Terrafolk skupaj z The Ukulele Orchestra v Križankah

Skupina Terrafolka se te dni pospešeno pripravlja na koncert z angleško skupino The Ukulele Orchestra, ki bo 29. maja v ljubljanskih Križankah.

Terrafolk skupaj z The Ukulele Orchestra v Križankah (foto: Nova) Nova
24. 5. 2011

Violinist Bojan Cvetrežnik, sociolog Danijel Černe - Mystica, sicer kitarist, in harmonikar Marko Hatlak, vsi skupaj člani Terrafolka, nad skupnim koncertovanjem z Ukulele  v Križankah ne skrivajo navdušenja

Ukulele je skupini Terrafolk večkrat omenjal Neil Innes, 'sedmi član' Monty Pythona, ki so ga spoznali na eni izmed svojih turnej in ki kot avtor songov za Montyja Pythona združuje glasbo in humor, kar velja tudi za Terrafolk.

Ukulele pa je trenutno tudi nekakšno svetovno gibanje, saj nemalo ljudi, ki preizkusi ta inštrument, začne tega tudi igrati.

Tri osebnosti, trije pogledi

Vsi trije člani skupine se strinjajo, da so prav z delom v skupini, s koncerti in turnejami pridobivali edinstveno bogastvo, osebno zoreli ter plemenitili glasbeni repertoar. Da so vsi trije močne osebnosti, vsak zase, je skupini prinašalo samo še večje bogastvo.

Marko poudari, da se je iz članov vedno poskušala potegniti njihova močno plat.

"Imamo svobodo, da poskušaš uvrstiti svoj značaj v to glasbeno zvrst in žanre ter s tem pustiti svoj pečat. Vedno smo vlekli vsak na svojo stran, kar je obrodilo dobre sadove. Danijel je kompozicijski človek, ki k skladanju pristopa s povsem svojimi idejami. Je poseben, malo filozofski, medtem ko je Bojan elektrika. Z Bojanom nama je skupno klasično glasbeno ozadje, tako da me razume. Sam pa sem poskušal razumeti njegove odštekane ideje. Na koncertih Terrafolka sem kdaj zaigral tudi klasično skladbo in se seznanil z balkansko glasbo, ki jo zelo spoštujem. Človek mora v življenju biti malo odprt in včasih tudi neznanemu ponuditi možnost. Navsezadnje, če verjameš v nekaj skupnega, navadno vedno nastanejo lepe stvari."

Kreativna razlikovanja

Trenutno je pri Terrafolku najbolj angažiran Danijel Černe - Mystica, ki prav tako omenja ustvarjalne razlike med posameznimi člani benda.

"Zato se tudi lotevamo različnih projektov, kot je bil Full Circle. Bojan se ni odločil za sodelovanje pri projektu kot glasbenik. S tem projektom smo zelo veliko gostovali na velikih festivalih v tujini, obenem je projekt multimedijski, kar mu ni ustrezalo. Projekt pa je zanimiv prav zato, ker skupaj s pirotehniško umetniško skupino iz Anglije The World Famous v živo igramo našo glasbo, medtem ko oni izvajajo ognjemet, ki je zelo hrupen. Marko ima svojo kariero, jaz pa sem pred letom dni začel delati s skupino Terra Mystica. Srbeli so me namreč prsti, da bi igral električno kitaro, in naredil sem novo zasedbo, od starih članov pa je ostala samo še Tinkara Kovač. To je bolj rokerska zadeva. Osebno pa se vidim bolj kot ustvarjalec avtorskih skladb, čeprav mi je v užitek preigravati tudi skladbe, ki prihajajo iz različnih delov sveta."

Od velikih odrov do ulic

Bojan Cvetrežnik, ki na javni glasbeni šoli poučuje violino, pa je zelo kategoričen glede igranja v skupini Terrafolk.

"Po mojem mnenju ne bi bilo nič narobe, tudi če poti zunaj Terrafolka v profesionalnem smislu sploh ne bi bilo. Zaradi različnih poti posameznikov danes bendi ne obstajajo več. Individualna kariera zmaguje nad potjo, na kateri bi vsi skupaj enako plačali in enako želi."

Sicer pa lahko Bojana nemalokrat srečamo igrati na ulicah v družbi s podobno mislečima godalcema Klemenom Bračkom in Matijo Krečičem ter drugimi. Bojan je tudi pionir in glavni mentor godalkanja. Začel je z akademskimi glasbeniki, študenti ljubljanske akademije za glasbo in oddelka za jazz violino celovškega konzervatorija, od koder tudi izhaja Simbolični orkester.

"Mislim, da je igranja na violino v Sloveniji ogromno. To je zelo razširjena dejavnost javnega šolstva in glede na število violinistov menim, da lahko več vrnemo tudi svojim sponzorjem, se pravi državljanom. In to popolnoma neposredno – z glasbo," kar seveda Bojan že zelo intenzivno počne.

Uživanje v tem, kar počneš

"Zadnja leta je skupina umirila žogo," meni Marko, ki obenem pravi, da se pravzaprav skupina ni nikoli posvečala velikemu številu koncertov.

"Tudi člani benda so v različnih življenjskih obdobjih. Pomembno je, da se trudimo razumeti različne vidike življenja, ne zgolj vaditi inštrumenta. V življenju je treba sprejemati tudi odločitve in stvari pretehtati. Prav te stvari pa lahko precej pripomorejo k temu, da določena dela izvajaš drugače ter jih drugače dojemaš."

Mystica doda, da sta z Bojanom vseskozi sledila tirnici, tudi če so se pojavile krize, sta šla naprej.

"Načrti so največkrat izhajali iz konkretnih situacij. Recimo, ko se je pojavila nagrada BBC-ja, na to nismo bili pripravljeni ali dovolj zreli; lahko bi jo bolje unovčili, če bi imeli velik načrt, za sabo industrijo, založbo in ljudi, ki znajo to izpeljati. Vsekakor pa mora pri teh stvareh glasbenik izhajati iz glasbenega izvajanja in iz tega, kar ima, ne da poskuša nekaj umetno ustvariti. Nadvse pa je pomembno, da uživaš v tem, kar počneš."

Suzana Golubov za Novo, Foto: Goran Antley, Bojan Stepančič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri