Na testu kakovosti krem proti gubam zmagala najcenejša!

Najnovejši ZPS test je pod svoj drobnogled vzel kreme proti gubam. Čeprav te takšne kreme najverjetneje še ne zanimajo, pa bi te znali vseeno zanimati rezultati testa. Ti so tudi tokrat nadvse poučni in zanimivi.

Verjetnost, da bi bila tvoja mama po uporabi kreme videti kot ti, je očitno nična! (foto: profimedia) profimedia
9. 6. 2014

Da je večno mlada koža pravi sveti gral kozmetične industrije in oglaševalcev, najverjetneje ni ravno velika skrivnost, saj nas z oglasnimi sporočili, ki obljubljajo čudeže, bombardirajo z vseh koncev in krajev.

Žal se je tudi tokrat izkazalo, da velika večina krem na testu kaj dlje od neutemeljenih trditev o učinkovitosti še ni prišla. Ob tem seveda le gre priznati tudi dejstvo, da je nega kože tek na dolge proge - če sami ne skrbimo za kožo, nam ne more prav zares pomagati nobena krema.

Na tokratnem testu so potrošniške organizacije soočile 18 krem proti gubam, za katere bi potrošnice v trgovini odštele od 2,99 do 98,70 evra.

»Mogoče smo že dolgočasni z naslednjim stavkom, a tudi tu se je izkazalo, da niti cena niti blagovna znamka nista garancija za kakovost,« izpostavljajo na ZPS, na testu je namreč zmagala najcenejša, najdražja se je znašla na sredini.

Večina krem je dobila oceno povprečno, ena pomanjkljivo, le dve pa dobro, saj je polovico skupne ocene predstavljala učinkovitost kreme pri glajenju gub. In pri tem je večina krem na preizkusu padla – izjemi sta dve!

Kot poudarja Urša Šmid Božičevič iz Zveze potrošnikov Slovenije, je »test je na laž postavil pretirane obljube proizvajalcev o "glajenju najbolj globokih gub z naravnim pro-retinolom", o "učinku liftinga in biološkem delovanju" (karkoli naj bi to že pomenilo) in o "poživljajoči dnevni kremi proti gubam, ki vidno zmanjša izrazitost gub, hkrati pa v trenutku prebudi kožo ter ji podari svež in sijoč videz".

Učinkovitost pri glajenju gub so izmerili do nanometra natančno

»Vsako od krem na testu je preizkusilo 30 udeleženk, ki so štiri tedne uporabljale kremo dvakrat dnevno. Na polovico obraza so namazale testni vzorec, na drugo pa placebo kremo, tako da smo lahko zelo natančno izmerili razliko v globini gub in vlažnosti kože pri eni in drugi kremi,« je predstavila del testiranja  Urša Šmid Božičevič iz Zveze potrošnikov Slovenije in dodala:

»S posebno kamero smo pri vsaki udeleženki fotografirali območje okoli oči in nato primerjali globino gub pred uporabo kreme in po štirih tednih uporabe. Pri tem smo ugotovili, da tudi pri najboljših dveh kremah čudežev ni pričakovati. Po štirih tednih uporabe so se gube zmanjšale za 9 % oz. 7 %, torej gre za nevidne spremembe, ki jih s prostim očesom praktično ne opazimo, a smo vsaj odkrili razliko.«

Vlaženje: nekatere celo slabše od placeba

Če pri glajenju gub pri večini razlik ni bilo, pa so bile pri učinkovitosti vlaženja kože razlike zelo velike.

»Tri kreme na testu svoje delo opravijo celo "zelo dobro", kar pri kozmetičnih izdelkih ni ravno pogosta ocena. Neprijetno pa nas presenetilo, da nekatere kreme kožo vlažijo celo slabše od placeba, in to celo kreme, ki so naprodaj po zasoljenih cenah,« je izpostavila Urša Šmid Božičevič iz Zveze potrošnikov Slovenije

Hyaluron, Q 10, izvleček ingverja in granatnega jabolka ...

Potrošnice lahko na embalažah krem vidimo poudarke različnih »aktivnih učinkovin«,  ki naj bi po besedah proizvajalcev učinkovito gladile gube, vendar pa neodvisnih raziskav, ki bi potrjevale učinkovitost katere od teh učinkovin ni.

»Prav to pa je pokazal tudi naš test. Res je, da je koža po uporabi kreme bolj gladka in napeta, a to se zgodi zaradi učinka vlaženja kože, učinek pa izgine po nekaj urah ali po umivanju,« je izpostavila Urša Šmid Božičevič in dodala:

»Pri kremah je pomembna predvsem celotna receptura in ne posamezne eksotične učinkovine (za katere pa pogled na seznam INCI hitro razkrije, da jih navadno kreme vsebujejo le v sledeh). Receptura je tisto, kar loči povprečen izdelek od (zelo) dobrega. Zato naj potrošnice ne premamijo kreativni trženjski pristopi pri poudarjanju »revolucionarnih sestavin« kot sta npr. imitaciji kačjega in čebeljega strupa. Od obljub ne bo nič, prihranite raje denar za kaj drugega, kar vas razveseljuje in vaš (zadovoljni) obraz bo tudi brez čudežne kreme videti bolj gladek.«

Rezultati testa, skupaj s seznamom testiranih blagovnih znamk, so objavljeni v reviji VIP, junij 2014 in na prenovljeni spletni strani www.zps.si.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri