Kartice zvestobe: Razprodaja osebnih podatkov za praviloma nizke popuste

Praktično vsak Slovenec ima v svoji denarnici vsaj eno kartico zvestobe. Začelo se je s trgovci in drogerijami, danes pa na kartice zvestobe naletimo že v manjših trgovinicah.

Kartice zvestobe: Razprodaja osebnih podatkov za praviloma nizke popuste (foto: shutterstock) shutterstock
6. 7. 2011

Informacijski pooblaščenec in Zveza potrošnikov Slovenije sta predstavila ugotovitve pregleda 12 izbranih klubov zvestobe. Pregled je pokazal, da klubi zvestobe v zameno za praviloma nizke popuste od potrošnikov zahtevajo veliko količino osebnih podatkov, katerih varstvo bi bilo pogosto potrebno izboljšati.

Čeprav trgovci za več nakupov praviloma ponujajo več popustov, pri ZPS ugotavljajo, da je za potrošnika praktično nemogoče ugotoviti, koliko bo s kartico zvestobe dejansko prihranil.

Nihče od pregledanih trgovcev potrošnikom ne ponuja preglednega in lahko razumljivega sistema popustov, zato naj si povprečen potrošnik od njih ne obeta preveč. Predvsem popusti le na nakup določenih izdelkov potrošnika usmerjajo v nakup izdelkov, ki jih mogoče sploh ne potrebuje. Najpomembnejše vodilo pri nakupu za vsakogar ostajata kakovost izdelka in cena, ki pa z uporabo kartice zvestobe nikakor nista zagotovljeni.

Kljub popustom na nakup določenega izdelka se posebej pri večjih nakupih splača v neodvisnih primerjalnih testih preveriti kakovost izdelka in preveriti cene pri konkurenci.

Breda Kutin, predsednica ZPS, potrošnikom svetuje:

"Naša glavna ugotovitev je, da se vam zaradi kartice zvestobe ne izplača spremeniti nakupovalnih navad. O njej razmislite kvečjemu pri ponudniku, kjer redno nakupujete. Kartice zvestobe še naknadno otežujejo vašo informirano odločitev o nakupu čim bolj ugodnega in kvalitetnega izdelka. Primerjava ponudnikov se neprimerno bolj splača od zvestobe trgovcu."

Pri Informacijskem pooblaščencu ugotavljajo, da so potrošniki premalo pozorni na to, katere osebne podatke in podatke o njihovih nakupih zbira ponudnik kartice zvestobe, za kaj jih uporablja in komu jih lahko posreduje.

Nataša Pirc Musar, Informacijska pooblaščenka, je povedala:

"Trgovci si želijo o nas vedeti vedno več osebnih podatkov, vključno z natančnimi podatki o tem kje, kdaj in kaj kupujemo. Trgovce pozivamo, da so do svojih potrošnikov transparentni glede tega, katere podatke zbirajo, komu jih posredujejo, kako dolgo jih hranijo, pri tem pa naj upoštevajo načelo sorazmernosti – minimalen obseg, ki je potreben za izpolnjevanje legitimno zastavljenih ciljev. Potrošnikom pa svetujemo, da si ob podpisovanju raznih izjav in pristopnic vzamejo čas in podrobno preberejo vsa določila ter da o podajanju svojih osebnih podatkov razmislijo z zdravo mero razuma."

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri