjalke iz društva Smetumet, ki z novim letom pričenjajo s projektom recikliranja starih oblačil in modnih dodatkov.

EcoGuerilla za prihodnje leto tudi napoveduje mesečne reciklažne zabave z vedno drugačnim fokusom izmenjave.

Več info!

Neskončne zahteve človeka po dobrinah presegajo končne zmožnosti planeta, zato vsaj za en dan odložimo bančne kartice in uživajmo v brezplačnih in okolju prijaznih aktivnostih.

  • Ozadje dneva brez nakupov (ang. Buy Nothing Day):

Dan brez nakupov je mednarodni dan protesta proti potrošništvu. Prvič so dan brez nakupov organizirali socialni aktivisti v Vancouvru septembra 1992, da bi opozorili na posledice pretirane potrošnje. Od leta 1997 dalje v Severni Ameriki obeležujejo dan brez nakupov dan po ameriškem zahvalnem dnevu, na črni petek, ki spada med deset najbolj 'zapravljivih' dni v letu. Letos bodo tako Američani Buy Nothing Day praznovali 26. novembra, preostali svet pa v soboto, 27. novembra.

Za največjo prepoznavnost dneva brez nakupov je poskrbela kanadska družbeno kritična revija Adbusters, ki je z odmevnim primerom na sodišču in inovativnim marketinškim pristopom sprožila pravo snežno kepo kampanj v več kot 65 državah iz vsega sveta. Večina kanadskih medijev je namreč sprva zavrnilo plačano objavo oglasa ob dnevu brez nakupov zaradi poslovnih razlogov, zaradi česar so jih pri reviji Adbusters tožili in dosegli, da je sodišče razsodilo, da gre v tem primeru za poseganje v svobodo izražanja. Prvi oglas je objavila ameriška televizijska mreža CNN.

Več o EcoGuerilli na www.ecoguerilla.si.

Novo na Metroplay: Kristijan Crnica - Kikifly o glasbenem ustvarjanju, izzivih in prav posebni tetovaži