'Imate kartico zvestobe?' je vprašanje, ki si ga stokrat slišala - pa veš, kaj se v resnici SKRIVA za njim?

8. 3. 2023
'Imate kartico zvestobe?' je vprašanje, ki si ga stokrat slišala - pa veš, kaj se v resnici SKRIVA za njim? (foto: Profimedia)
Profimedia

Si se kdaj sploh vprašala, kaj v resnici pomeni, ko te v trgovini povprašajo po njihovi kartici zvestobe in kakšne posledice ima to, da jo imaš v lasti?

Kartice ugodnosti s sabo prinašajo številne popuste in prednosti njihovim uporabnikom. 

Spar plus kartica npr. svojemu imetniku omogoča koriščenje številnih popustov (na celotni nakup, upokojenski popust, popust na določene izdelke ...) in prav zato so se številni Slovenci že odločili zanjo.

Vsi imajo pred očmi vse te ugodnosti, ki jih bodo z njo pridobili in ravno iz tega razloga redki dejansko preberejo drobni tisk.

Redki se vprašajo, kakšnim pravicam se s tem odpovedujejo, oz. v kolikšni meri so njihovi osebni podatki zaščiteni ob uporabi teh kartic.

Velikokrat se namreč sploh ne zavedamo, da z uporabo teh kartic trgovci pridobivajo podatke o nas in naših nakupovalnih navadah.

Ob izpolnitvi pristopnice, si jim posredovala naslednje podatke, ki so pripisani tvojemu uporabniškemu računu (posredovanje teh podatkov je bil pogoj, da si lahko pridobila SPAR plus kartico):

  • Ime in priimek,
  • podatke o prebivališču,
  • rojstni datum
  • spol
  • elektronski naslov, številko mobilnega telefona, podatek o statusu upokojenca (le če si želela uveljavljati pravice iz takšnega statusa).

Kadar pa ob nakupu predložiš SPAR plus kartico (v plastični ali elektronski obliki) ali se prijaviš z uporabniškim računom preko spletne trgovine SPAR Online ali mobilne aplikacije SPAR plus v zvezi z različnimi storitvami v tvojem uporabniškem računu trgovec shranjuje naslednje podatke:

- Podatke o posameznem nakupu (izdelki, cena, datum, čas in kraj nakupa, sredstvo plačila);
- Morebitno koriščenje ugodnosti (npr. kupon, popust, uveljavljanje statusa upokojenca, personalizirana ponudba, ipd.).

- Podatke, ki jih vneseš v aplikacijo (ročno, z dovoljenjem uporabe imenika ali z aktivno uporabo kamere na telefonu (npr. odčitavanje izdelkov);

- Spremljanje lokacije za prikaz najbližje SPAR trgovine, če imajo za to ustrezno soglasje

- Zadnji zagon aplikacije (podatki o aparatu npr. vrsta telefona, podatki o uporabniku);

- Hramba nakupovalnih listkov uporabnikov, če so prijavljeni v aplikacijo z uporabniškim računom preko spletne trgovine SPAR Online ali mobilne aplikacije SPAR plus.

Trgovec Spar zagotavlja, da tvoje osebne podatke ne posreduje tretjim osebam, razen tistim, ki so do tega upravičeni - to so npr. zunanji pogodbeni izvajalci, ki podatke obdelujejo izključno v imenu, za račun, po navodilih in pod nadzorom SPAR d.o.o. (npr. klicni centri, tiskarji, oglaševalske agencije, franšizne trgovine SPAR PARTNER, zavarovalnice, zavarovalni posredniki, vzdrževalci hardware in software sistemov, dostavne službe, …).

Seveda to ne velja zgolj za omenjenega trgovca, ampak tudi ostale, ki ponujajo svoje kartice zvestobe (Mercator, DM, Merkur in mnogi drugi).

Zanimivo je, da je bilo ugotovljeno, da nekatere hrvaške trgovine izvajajo tudi profiliranje potrošnikov – na podlagi kupljenih artiklov spremljajo vedenjske vzorce in ustvarjajo podobo konkretnega kupca.

Na podlagi tvojih nakupovalnih navad si lahko torej ustvarijo boljšo podobo o tem, kaj nakupuješ pogosto in kakšne vrste potrošnik si.

Zato naslednjič vedno pred podpisom vsaj preleti drobni tisk, da boš lahko bolje informirana, kakšne podatke bo trgovec zbiral na podlagi tvojih nakupov in kaj to pomeni zate.

Preberi še: "To je samo v tvoji glavi" (+ vse drugo, česar NE SMEŠ reči prijateljici z ANKSIOZNOSTJO)

Priporočamo tudi: TO je 10 najbolj všečkanih fotk z Instagrama in ko jih boš videla, ti ne bo NIČ več jasno

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol