Poskrbi za svoje telo

Zima ne prinese le belih snežink in hladnega vetra, ampak tudi plaz nevšečnosti, kot je suha, razpokana in razdražena koža. Čeprav v teh mesecih ne kažeš veliko gole kože, ne pozabi nanjo in si vseeno vzemi dovolj časa za nego ter obenem pri­pravo na toplejše mesece. 

Poskrbi za svoje telo (foto: profimedia, promocijsko gradivo, primož predalič) profimedia, promocijsko gradivo, primož predalič
16. 1. 2014

Izsušena in dehidrirana koža, zategnjenost, rdečica in razpokana koža, ki se lušči, so le nekatere posledice in prilagajanje kože temperaturnim spremembam ter izpostavljenosti nizki temperaturam.

Prehod iz toplih, suhih prostorov v mrzel in bolj vlažen zrak, ko so temperaturna nihanja za več kot 20 stopinj, vsekakor tvoji koži ne obetajo nič dobrega, pitje alkohola in kajenje pa lahko stanje še dodatno poslabšata.

Pripravljena na zimo?

Čeprav v mrzlih dneh še kako prija namakanje v vroči kopeli, ta ni najbolj priporočljiva. "Treba se je izogibati dolgotrajnemu namakanju v topli vodi in čezmerni uporabi mila oziroma sredstev za tuširanje, ki kožo dodatno izsušijo. Uporabljaj oljne kopeli, ki vsebujejo nenasičene maščobne kisline (na voljo so v lekarnah). Kožo nato čim prej popivnaj s frotirko, nikar je ne drgni, in na še nekoliko vlažno nanesi negovalno kremo oziroma mazilo," svetuje strokovnjakinja mag. Metka Adamič, dr. med., spec. dermatovenerologije. Prhanje naj bo kratkotrajno, tako da bodo tvoji glasbeni nastopi pod prho precej krajši (svetujemo ti, da izbereš pesem, ki je krajša od 5 minut).

Sovražniki številka ena

Topel, suh zrak v ogrevanih prostorih tvojo kožo izsuši, ta ne izloča več enake količine sebuma, zaradi česar je običajno koža bolj sijoča, zdravega videza in dovolj hidrirana. Adamičeva nam je razložila, da se ob znižanju zunanje temperature zmanjšajo različni encimski in vitalni procesi v koži in drugod v telesu.

"Najbolj vidne spremembe se dogajajo na področju žilja. Izpo­stavljanje mrazu povzroči skrčenje (vazokonstrikcijo) arteriol in ven z neposrednim mehanizmom, ki ga omogoča nastajanje določene beljakovine v žilnih celicah. V skrajnih okoliščinah, ko so temperature okolja tako nizke, da vodijo do zamrzovanja, lahko pride do zelo resnih poškodb kožnih celic. Zaradi nastajanja ledenih kristalov znotraj in zunaj celic privede do dezorganizacije molekularnih struktur, kar vodi do razkrajanja beljakovin in drugih struktur v koži," dodaja.

Mmm, diši po oljih!

Nego kože je treba zaradi vseh teh sprememb prilagoditi. Teksture negovalnih izdelkov za telo naj bodo bogatejše z olji, med katerimi s svojimi obnovitvenimi in zaščitnimi lastnostmi prevladujejo karitejevo, mandljevo olje ter nenasičene maščobne kisline in ceramidi. Izberi negovalne izdelke na podlagi olj namesto na vodni osnovi, saj olje na koži ustvari zaščitni sloj.

Izogibaj se proizvodom, ki vsebujejo veliko alkohola, saj ta kožo še dodatno izsuši. Adamičeva svetuje, naj tisti, ki so nagnjeni k alergijskim kožnim obolenjem, ne nosijo volnenih oblačil, saj ob drgnjenju kože povzročajo dodatne mehanične poškodbe.

Cosmo nasvet: Po pilingu in prhanju tako kožo obvezno izdatno namaži s čim bolj bogato kremo za telo ali oljem. Tukaj varčevanje odpade.

Zimsko sončenje

Poležavanje na soncu ima na vrhu mondenega smučišča vsekakor svoj čar, njegov učinek na kožo pa ni nič kaj magičen. V kombinaciji z mrazom, ko je koža že tako poškodovana, jo ti še dodatno poškodujejo. "Ob sončnih dneh oziroma ob športnih aktivnostih na prostem je treba redno uporabljati zaščitna sredstva, ki ščitijo tako pred UVA- kot UVB-žarki (zaščitni faktor SPF naj bo najmanj 20, saj snežna površina odbija celo do 80 % UV-sevanja).

Čeprav UV-sevanja ne moremo videti niti čutiti, je zelo pomembno, da se zavedamo njegove moči in težav, ki jih povzroča. Najbolj pomembno pa je, da se zavedamo, da privlačna porjavelost kože, ki je posledica izpostavljanja UV-žarkom, sama po sebi ni znak zdravega telesa in dobre telesne kondicije posameznika," opozarja Adamičeva.

Zaščiti tudi roke in noge

V toplejših mesecih se veliko več gibljemo, zato je prekrvavitev kože veliko boljša, porabljamo več energije in telo z znojenjem izloča več strupenih snovi kot v zimskem času. Pozimi je cirkulacija slabša in periferni deli telesa, kot so nos, roke in noge, so pogosteje mrzli in zaradi tega veliko bolj dovzetni za resnejše poškodbe kože.

Rokam je treba posvetiti veliko več nege, saj je koža tanjša, veliko časa izpostavljena neposrednemu mrazu in velikokrat razpoka. "Za zašito pred UV-žarki je dovolj nošenje rokavičk, za zaščito pred mrazom pa je priporočljivo dodatno zaščititi kožo z negovalni mazilom," pravi Adamičeva in dodaja, da se ne sme pozabiti na nego nohtov, ki so pozimi lomljivi in krhki. Svetujemo ti, da si nohte namažeš z olivnim oljem, ki ga nežno masiraš nekaj minut, podnevi pa jih večkrat namaži z zaščitnim vazelinom (lahko z enakim, kot ga imaš za ustnice) ali mastno kremo za nohte.

Če boš kožo pridno negovala vso zimo, boš poleti lahko brez skrbi smuknila v kopalke in za nego porabila veliko manj časa, tvoje roke in noge ne bodo izdale tvoje prave starosti, prihranila pa boš tudi pri obisku kozmetičark in dermatologov in ne nazadnje boš z lepo, zdravo in mehko kožo pri fantu ali simpatiji pridobila bonus točke. Potrebuješ še kakšen razlog?

Tvoja koža kliče po pozornosti

Negovalni izdelki ne bodo prispeli na cilj, če bodo na poti morali prek nešteto ovir. Predvsem odmrle celice, ki preprečujejo, da se krema vpije v kožo in doseže globlje plasti kože. Če je tvoja koža po telesu občutljiva, razdražena, te srbi in se lušči, potem uporabi nežen piling (lahko tudi nežno rokavico za masiranje in krtačenje kože), da kože dodatno ne poškoduješ.

Na trših predelih kože, kot so komolci in kolena, kožo zdrgni, na bolj občutljivih delih pa masiraj s krožnimi gibi. "Piling lahko delamo ne glede na letni čas. Pomembno je, da ga delamo redno (dovolj je 1x mesečno), vseeno pa z njim ni dobro pretiravati. Ob izbiri sredstva za piling ne bo odveč posvet s kozmetičarko ali dermatologom, ki bosta svetovala, kakšno sredstvo je najbolj primerno zate," svetuje Adamičeva.

Čutna sprostitev

Pripravi si kopel s pomarančnim, limoninim sokom ali sokom grenivke, ki ga razredčiš z enako količino vode, agrumi veliko bolj pomagajo pri odstranjevanju odmrle kože kot običajne kopeli. Nato si naredi piling stopal in za konec nanesi bogato kremo. Na noge lahko naneseš nogavice, ki ne smejo biti preveč tesne in naj bodo iz mehkejših materialov, vendar ne iz volne (ta postopek upoštevaj tudi pri negi rok!).

Cosmo nasvet: Izogibaj se mokrim nogavicam, saj lahko dražijo kožo, povzročijo srbenje kože, razpoke in v hujših primerih tudi ekcem. Kreme z meto in mentolovim učinkom zamenjaj s kremo, ki vsebuje glicerol.

Pripravila: Katja Jakopovič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri