Nina Štefe (Čas za kavo): "Pustila sem službo za nedoločen čas in hobi pretvorila v posel, ki prinaša več tisoč evrov mesečno"

25. 9. 2018
Nina Štefe (Čas za kavo): "Pustila sem službo za nedoločen čas in hobi pretvorila v posel, ki prinaša več tisoč evrov mesečno" (foto: Osebni arhiv)
Osebni arhiv

O znamki in Instagram profilu Čas za kavo si že zagotovo slišala, nekoliko manj pa verjetno o punci, ki je s tem dosegla neverjeten uspeh. Kako, izveš v nadaljevanju, na dnu članka pa ne spreglej tudi vabila na njeno prvo Instagram delavnico!

Nino Štefe sem spoznala preko njenega profila Čas za kavo, ko sem, tako kot vseh njenih ostalih 12.000+ sledilcev (kolikor jih ima danes), na svojem profilu vestno označevala svoje Instagram kavice.

Že kmalu zatem sem neko popoldne sredi Maribora sedela na kavi prav s to simpatično ustanoviteljico omenjene znamke, ki je s svojim zagonom v meni vzbudila, da sem začela uresničevati željo po svoji poti ... No, o tem kdaj drugič ;) – danes sem tukaj, da tudi tebe navdušim nad njo ter nad tem, da si začneš upati in uresničevati svoje sanje, ker, kot pravi Nina: "Kdaj, če ne zdaj?"

Če tudi tebe zanima, kako hobi uspešno pretvoriti v posel, beri naprej. Ninina zgodba se je začela nekako tako ...

Kako in kdaj si prišla na idejo, da ustvariš svojo znamko?

V preteklosti sem upravljala nekaj profilov drugih podjetij, kjer sem videla, da lahko dosežem dobre rezultate in preko tega sem spoznavala ter se učila o Instagram omrežju, promociji, predstavitvi izdelkov in o samem pridobivanju novih sledilcev.

V tistem obdobju pa sem istočasno spoznavala tudi različne knjige glede osebne rasti, motivacije, finančne svobode in drugih podobnih tem, ki so mi vsakodnevno puščale različna vprašanja, s katerimi sem se prvič soočala – kje se vidim čez 5 let, kakšna je moja vizija, idealna podoba same sebe, ... Tako, da sem tekom upravljanja profilov na Instagramu začela biti pozorna na ponavljajoče se fotografije – ogromno profilov je vsaj enkrat tedensko objavilo fotografijo kave, s knjigo v roki doma na kavču, v kavarni s prijateljico, v gorah z noro lepim razgledom, v lifestyle fotografiji z različnimi modnimi dodatki, ...

Tako sem – kot velika ljubiteljica toplega čarobnega napitka – začela premišljevati, kako lahko povežem svojo strast do kave, druženja in socialnih omrežij.

Na hitro: tako je nastala ideja o profilu @caszakavo, kjer se na enem mestu združijo vsi lepi trenutki, ki se ustvarijo, ko si vzamemo čas za kavo v družbi najljubših.

Ali si že od začetka verjela v svojo znamko, si imela kdaj pomisleke?

Seveda, ne vem kako bi odgovorila na vprašanje, da ne bi bilo preveč klišejsko, vendar osebno mislim, da moraš biti sam sebi največji podpornik oziroma največji oboževalec lastne znamke, šele potem pa lahko pričakuješ podporo in vzpodbudo od drugih.

Poleg tega, da verjamem v svojo znamko, bolj verjamem vase, v svoje delo, znanje in trud, ki sem ga dnevno pripravljena vlagati v to, da lahko znamka postane kar želim.

Si pričakovala takšen odziv?

Po pravici povedano se nisem niti spraševala kakšen bo odziv, ali bo dober ali slab. Ob vzpostavitvi profila sem si zadala cilj, da pridobim pravo ciljno skupino, slovenskih 1000 sledilcev na mesec, vsak dan objavljam fotografije in gradim skupnost. Naredila sem si strategijo in rezultati so bili v skladu z mojo vizijo.

Sem pa bila presenečena nad začetnim odzivom, koliko ljudi je profil @caszakavo označevalo v svoje zgodbe – res je, da sem načrtovano sporočala, da nas označijo na fotografiji, s čimer se glas še hitreje razširi, saj bi lahko rekla, da gre za efekt snežne krogle, kjer nekdo označi, njegov prijatelj to vidi in naslednji dan on označi, potem še njegov prijatelj in tako dalje. To je tudi eden izmed odličnih načinov za organsko pridobivanje novih sledilcev. Seveda moraš s to oznako tudi potem znati nekaj narediti: lahko objaviš, deliš, napišeš nazaj komentar, pričneš pogovor in si v interakciji s sledilci ter jih počasi pretvarjaš v zveste sledilce, ki soustvarjajo znamko ter celotni profil.

Si se pri zasnovi svoje poti in celotne znamke po kom/čem zgledovala?

Na žalost ali na srečo nisem imela nobenega vzornika glede samega oblikovanja. Nekaj inspiracije sem poiskala na spletu, veliko idej je prišlo med samim ustvarjanjem z oblikovalcem. Nekakšne smernice so bile bolj v smislu, da se oblikuje v stilu minimalizma, bolj črno belo, v slovenskem in angleškem jeziku in seveda, da so vzpodbudne, edinstvene in drugačne. Predvsem sem se želela izogniti skodelicam, ki jih lahko dobimo v trgovini v smislu "najboljša mama" in ostali bolj klasični potiski.

V samo oblikovanje so bili v nekaterih delih vključeni tudi sledilci, katere sem skozi Instagram zgodbe spraševala o barvah – bi želeli črno/bele potiske ali barvne, bi želeli v slovenskem ali angleškem jeziku in tako dalje.

Kakšno vlogo imajo družabna omrežja pri tvojem poslu?

Ogromno.

Celotna vizualna podoba se je pričela z grajenjem preko Instagram omrežja in tudi prva zaloga skodelic je bila prodana izključno preko Instagram profila, kjer sem zveste sledilce obvestila o prvem produktu. Sedaj, ko se skodelice, poleg na spletu, prodajajo tudi po različnih prodajnih mestih po Sloveniji, pa ima omrežje veliko vlogo pri promociji blagovne znamke ter prikazu produkta, tako da vizualno gradimo podobo znamke.

Kako to, da si se odločila svoj posel razširiti v smeri, da zdaj drugim svetuješ, kako čim bolje izkoristiti svoj potencial?

Odločitev o sami razširiti v smeri svetovanja je v bistvu prišla k meni od drugih ljudi, saj se mi je dnevno dogajalo, da sem dobivala različna vprašanja s strani posameznikov, lastnikov kavarn, oglaševalcev, ljudi, ki se prav tako ukvarjajo z upravljanjem drugih profilov na Instagram omrežju ter tudi vprašanja sovrstnikov – kako ti je uspelo. Kdaj naj objavljam, kaj je pomembno, kako dobiti sledilce, katere hashtage uporabiti, po domače povedano: kako začeti.

Opazila sem, da o tem, kar je meni res postalo samoumevno skozi učenje, preizkušanje in upravljanje različnih profilov – drugi iščejo odgovore in potrebujejo pomoč pri začetku. Obenem pa sem ravno med temi pogovori zaznala nekakšno nezaupanje do vseh "marketinških genijev", ki prodajajo različne nasvete brez temeljne podlage, tako da sem se odločila predati znanje in izkušnje, ki so nastale ter temeljijo na profilu in celotni znamki @caszakavo in ne neko zgodbo o xy osebi iz tujine, ki je prodala xy produkt.

Na svetovanjih in delavnicah delim nasvete, s katerimi sem sama prišla do rezultatov, ki so mi omogočili, da sem pustila službo za nedoločen čas in se podala na lastno pot.

Tukaj ni čarobne palčke, s katero bi zamahnil in dobil željene rezultate. Potrebno je delo, trud in volja, da se sistematično lotiš grajenja skupnosti, da pridobiš prave ljudi in postaviš dobre temelje za prodajni kanal.

Kakšen je odziv na nasvete na IG, delavnico, svetovanja, celotno idejo?

Odziv je nad pričakovanji, če pomislim, da sem se trenutno izpostavila le na svojem osebnem profilu, ki je bil prej bolj v zatišju in neuporabi. Verjamem, da je zaupanje lažje pridobiti, ker veliko ljudi že dolgo spremlja profil @caszakavo in se čutijo povezani, jih zanima celotna zgodba in potek grajenja podobe ter celotne znamke. Opažam, da je vedno več tudi podjetij, ki potrebujejo nasvete, saj se jih vedno več zaveda pomembnosti družbenih omrežij in ogromne rasti Instagram omrežja, ki je res prevelik, da bi ga ignorirali.

"Nino sem spoznala preko njenega profila Čas za kavo. Ker so ideje in nasveti na profilu pritegnili mojo pozornost, sem ji pisala in tako sva se dogovorili za sestanek. Že prvi vtis pove o Nini veliko – je prijazna, organizirana, simpatična punca, ki pa ima v sebi veliko znanja in idej. Individualno svetovanje mi je bilo zelo všeč. Odnesla sem veliko novih informacij in idej. Všeč mi je bil Ninin individualen pristop, saj je moj profil predhodno analizirala in se tako na samem sestanku osredotočila na izrecno moje želje in potrebe.  Ves čas sestanka je želela vključiti tudi moje mnenje in mi na čisto preprost način poskušala obrazložiti vso 'zakomplicirano' logiko za instagramom. Všeč mi je bila njena dostopnost in energija ter njene ideje, ki so švigale iz ene tematike na drugo in sva se tako zapletali v razprave in debate o vsem mogočem. Iz sestanka sem odšla ne samo z odličnimi zapiski in gradivom, ampak z enim celim kupom novih idej in pozitivne energije. Svetovanje bi priporočala vsakemu, ki se želi podučiti o bolj strokovnem delu Instagrama oziroma vsakemu, ki želi izboljšati svoj profil.'' – Tina S. iz Kopra

Kaj lahko ljudje pričakujejo na tvoji delavnici, kaj lahko od tam odnesejo?

Pri svojem delu sem odprta in transparentna glede samih korakov, nasvetov in trikov, ki so mi omogočili, da sem prišla do želenih rezultatov. Preprosto povedano, če je meni na slovenskem tržišču uspelo s skodelicami oziroma s produktom, ki ga nihče res ne potrebuje – a vendar si ga vsi želijo, potem lahko z mojimi nasveti in trdim delom uspe vsakomur.

Želim povedati, da je veliko ljudi, ki ima dobre ideje, vendar preprosto predolgo čakajo na nek znak, kdaj in kako začeti.

Na delavnici vsak pridobi vse informacije o moji poti, o rasti profila, grajenju znamke in po delavnici lahko suvereno prične z upravljanjem lastnega profila ter grajenjem znamke s pravo ciljno skupino oziroma potencialnimi kupci.

Včasih je težko razložiti, koliko denarja se dejansko pušča na mizi ob neuporabi in neizkoriščanju socialnih omrežij. Vsi imamo pametne telefone, le pametno jih je potrebno uporabiti.

Kakšni so tvoji cilji za prihodnost?

Moji cilji so zastavljeni na kratkoročne in dolgoročne. Eden izmed njih pa je definitivno, da pri delu čim bolj uživam ob vseh vzponih in padcih, ki me čakajo na poti do zastavljenih ciljev. Še vedno pa želim delovati v smeri dajanja vrednosti drugim, izobraževanja, prodaje in ustvarjanja produktov, ki ljudem lepšajo trenutke, ko si vzamejo čas zase.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Čas za kavo (@caszakavo) on

Če izdam enega izmed res kratkoročnih, pa lahko povem, da @caszakavo v kratkem širi prodajo v tujino in že zelo kmalu prihaja tudi popolnoma nov produkt, ki je trenutno še v zadnji fazi dodelave.

Kaj bi svetovala našim bralkam, ki si želijo stopiti na svojo pot in uresničiti svoje sanje, pa si tega ne upajo?

Svetovala bi, da se obkrožijo z enako mislečimi posamezniki ter prosti čas namenijo produktivnim aktivnostim. S tem ne podpiram miselnosti, da moraš delati 24/7, seveda moraš imeti čas zase, vendar se sploh ne zavedamo, kako vplivajo na nas naše dnevne navade.

Če bi mi nekaj let nazaj rekla, da bom ob prostem času najraje prebirala knjige, bi se iskreno nasmejala.

Sedaj lahko iskreno rečem, da so mi knjige največji mentor v življenju, ki je vplival na preobrat v moji miselnosti. Ni potrebno, da bereš knjige – poslušaj podcast, glej vloge v izbrani niši, ki te zanima. Pridobi čim več informacij in obljubim ti, da bo strah sam odšel.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by N I N A S T E F E / caszakavo (@ninastefe) on

Kar naenkrat se bo strah "ne bo mi uspelo", spremenil v mišljenje "zakaj mi ne bi uspelo".

Ne čakaj pravega trenutka, ker ga ne bo – sama ga naredi. Osebno pravim, da neuspeh ne obstaja v kolikor se nikoli ne nehaš truditi. Veš, koliko uspešnih zgodb je imelo na začetku ogromne padce in izgube – vendar se [od drugih, op. a.] ločijo po tem, da nikoli niso odnehale.

"Vprašaj se, zakaj ne bi sama napisala take zgodbe?" zaključi Nina.

In prav ona je tista, ki ti lahko pri tem pomaga s svojimi koristnimi nasveti in iz lastnih iskušenj.

Pridruži se ji na delavnici, ki bo 13. oktobra v Ljubljani!

Delavnica je narejena na primeru @caszakavo. Na njej boš spoznala vse nasvete in trike, ki delujejo na slovenskem trgu. Nastala je zaradi povpraševanja glede samega upravljanja s socialnimi omrežji – kako je Nini uspelo, kdaj objavljati, kako predstaviti profil, kako promovirati izdelek, ... To bo prva tovrstna delavnica, na kateri se bo sodelujočim pridružila tudi gostja presenečenja – znana influencerka!

Torej, si pripravljena na uresničitev svojih sanj? PRIJAVIŠ se lahko TUKAJ.

Pripravila: Nika Švajncer

Fotografije: Nina Štefe (osebni arhiv in arhiv Čas za kavo)

Priporočamo tudi: VIDEO: 2. Cosmo konferenca - TAKO luštno smo se imeli!

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem