Točno TOLIKO v 12 urah zasluži taksist v Ljubljani (nad zneskom smo milo rečeno šokirane)

5. 10. 2023
Točno TOLIKO v 12 urah zasluži taksist v Ljubljani (nad zneskom smo milo rečeno šokirane) (foto: Aleksandra Saša Prelesnik)
Aleksandra Saša Prelesnik

Taksist Janko, ki vozi po Ljubljani, je novinarki naše medijske hiše brez ovinkarjenja razkril, koliko točno zasluži v 12 urah dela. 🤯

Novinarka naše medijske hiše, ki piše za portal Metropolitan, je pred časom klepetala z ljubljanskim taksistom Jankom Belopavlovičem, ki ji je brez dlake na jeziku orisal celotno naravo svojega dela: razkril je, kaj vse doživlja taksist v slovenski prestolnici - in še bolj zanimivo, koliko točno zasluži.

Janko svoje delo obožuje, opravlja ga že osem let, "taksist pa bom ostal do pokoja," je povedal.

Zato ima svoje delo tako zelo rad:

Delo ima številne druge prednosti: "Nobenega šefa ni, ki bi stalno bdel nad tabo in ti tečnaril." Taksisti si sami izbirajo, kdaj pridejo v službo in koliko časa delajo. Torej si sami izberejo, kdaj bodo delali (podnevi ali ponoči, med tednom ali ob koncu tedna) in koliko ur.

Mehaniki razkrili preprost TRIK, kako preprečiti, da bi se ti steklo v avtu MEGLILO

Kaj pa plačilo?

To se sliši zelo fino, a se zaplete pri plačilu. Taksisti so namreč plačani toliko, kolikor prometa naredijo. 

To je v praksi videti tako: taksist v centralo taksi službe javi, da je dosegljiv za delo. Potem čaka na poziv do stranke – včasih čaka tudi tri ure. Plačilo je odvisno tudi od same dolžine vožnje. Pri vožnji, ki stane do štiri evre, taksistu ne ostane prav veliko. "Tako se kdaj zgodi, da delam ves dan, 12 ur, zaslužim pa skoraj nič," je iskren.

"Za sto evrov prometa moramo biti na cesti vsaj 12 ur. Od sto evrov, ki sem jih v dnevu naredil, moram dati okoli 33 evrov za gorivo, ki ga potrošim ta dan, 30 evrov na dan pa me stane taksi avto, ki ga imam v najemu. Če si kupim še malico in kavo, domov prinesem le 20–30 evrov."

Kdaj je največ dela?

Tako si taksisti najbolj želijo delati, ko je največ prometa – "v špicah":

  • zjutraj, ko ljudje odhajajo v službe,
  • popoldne, ko se iz službe vračajo,
  • ob koncu tedna ponoči, ko se ljudje zabavajo.

"Ponoči je veliko bolj prijetno delati kot podnevi, ker ni redarjev, radarjev, semaforji ne delajo ... Posledično lahko narediš več transferjev, imaš večji promet," razloži, da so nočne izmene med taksisti precej zaželene. Seveda, med mladimi. Taksisti, starejši od 50 let, pogosto več ne zmorejo delati nočnih, pove Belopavlovič.

Te je ta znesek presenetil ali si kaj podobnega pričkovala?

Fotografije: Aleksandra Saša Prelesnik, Profimedia

Novo na Metroplay: Tomi Meglič o globoki ustvarjalnosti, otroštvu in očetovstvu