Vse, kar moraš vedeti o gripi ...

 ... vendar si bila zadnjič preveč bolna, kihava in zoprna, da bi vprašala.

12. 2. 2013

Čutiš tisto znano žgečkanje v grlu? Hitro preberi preverjene trike, da boš čim bolje poskrbela za svoje simptome in se hitro pozdravila ...
Vedno bolj mraz je, najbolj si želiš tople juhice in pajkice so spet moderne. To lahko pomeni le eno stvar: sezona prehlada in gripe je na višku. In kaj bi morala narediti, če te prizadeneta grozno boleče grlo in curek iz nosu? Cosmo ima odgovore zate:

Kakšna je razlika med prehladom in gripo ter kako lahko vem, kaj muči mene?

O: Prehlade povzroča na stotine različnih virusov, zaradi katerih ti teče iz nosu, boli te grlo, imaš vročino in kaš­ljaš, vendar redko pripeljejo do resnih zapletov. Povprečen odrasli se prehladi dvakrat do štirikrat na leto. Gripo povzroča poseben virus, posledica pa je resna bolezen – visoka vročina, močan glavobol, resne bolečine v mišicah in kašelj. Če se nalezeš prave gripe, v službo ne boš pomolila nosu vsaj deset dni.

Ali naj preprosto počakam, da moji simptomi izginejo?

O: Večina prehladov se pozdravi v sedmih do desetih dneh. Če je tvoja temperatura več kot dva dni zapored višja od 38° C, če izkašljuješ zeleno ali krvavo sluz, če so tvoje bolečine v ušesu ali na obrazu vedno močnejše, če imaš astmo in je tvoje telesno stanje vedno slabše  ali pa če si (le) zaskrbljena zaradi svojega groznega počutja in si želiš, da te pregledajo, obišči zdravnika.

Počutim se grozno, vendar imam ogrooomno dela – ali bi res morala vzeti prost dan ali naj se raje še vedno junaško borim v pisarni tako kot druge sodelavke?

O: Najboljše zdravilo za viruse prehlada sta počitek in veliko tekočine. Če se počutiš grozno, v vsakem primeru ne boš pretirano učinkovita. Če imaš povišano temperaturo, ostani doma. Po navadi je dan ali dva v postelji dovolj za prehlad. Da ne boš nalezla kolegov, ko se vrneš v službo, kihaj in kašljaj v robček in ga potem odvrzi, nato pa skrbno umij roke.

Moj moški je pravkar hudo zbolel za gripo. Ali lahko kaj naredim, da se ne bom nalezla še jaz?

O: To je primeren čas, da spiš na kavču v dnevni sobi, saj se gripa prenaša prek kapljic sline, ko fant kašlja in kiha, ter prek okuženih rok in robčkov. Partnerja spodbujaj, naj umiva roke po kihanju in brisanju nosu – si predstavljaš, koliko neljubih gos­tov naenkrat gosti njegova roka, če skozi robček prodre le minimalen curek iz nosu?

Ali tablete za prehlad in gripo resnično učinkujejo ali le zapravljam denar?

O: Tablete za prehlad in gripo lahko le pomagajo olajšati simptome, vendar ne skrajšajo trajanja bolezni in te ne pozdravijo. Najbolje, da si pomagaš s čim bolj naravnimi pripravki – zelišča delajo čudeže, prav tako homeopatska zdravila in počitek – a le če ne čakaš do najhujših znakov, temveč se zdravljenja lotiš takoj, ko začutiš neprijetne spremembe v telesu.

Še nekaj nasvetov, kako ostati zdrava po naravni poti

● Če je pri tebi doma (ali v pisarni) kdo bolan, uporabi olje čajevca ali evkaliptusa v napravi za aromaterapijo ali za brisanje delovnih površin. Jemati začni cink, vitamin C in selen, da boš imunski sistem pripravila za boj proti možnim okužbam.

● "Juha je najboljša zdrava tolažilna hrana. Vanjo daj veliko zelenjave in začimb. Najbolj priljubljene kuharske začimbe, ko želimo čim prej okrevati, so timijan, bazilika, lovorov list, limonina trava in listi limete (v knjigi Ščepec rešitve boš našla vse skrivnosti začimb). V juho dodaj še beljakovine, kot je piščanec.

● Karkoli so ti govorili, vino ni zdravilno za prehlad! Morda boš občutila toploto znotraj ali boš 'zadeta' od alkohola, toda v vinu ni učinkovitih zdravilnih lastnosti za zdravljenje okužb. Izogibaj se alkoholu in privošči svojim jetrom počitek.

● Vsak dan bi morala popiti dva litra tekočine – celo več, ko te daje prehlad. Ko imaš povišano temperaturo, se tvoj tek zmanjša in hitro postaneš dehidrirana. Najboljša izbira za hidracijo so voda, zeliščni čaji, razredčeni sveže ožeti sadni in zelenjavni sokovi ter bistre juhe. Vsako uro od takrat, ko se zbudiš, in dokler ne greš počivat, skušaj popiti od 200 do 300 ml tekočine," ti svetuje prehranska strokovnjakinja Mojca Cepuš.

 

Pripravila: Petra Arula

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri