Ta hrana sabotira tvoj trud pri dieti (seznam te bo presenetil!)

Pred poletjem si vsaka izmed nas želi izgubiti kilco ali dve in smo zato bolj pazljive, kaj jemo in katera živila so dobra za nas. Ampak nevarnosti v kuhinji se ne skrivajo samo v slaščicah ali sladkarijah, ampak tudi v hrani, za katero morda misliš, da je zdrava.

Ta hrana sabotira tvoj trud pri dieti (seznam te bo presenetil!) (foto: Profimedia) Profimedia
4. 5. 2017

1. Polnozrnat kruh

Če si bel kruh zamenjala za polnozrnatega, je sicer super, ampak pazljivo pri nakupu polnozrnatega kruha. Pozorno preberi sestavo kruha, saj si morda v nasprotnem primeru delaš slabo uslugo.

Nekateri polnozrnati izdelki imajo v sebi namreč le toliko zrna, da se upošteva kot da so polnozrnati, v resnici pa nimajo v sebi nobene hranilne vrednosti. Pri sestavinah moraš biti tudi zelo pozorna, da kruh vsebuje vsaj 3 grame vlaknin.

2. Jogurti z okusi

Jogurti z okusi se lahko na prvi pogled zdijo zdrava izbira, ampak še posebno sadni jogurti ponavadi vsebujejo veliko sladkorja, nekateri celo več kot 15 gramov!

Reklamirajo jih lahko kot probiotične in jogurte z veliko proteini, hkrati pa vsebujejo veliko preveč sladkorja. Raje se odloči za navaden jogurt, ki mu dodaš sveže sadje.

3. Sadni sokovi

Če si misliš, da je pomarančni sok bolj zdrava izbira za zajtrk kot jajčka s slanino, se motiš. Je kot tekoči sladkor, ki ga vneseš v svoj sistem in ki ti teče po žilah in zvišuje tvoj krvni sladkor.

Ko nekatero zelenjavo in sadje spremenimo v tekočino, le-te izgubijo vse svoje vlaknine in veliko vitaminov ter mineralov, ki nam dajo občutek sitosti dlje časa. Sokove prav tako hitreje prebavimo, kar pomeni, da smo hitreje tudi lačni. Raje ostani pri pitju vode, sadje in zelenjavo pa si zmešaj v okusen smuti.

4. Agavin sirup

Agavin sirup se vsekakor sliši bolj zdravo kot beli sladkor, ampak kaj hitro lahko ugotovimo, da je to le sladkor z drugo besedo.

Agavin sirup je ponavadi tako močno predelan in obdelan, da je na koncu lahko še veliko slabši kot navadni sladkor. Ponavadi je popolnoma osiromašen vseh dobrih sestavin in lahko vsebuje tudi do 90 odstotkov fruktoze

5. Solatni prelivi

Nič ne govori bolj, da si na dieti kot to, da za kosilo ali večerjo naročiš solato. Lepo, da si disciplinirana, ampak pazljivo pri solatnih prelivih, ki so lahko enako slabi zate kot na primer pečen krompirček ali hamburger.

Najboljši prelivi so ponavadi jogurtni, takšni, ki vsebujejo veliko majoneze in ki vsebujejo predvsem maščobo. Samo dve žlici lahko vsebujeta okoli 200 kalorij, zato - če se že paziš - vedno naroči solato brez solatnega preliva ali pa ga naroči posebej. 

6. Arašidovo maslo

Mnjam, mnjam, kajne? Ampak pazljivo pri doziranju, saj že ena žlica vsebuje 100 kalorij, za sendvič pa skoraj vedno porabimo namanj dve, za dva pa štiri. 

7. Oreščki

Oreščki so zelo dobra malica za vse, ki se želimo bolj zdravo prehranjevati, saj vsebujejo veliko proteinov, ki nasitijo za dolgo časa.

Podobno kot pri arašidovem maslu, je tudi pri oreščkih treba biti pozoren pri doziranju.

Če naenkrat poješ celo vrečko, to ne bo dobro, saj boš zaužila veliko preveč kalorij. Dovolj bo že pol pesti na dan.

8. Hrana z manj kalorijami

Če je tudi tebe kdaj zaneslo k izdelkom, ki vsebujejo manj maščobe in posledično kalorij, potem ti lahko razkrijemo nekaj dejstev o njih, zaradi katerih jih ne boš več niti pogledala.

Piškoti brez maščobe? Tukaj je nekaj narobe, saj je maščoba tista sestavina pri piškotih, ki da bogat okus in teksturo.

Če jo odvzamemo, moramo dodati nekaj drugega. In ponavadi je to sladkor. Sladkor ti bo dvignil nivo krvnega sladkorja, kar bo vplivalo še posebno na hormone, ki ti bodo sporočali, da si hitro spet lačna. Raje se pocrkljaj s 'pravim' piškotom.

9. Proteinske ploščice

Podobna zgodba kot pri vseh - vsebujejo zelo veliko sladkorja in tudi sestavin kot so konzervansi, ki jih že težko izgovoriš, kaj šele, da bi jih poznaal, zato zagotovo niso dobre zate

10. Smutiji

Smutiji, če jih ne delaš prav, so prav tako lahko polni precej praznih kalorij, ki te ne nasitijo za dolgo časa. Če si boš delala samo sadne smutije, bodo ti polni fruktoze, zato bodi pozorna pri doziranju in pravem razmerju med sadjem in zelenjavo.

Tudi zeleni smutiji so lahko 'nevarni' - misliš, da so zelo zdravi že zaradi barve, a dejansko je potrebno zelo malo zelene zelenjave kot je špinača, da se smuti obarva zeleno in izgleda zdravo. Smutije vedno mešaj sama in se odloči za več zelenjave kot sadja.

Pripravila: Tjaša Kokalj Jerala

Vir: The List

PREBERI ŠE: 4 top vaje za hudo seksi ritko in Te 'malenkosti' so lahko vzrok, da se ves čas počutiš utrujeno in izčrpano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri