Takoj nehaj jesti teh 8 živil, saj (lahko) povzročajo raka!

Tveganje za rakavo obolenje lahko zmanjšaš tudi sama, si vedela? Poglej, katera živila moraš takoj zabrisati v koš!

Takoj nehaj jesti teh 8 živil, saj (lahko) povzročajo raka! (foto: Profimedia) Profimedia
3. 2. 2017

Po podatkih spletne strani slora.si je v zadnjih nekaj letih za rakom zbolelo več kot 12.000 Slovencev, med nami pa živi že več kot 81.000 ljudi, ki so kadarkoli zboleli zaradi ene od rakavih bolezni.

Ali veš, da si prav TI tista, ki lahko poskrbiš za to, da se ne znajdeš v tej ogromni številki? Ja, točno tako! Nezdrava prehrana je eden izmed dejavnikov, ki prispevajo k razvoju rakavih celic v telesu.

Tukaj je seznam živil, ki se jim raje izogibaj, če želiš zmanjšati tveganje za nastanek raka:

1. Predelana hrana in sladkor

Rafiniran sladkor in fruktoza sta znana po tem, da sta vir mnogih zdravstvenih težav. S tem, ko ju zaužijemo, se nivo inzulina v krvi poviša, kar povzroči večjo rast rakavih celic (ki se hranijo s sladkorjem).

Raziskava iz leta 2006 je pokazala, da imajo ljudje, ki zaužijejo veliko sladkorja, večje možnosti, da se jim razvije rak trebušne slinavke

Glede na to, da večina keksov, tort, peciva, sokov, gaziranih pijač, omak, kosmičev in ostalih priljubljenih, večinoma predelanih, živil vsebuje rafiniran sladkor ali fruktozni sirup, ni nenavadno, da se je število ljudi z rakavim obolenjem v zadnjih nekaj letih močno povečalo.

Nasvet #1:

Najbolje je, da se sladkorju izogibamo, kolikor je možno in ga nadomestimo z medom, stevio, melaso ali javorjevim sirupom.

2. Predelano rdeče meso

Večina predelanega mesa, kot so klobase, hrenovke, šunka in podobno, vsebuje veliko nevarnih dodatkov oziroma aditivov in ogromno soli ter konzervansov, ki mu dajejo videz svežine. Vse to lahko povzroči raka.

Raziskava leta 2005 je pokazala, da sta tako natrijev nitrat kot tudi natrijev nitrit (aditiva, ki ju dodajajo predelanim mesninam) povezana s tveganjem za nastanek raka na debelem črevesju in njegovih drugih oblik.

Podobno je pokazala raziskavaleta 2008, ko so ugotovili, da bi lahko bilo predelano meso vzrok za nastanek raka debelega črevesja in danke ter raka prostate.

Nasvet #2:

Rdečemu mesu nasplošno pa se ni potrebno v celoti odreči, pomembno je le, da izbiramo takšno, ki je kvalitetno, nesoljeno in brez aditivov ter po možnosti iz proste reje (s pašnikov).

3. Dimljena, vložena in konzervirana hrana

Uživanje dimljenih in vloženih izdelkov lahko poškoduje naše (zdrave) celice in povzroči raka. Dimljenje je nezdrav postopek, saj pusti v mestu strupe, po drugi strani pa vložena hrana (na primer kisle kumarice) vsebuje nitrate, ki povzročajo raka.

Da bi ohranili svežino čim dlje, vsebujejo veliko količino konzervansov, ki pa nikakor niso dobri. Raziskava leta 1988 je odkrila povezavo med dimljenimi in vloženimi živili ter nastankom raka na požiralniku in želodcu. Vendar ne skrbi, tistim domačim babičinim vloženim kumaricam se nikar ne rabiš izogibati! ;)

Podobno velja tudi za konzervirano hrano, saj večina le-te vsebuje bisfenol-A (BPA – verjetno ga poznaš pretežno zaradi priljubljenih plastenk za vodo). Raziskava leta 2013 je pokazala, da BPA vpliva na delovanje genov znotraj možganov pri podganah, kar pomeni, da spreminja njihovo gensko zasnovo.

Nasvet #3:

Namesto konzervirane hrane raje izberi svežo ali zamrznjeno zelenjavo, ki nima dodatkov in je na voljo celo leto, poleg tega pa je še zdrava. Če že piješ iz BPA free plastenke, menda ne boš te "umazanije" skozi hrano vnašala v svoje telo, kajne? :)

4. Bela moka

Bela moka – ena izmed treh "belih smrti" (poleg sladkorja in soli). Lahko bi rekli, da jo najdemo skoraj v vsaki hrani, ki vsebuje ogljikove hidrate; pecivo, keksi, kruh, testenine, cmoki in še marsikje, kjer sploh ne vemo, da je.

Raziskava iz leta 2004 je pokazala, da je redno uživanje rafiniranih ogljikovih hidratov povezano s kar 220% povečanjem raka na dojki pri ženskah. Hrana z visokim glikemičnim indeksom je nasplošno povezana z naglim poskokom ravni sladkorja v krvi, kar pa neposredno hrani rakave celice, ki na tak način rastejo in se širijo.

Nasvet #4:

Namesto bele moke raje izberi polnozrnato, ječmenovo, mandljevo moko ali pa kvinojo.

5. Hidrogenirana olja

Omega 6 maščobne kisline in trans maščobe so za naše telo milo rečeno strup. Manjša količina omega 6 je lahko zdrava, če pa je uživamo preveč, nam poškoduje celice in lahko povzroči kožnega raka.

Trans maščobe sprožijo raka debelega črevesja in danke, prostate ter dojke. Hidrogenirana olja se velikokrat uporabljajo, da ohranijo predelano hrano in njeno "svežino", vendar pa spreminjajo strukturo in fleksibilnost celičnih membran po celotnem telesu, kar lahko privede do mnogih bolezni, kot je na primer rak.

Nasvet #5:

Najbolje, da se temu živilu povsem odrečeš in ga zamenjaš s kokosovim ali olivnim oljem.

6. Pokovka iz mikrovalovke

Že dalj časa je znano, da je pokovka iz mikrovalovne pečice vse prej kot zdrava, saj vsebuje ogromno kemikalij, povezanih z neplodnostjo ter rakom na jetrih, testisih, mehurju in trebušni slinavki.

Več o tem si lahko prebereš tukaj.

Nasvet #6:

Doma si raje naredi "old school" pokovko – zrna koruze in olje (najbolje kokosovo), za boljši okus pa dodaj še malo masla in ščepec soli! ;)

7. Krompirjev čips

Tukaj ni kaj dosti za povedati, saj verjetno veš, da čips ni nikakor priporočljivo živilo. Res je, da je morda okusen prigrizek ob gledanju televizije ali pa na kakšnem party-ju, vendar pa je kaloričen, vsebuje ogromno soli in slabih maščob, ki povzročajo visok krvni pritisk, debelost in visok holesterol.

Uživanje čipsa poveča možnost za nastanek raka jajčnikov, dojke, prostate in prebavil.

Nasvet #7:

Odlična zamenjava je lahko doma narejen čips iz rezin krompirja z olivnim oljem, lahko pa v pečici spečeš tudi krhlje jabolk in kolute banane.

8. Gojeni losos

Mogoče se ti to do zdaj ni zdelo pretirano pomembno, ampak med divjim in gojenim lososom je velika razlika. Divji je za razliko od gojenega zdav in ima veliko koristi. Dr. David Carpenter pravi, da je gojeni losos (poleg tega, da mu primanjkuje vitamina D) navadno onesnažen s polikloriranimi bifenili, pesticidi, antibiotiki in rakotvornimi kemikalijami, s pomočjo katerih nadzorujejo bakterijske, virusne in parazitne izbruhe, ki so posledica gojenja velikega števila lososov na majhnem mestu (to velja tudi za druge gojene ribe).

Gojene ribe prav tako ne vsebujejo toliko omega 3 maščobnih kislin, kot jih vsebujejo divje.

Nasvet #8:

Pred nakupom lososa (in seveda ostalih rib) vedno preveri njegov izvor!

Kako torej preprečiti razvoj raka?

Poleg tega, da se moraš čim bolj izogibati zgoraj naštetim živilom, se izogibaj tudi vsem, ki imajo oznako "dietno", "lahko" (light) ali "brez maščobe". Navadno so maščobe, odstranjene pri teh izdelkih, nadomeščene s kemikalijami, ki pa so za naše telo nevarne.

Rakavo obolenje lahko preprečiš že s temi preprostimi koraki:

1. jej organsko pridelano hrano kadarkoli je možno;

2. v letnem času, ko ne raste določena zelenjava, se namesto vložene/konzervirane odloči za zamrznjeno;

3. polovico tvojega krožnika naj sestavlja neškrobnata zelenjava;

4. če ješ meso oziroma živila živalskega izvora, poskrbi, da so proste reje (tudi jajca!);

5. uporabljaj le visoko kvalitetna olja oziroma maščobe, kot so kokosovo olje, olivno olje, ghee maslo ali nepredelano maslo;

6. čim bolj se izogibaj predelanim ogljikovim hidratom, še posebej sladkorju;

7. prenehaj kaditi (če kadiš) in bodi športno aktivna.

Na tak način ne boš samo zmanjšala tveganja za razvoj raka, ampak se boš tudi bolje počutila!

Vendar pazi; jabolka, grozdje, jagode in ostalo podobno sadje, ki ga najdeš v trgovini nujno ne pomeni zdravja. Poskrbi za to, da je sadje (in zelenjava) organsko pridelano ali pa vsaj, da je v trgovini jasno potrjeno, da so brez pesticidov.

Pripravila: Nika Švajncer

Preberi še: Zlato mleko: Kaj je to in 5 zares dobrih razlogov, zakaj ga piti ali pa poglej te preizkušene recepte za zmanjšanje holesterola.

Priporočamo tudi: Top naravna krema za okoli oči, ki je hrati tudi učinkovit odstranjevalec ličil!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri