To je hrana, ki je fit in zdravi ljudje NIKOLI ne jejo!

Kljub temu, da pravimo, da je dobro jesti vse v mejah normale, so vsekakor nekatera živila, ki se jim zdravi in fit ljudje na veliko izogibajo. Preveri, katera so in zakaj so pristala na črni listi, še posebno, če želiš živeti zdravo življenje.

To je hrana, ki je fit in zdravi ljudje NIKOLI ne jejo! (foto: Profimedia) Profimedia
4. 6. 2017

1. Granola ploščica

Večina polnozrnatih granola ploščic je v bistvu plošic, polnih s sladkorjem. Vsebujejo zelo malo vlaknin, hranil in predvsem ogromno sladkorja - od 10 do 25 gramov na ploščico in verjemi, da niso vredne vse promocije, ki jo dobivajo. Raje se odloči za gizljanje suhega sadja ali oreščkov.

2. Predelana hrana

Tvoje telo naj bo tempelj in zato vanj ne vnašaj predelave hrane, ampak poizkušaj jesti čim več sveže hrane in polnozrnate hrane. Predelana hrana vsebuje veliko sladkorjev, transmaščob, ki je oblika maščob, ki jih telo dejansko ne potrebuje in imajo le škodljive učinke, med drugim dokazani dejavnik tveganja za razvoj srčno-žilnih bolezni in pa industrijsko rastlinsko olje. 

3. Gazirane pijače in dietne gazirane pijače

Naprej preberi, kaj se zgodi s tvojim telesom, ko nehaš piti gazirane pijače in verjetno se jih ne boš več niti dotaknila!

Brez kalorij se sliši preveč dobro, da bi bilo res. In tudi je. Vse te kalorije, ki jih ni, nadomestijo sladkorji, ki povišajo raven tvojega krvnega sladkorja. Tudi sestavine v dietnih sodah lahko privedejo do odpovedi ledvic, debelosti in večji želji po sladkorju. Zaradi dietnih gaziranih pijač ali gaziranih pijač brez sladkorja lahko trpi tvoj metabolizem, lahko imaš povišan krvni sladkor, povišan holesterol, visok pritisk, kar vodi v težave s srcem, kap ali diabetes. 

4. Naravni sokovi

Sliši se zelo zdravo, še posebno, če imaš doma sokovnik in si naravne sadno-zelenjave sokove delaš sama. Ampak te sokovi so ponavadi polni kalorij, poleg tega pa jim primanjkuje vlaknin, ki nas nasitijo. 

5. Rafinirana zrna

Rafinirana zrna so v bistvu zrna, ki jim je bilo odvzet večji del hranil, zato so velik NE za zdrave ljudi. Zrno je sestavljeno iz treh delov in pri rafiniranih ali predelanih zrnih so le-ta odstranjena vseh dobrih sestavin, kar odstrani tudi prehranske vlaknine, vitamin B in železo. Rafinirana zrna vsebujejo bel kruh, bel riž, ter večina testenin.

6. Kosmiči

Še ena past, polna sladkorjev! To pomeni, da te nasitijo za le bolj malo časa, po njih boš hitro in še bolj lačna. 

7. Pecivo za zajtrk

Krofi, rogljički, mufini ... So se tudi tebi pocedile sline? Ampak ta izbira za zajtrk je polna praznih kalorij z veliko sladkorji, zato jo raje zamenjaj za jogurt s svežim sadjem.

8. Zelenjavni čips

V ponudbi je ogromno hrane, ki je zamaskirana kot zdrava, ampak še vedno ni. Čips je še vedno čips, je še vedno ocvrta hrana, ki je zelo nezdrava. Škodljivo ni toliko cvrtje, ampak to, da je ta hrana prepojena z nasičenimi in transmaščobami. 

9. Sladke pijače

Kalorij ne smeš nikoli piti, pa naj se gre za pomarančni sok, vodo z okusom, ki je polna sladkorjev, ali pa čaj, ki se maskira kot zelo zdrava izbira. Te pijače so daleč od tega, da so zdrave, saj spet vsebujejo ogromno sladkorjev. Alternativa je seveda voda, pa tudi kokosova voda in nesladkan čas, ki si ga narediš sama.

10. Posušeno sadje

Jej ga, ampak v zmernih količinah, saj je visokokalorično, prav tako pa lahko povzroča vetrove, napihnjenost, zaprtje, zato je boljša alternativa sveže sadje.

Na seznamu 'prepovedanih živil' fit in zdravih ljudi so se še znašli: umetna sladila, margarina, pakirano meso (raje se odloči za sveže), koruzni sladkorpokovka iz mikrovalovke, ki je polna umetnih okusov in žal tudi sladoled!

In kaj sploh smem jesti?

Predvsem hrano, ki ni predelana, zdravo in svežo hrano, veliko zelene zelenjave in barvite hrane. 

Pripravila: Tjaša Kokalj Jerala

Vir: The List

PREBERI ŠE: 5 stvari, za katere je bolje, da se jim po obroku izogneš (v velikem loku!) in Enostavni triki, s katerimi boš pospešila svoj metabolizem (+izgubila kakšen kg!)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri