Kaj zavarovati? Ne pusti se zavesti!

Dom je nedvomno najvrednejše premoženje ... Da bi se izognila visokim stroškom v primeru naravnih nesreč in drugih nevarnosti, ki ga lahko ogrozijo, je treba stanovanje ustrezno zavarovati.

Kaj zavarovati? Ne pusti se zavesti! (foto: Shutterstock) Shutterstock
11. 2. 2012

Pri ZPS so preverili, ali zavarovalnice potrošniku nudijo zadosti potrebnih oziroma ustreznih informacij za informirano odločanje. Primerjava ponudbe je pokazala veliko prostora za izboljšavo in težko razumljive razlike zavarovalnic pri izračunu primernih zavarovalnih vsot.

Določitev primerne zavarovalne vsote je bistvena

Nihče namreč ne želi plačevati ne prenizke ne previsoke premije.

Če zavarovalna vsota ni ustrezna, bo potrošnik v obeh primerih razočaran nad višino odškodnine. Stanovanje je smiselno zavarovati za novo vrednost, saj takšno zavarovanje, kljub nekoliko višji ceni v primeru škodnega dogodka, omogoča lažjo povrnitev premoženja v prejšnje stanje.

Kaj zavarovati?

Zavarovalnice potrošnikom najraje ponujajo paketna premoženjska zavarovanja, ki lahko vključujejo tako zavarovanje nepremičnine kot tudi zavarovanje stanovanjske opreme in hkrati še dodatne storitve.

Pri ZPS opozarjajo, naj potrošniki pred odločitvijo za 'ugodno' paketno ponudbo preverijo, ali paket dejansko vključuje zadosten obseg nevarnosti oziroma ali bodo morda na ta način hkrati zavarovali tudi tisto, česar dejansko sploh ne potrebujejo.

Zavarovanje proti poplavi tako ni smiselno za potrošnika, ki živi v desetem nadstropju stolpnice, prav tako za nekoga, ki živi ob morju, ni primerno zavarovanje proti snežnemu plazu. Drago zavarovanje stanovanjske opreme je nepotrebno, če je pohištvo že dotrajano in brez posebne vrednosti.

Mojca Štrucl iz ZPS svetuje:

"Potrošniki naj preučijo ponudbe različnih zavarovalnic. Izberejo naj zavarovanje, ki najbolj ustreza njihovim potrebam in zavarujejo le v primeru tistih nevarnosti, ki dejansko ogrožajo njihovo stanovanje. Premije naj primerjajo šele po tem, ko bodo imeli na mizi ustrezne ponudbe."

Dodaja pa tudi:

"Glede na to, da od zavarovalnih zastopnikov ne moremo pričakovati objektivnih informacij, je žal potrošnikova naloga, da preuči ponudbe na trgu."

Stekla, parket, keramične ploščice …

Prakse zavarovalnic so različne in velikokrat je nejasno, ali vse navedeno spada v zavarovanje nepremičnine ali v zavarovanje stanovanjske opreme.

Potrošniki, ki se želijo izogniti presenečenju, ko jim zavarovalnica npr. ne bo povrnila škode na poškodovanem parketu in stenskem ometu zaradi izliva vode iz dotrajanih cevi, naj pred sklepanjem pogodbe zahtevajo jasno pisno obrazložitev glede vseh nejasnosti.

Zavarovanje prek upravnika v večstanovanjskih objektih

Če je za objekt že sklenjeno skupno zavarovanje prek upravnika, je nesmiselno, da potrošnik svoje stanovanje zavaruje še enkrat.

Pri ZPS svetujejo, naj potrošniki preverijo, ali je obseg zavarovanja prek upravnika zares ustrezen. Če z zavarovanjem niso zadovoljni, naj na to opozorijo upravnika in druge stanovalce ter poskušajo doseči sklenitev ustreznega zavarovanja. Šele če to ni možno, naj razmislijo o samostojnem zavarovanju nepremičnine. V vsakem primeru pa morajo samostojno skleniti zavarovanje stanovanjske opreme, če ga potrebujejo.

Kakovost svetovanja zavarovalnic

Na področju finančnih storitev se prodajalci predstavljajo kot naši svetovalci.

Pri ZPS so preverili, kako kakovostno in potrošnikom prijazno svetujejo zavarovalnice. Zaskrbljujoče je dejstvo, da so bile pri večini zavarovalnic ponudbe, ki so jih pridobili kot potrošniška organizacija, tudi do 20 odstotkov ugodnejše od ponudb, ki jih je na terenu zbral potrošnik.

Le zavarovalnici Tilia in Triglav na svojih spletnih straneh ponujata pregledne ponudbe in informativn izračune, zato je informativno izbiranje dodatno oteženo, čeprav si je potrošnik za to pripravljen vzeti potreben čas.

Primerjava ponudbe je pokazala tudi nerazumno visoke razlike med zavarovalnimi vsotami, ki jih ponujajo zavarovalnice. Ob identičnih podatkih so se namreč ocenjene zavarovalne vsote za dvosobno stanovanje v Ljubljani gibale med 45.000 in 60.000 EUR.

Mojca Štrucl ugotavlja:

"Ponudba ugodne premije zavarovalnice očitno lahko pomeni tudi prenizko zavarovalno vsoto. Mora potrošnik zares postati zavarovalni strokovnjak, če želi skleniti takšno zavarovanje, ki mu v primeru nesrečnega dogodka omogoča zadostno odškodnino?"

Zavarovalnice in nadzornike na zavarovalniškem področju čaka še veliko dela, preden bo potrošnikom lažje odločanje o ustreznih ponudbah zavarovanj omogočeno tudi v praksi, in ne le na papirju.

Vir: ZPS

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri