Ključni znaki, da je tvoje telo zakisano

Zakisanost telesa vodi v bolezni. Kako zakisanost prepoznaš in katera živila bi morala biti redkeje na tvojem jedilniku?

Ključni znaki, da je tvoje telo zakisano (foto: Unsplash.com/Vladislav Muslakov) Unsplash.com/Vladislav Muslakov
18. 8. 2017

Zbolevamo, ker smo zakisani ...

V znanosti je bilo v zadnjih letih eno najosupljivejših odkritij na področju prehrane povezano z učinkom posameznih živil po zaužitju na pH vrednost telesa – nekatera živila ga zakisajo, druga pa ustvarjajo baze, ki nevtralizirajo škodljive kisline.

Če želimo biti zdravi, mora biti naše telo v stanju kislinsko-bazičnega ravnovesja (s kisikom nasičena arterijska kri je za optimalno zdravje nekoliko bazična – njena pH vrednost je med 7,365 in 7,45). Celice za svoje pravilno delovanje jemljejo življenjsko potrebne hranilne snovi in kisik iz krvnega obtoka, obenem pa izločajo celične odpadke. Obe nalogi lahko optimalno opravljajo le, če je telo v rahlo bazičnem stanju.

Zahodnjaška prehrana povzroča bolezni pri sicer zdravih ljudeh

Ko se telo kronično zakisa, postanemo utrujeni in zbolimo, saj je dovod kisika in hranilnih snovi v celice vse manjši – celice ne zmorejo normalno izločati celičnih odpadkov, odpadne snovi pa se nalagajo.

Znanstveniki ugotavljajo, da povprečna zahodnjaška prehrana ustvarja kisline in dejansko povzroča sistematično acidozo (kronično zakisanje) pri sicer zdravih ljudeh. Dr. Susan E. Brown in Larry Trivieri ml. v knjigi Alkanizirajte se v praksi opozarjata, da svoja telesa dobesedno silimo, da delajo v neprimernem biokemijskem nivoju.

Naše telo si nenehno prizadeva ohranjati idealno kislinsko-bazično ravnovesje, a zaradi nenehnega nalaganja metaboličnih kislin v telesu, jih to preprosto ne more predelati. Telo začne v boju za ravnovesje črpati bazično mineralne zaloge, kar posledično zelo škoduje zdravju. Dr. Christoper Vasey v knjigi Po naturopatsko opozarja: "Bolezen se pojavi, ko se slabša biološki teren. Vsako lokalno obolenje je samo površinski izbruh globljega obolenja: zastoja notranjega celičnega okolja v telesu."

Kako prepoznamo zakisanost telesa?

V splošnem počutju se zakisanost telesa v začetni fazi odraža kot utrujenost in izčrpanost, zmanjšana kondicija, slabša koncentracija, povečana občutljivost za stres, nervoza.

In ko je naše notranje celično okolje zakisano, nas to vodi v slabšo odpornost telesa, nastanek plodnega gojišča mnogih virusov, slabše delovanje organov, utrujenost, izčrpavanje zalog možganske energije, zmanjšano telesno sposobnost, več možnosti za zobno gnilobo in paradontozo, osteoporozo, možnosti za zvišan krvni tlak in vnetja, pogostejše in boleče izločanje seča, povečano stopnjo za nastanek ledvičnih kamnov, preveliko zadrževanje tekočin v telesu, prebavne težave, nepravilno delovanje hormonov, degenerativne bolezni, prehitro staranje telesa, oslabljeno delovanje ščitnice, ki prekomerno proizvaja stresni hormon kortizol, nezadostno razstrupljanje jeter in nastanek rakavih obolenj.

Naštela sem le nekaj najpogostejših bolezni in težav, ki jih povzroči prekomerna zakisanost telesa ali acidoza.

Živila, ki zakisajo telo ...

Tem živilom se v svoji prehrani izogibaj v največjem loku, saj naj bi za zdravo delovanje zaužili več bazpotvornih kot kislinotvornih živil, ki poleg stresa in onesnaženega okolja telo še bolj obremenijo s kislinami. Poskusi jih črtati s svoje vsakodnevne prehrane, če jih kdaj zaužiješ, pa zraven poskusi vnesti čim več živil, ki ohranjajo ravnovesje in jih najdeš spodaj:

  • bela riževa moka
  • beli kis
  • beli kruh
  • beli sladkor
  • čips (krompirjev, koruzni), vse ocvrte jedi na splošno
  • dagnje
  • gazirane brezalkoholne pijače
  • govedina
  • grisini
  • hmelj
  • jastog
  • ječmenovo pivo
  • kamilični čaj
  • kava
  • koruzni sirup
  • koruzni zdrob
  • kozice (morski rakci)
  • kuskus iz bele moke
  • kvas
  • lazanja
  • lešniki
  • lešnikovo maslo
  • marmelade, slajene s sladkorjem
  • mečarica
  • mocarela
  • orehi
  • pica
  • piščančje jedi
  • pivo (tudi zeliščno)
  • rjavi sladkor
  • rogljiči
  • salame, hrenovke
  • sendviči
  • siri
  • sladkarije, peciva vseh vrst
  • soja v vseh oblikah
  • svinjina
  • testenine iz bele moke
  • tofu, vse vrste
  • tortilje
  • vinski kis
  • vzhajano pecivo
  • žgane pijače

Živila, ki ohranjajo ravnovesje (močno bazotvorna živila)

S temi živili boš najlažje poskrbela za čim boljše kislinsko-bazično ravnovesje:

  • ananas
  • beluši
  • brusnice
  • buče
  • bučna semena
  • čebula
  • redkev
  • dinja
  • endivija
  • hren
  • ingver
  • jagode
  • jedilna soda
  • kaki
  • kivi
  • kodrolistni ohrovt
  • koleraba
  • kostanj
  • limonin sok
  • lotosova korenina
  • limeta
  • lubenica
  • maline
  • mandarina
  • mango
  • miso (sojina pasta)
  • morske alge
  • morska sol
  • papaja
  • paprika
  • pasternak
  • podzemna koleraba
  • pomaranča
  • peteršilj
  • rdeča paprika (začimba)
  • rdeča redkvica
  • robidnice
  • sladki krompir
  • sojina pasta (miso)
  • umeboši
  • zelena
  • zelena zelenjava vseh vrst
  • zeleni ohrovt
  • zelenjavni sok ali smoothie (iz več vrst zelenjave in jabolk)

Predvsem pa pij veliko vode!

Pozor, če ta živila jemo napačno, tudi zakisamo telo!

Četudi je neko živilo močno bazotvorno, lahko ob napačni kombinaciji fermentira in deluje ravno nasprotno, kot si želimo.

Nekaj nazornih primerov, ki jih je dr. Theodore A. Baroody zapisal v knjigi Alkanizirajte ali umrite:

Melone (v telesu povzročajo zelo bazično reakcijo) je priporočljivo jesti same ali vsaj 20 minut pred zaužitjem druge hrane. V črevesu se zelo hitro prebavijo, če pa se zaradi prisotnosti druge hrane zadržijo v želodcu, se hitro razgradijo in fermentirajo.

Sadja in zelenjave ne smeš uživati hkrati (povzročata zmerno kislost). Sveže sadje se v tankem črevesju hitro prebavi (75–90 minut), medtem ko lahko razgradnja nekaterih vrst zelenjave traja tudi do tri ure.

Sadja in hrane, ki vsebuje škrob, ne zaužij skupaj, saj bo prišlo do fermentacije v želodcu in nastanka zmerno kislega okolja.

Škrob in zelenjava se odlično ujemata, zato so zelo priporočljive kombinacije riža ali krompirja s kuhanim brokolijem, korenjem ali čebulo. Ne kombiniraj pa v enem obroku dveh škrobnih živil, kot sta krompir in riž.

Škroba in beljakovin ni priporočljivo kombinirati, saj ustvarjajo močno kislost. Škrob in beljakovine se neprebavljeni zadržujejo v želodcu in črevesju, dokler se ne začne proces gnitja, pri čemer nastaja zelo kislo okolje, ki ustvarja odlične razmere za razvoj bakterij in bolezni.

Če jemo v miru, se hrana prebavlja drugače

Prav zato, ker je za naše zdravje tako zelo pomembno, s čim hranimo telo, nikakor ne smemo pozabiti, da na bazotvorno predelavo hrane ne vplivamo le z izbiro zdravih in ekoloških živil, temveč tudi z izbiro pozitivnih in prečiščenih misli.

Vedno več znanstvenikov ugotavlja, da se hrana, ki jo vnesemo v telo, prebavi popolnoma drugače, če smo pri jedi mirni, kot če smo jezni, pod stresom, raztreseni ... 

Vse bolj zakisani smo tudi, če ...

  • premalo spimo in preveč delamo
  • če se premalo gibamo
  • če smo negativno usmerjeni
  • in če pijemo premalo vode.

Napisala Petra Arula za Senso
Za splet priredila Sanja Macur

Preberi še: Trenerka Jennifer Aniston je razkrila, kaj zvezdnica počne za svojo zavidljivo postavo (vaje) in "Kako sem se za vedno rešila glivičnih nožničnih vnetij" (zgodba bralke)

Priporočamo tudi: Kako naj zaustavim kapljanje iz vagine po spolnem odnosu?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri