TO je lahko razlog, zakaj se ponoči POTIŠ! (Nikar ga ne spreglej!)

Naša novinarka se je spraševala, zakaj se ponoči tolikokrat spoti in ugotovila tole!

TO je lahko razlog, zakaj se ponoči POTIŠ! (Nikar ga ne spreglej!) (foto: Profimedia) Profimedia
7. 3. 2019

Se pogosto zbudiš v mokrih ali vlažnih rjuhah? V otroštvu je bilo to nekaj popolnoma normalnega, preden je telo dovolj dozorelo, da je sredi noči zaznalo signal, kdaj mora vstati in oditi na stranišče. Nič ti ni treba skrbeti tudi, če imaš menopavzo, saj je nočno potenje v tem primeru prav tako normalno.

V nasprotnem primeru pa posveti nekoliko več pozornosti svojemu telesu in kaj ti želi z nočnim potenjem sporočiti.

Nočno potenje je lahko namreč posledica (resnih) zdravstvenih težav.

"Nočno potenje najpogosteje povežemo z virusno okužbo, kot je okužba dihal ali gripa," je za Cosmopolitan.com povedal dr. Rupert Mason. "Okužba povzroči dvig telesne temperature, kar se odraža v prekomernem potenju."

Včasih pa je lahko nočno potenje tudi znak bolj resne zdravstvene težave oziroma bolezni, kot sta diabetes in preveč aktivna ščitnica, vendar pa tovrstne bolezni navadno spremljajo še drugi, bolj resni simptomi.

V kolikor vseeno sumiš, da nekaj ni v redu, ti svetujemo, da čimprej obiščeš svojega zdravnika.

Nočno potenje je pogosto povezano tudi z zdravili, ki jih uživaš. Če torej trenutno jemlješ kakšna zdravila in se ponoči močno potiš, preveri, ali so le-ta morda razlog. Zdravila, kot so antidepresivi, lahko namreč kot stranski učinek povzročijo nočno potenje.

Še en izmed resnejših razlogov je stres, pa tudi tesnobnost.

Morda ga ne zaznavaš v tolikšni meri (saj veš, včasih smo tudi podzavestno pod stresom), a dejstvo je, da se ima zmožnost odražati na mnoge fizične načine. In nočno potenje je (lahko) eno izmed njih.

"Stres je najverjetneje eden najbolj pogostih povzročiteljev nočnega potenja," pravi dr. Mason. Proti stresu in tesnobnosti ti lahko pomagajo zdrave navade, kot so sproščanje, dihalne vaje, dnevna športna aktivnost (četudi je to kratek sprehod) in meditacija. Joga, tek in branje prav tako sproščajo in odpravljajo stres.

A vse v mejah normale!

Prekomerna športna aktivnost ima lahko ravno obraten učinek – tj. nočno potenje. Odvečna toplota, ki se med intenzivnim treningom nabere v telesu, se lahko začne sproščati šele, ko z njo prenehaš, tj. ko se odpraviš spat. No, v tem primeru se nikakor ne odpovej športni aktivnost v celoti, le zmanjšaj intenzivnost.

Alkohol

Tako preveč kot premalo alkohola lahko povzroči nočno potenje. Naj opomnimo, da v slednjem primeru (tj. premalo) mislimo na umik od alkohola, kar pomeni, da če je alkohol tvoja stalnica, lahko njegovo "pomanjkanje" povzroči nočno potenje.

"Alkohol vpliva na centralni živčni sistem, obtočni sistem in pravzaprav čisto vsak del telesa. Pitje alkohola lahko poviša bitje srca in razširi krvne žile v koži, kar povzroči potenje," pravi dr. Mason.

Pomembno je, da v tem primeru spiješ tudi dovolj vode, saj le tako lahko nadomestiš pomanjkanje tekočine v telesu.

V kolikor noben od zgornjih razlogov ne ustreza tvoji težavi z nočnim potenjem, je morda dobro, da preveriš svojo posteljo in rjuhe ter pižamo.

Vzmetnice nikoli ne zaščiti s plastično prevleko (no, sicer to najpogosteje počnejo v hotelih, pa vendar) ter poskrbi, da material tvojih prevlek, rjuh in pižame "diha".

In moja ugotovitev? Priznam, definitivno je za to kriv stres (se ga trudim odpraviti! :)) ... No, morda pa delno tudi to, da spim skoraj nepredušno zavita. 😅

Pripravila: N. Š.

Preberi še: Znanost potrjuje: Če boš vsako jutro naredila TO, se bo tvoje počutje ZELO izboljšalo

Priporočamo tudi: Iiiiii! V Primarku smo našli NAJLEPŠO pižamo za prihajajočo pomlad

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri