Ta grozna migrena! Kaj lahko narediš?

Migrena muči kar 12 odstotkov odraslih. Če si med njimi, preveri, kaj lahko narediš, da jo preprečiš ali vsaj omiliš.

Migrena je najpogostejša pri ženskah, starih med 30 in 50 let. Muči tudi tebe? (foto: Profimedia) Profimedia
9. 7. 2015

"Migrena je najhujša bolečina, raje bi šla trikrat rodit, kot da imam migreno. Tako je, kot bi me nekdo z nožem zabadal v glavo. Ko imam migreno, potrebujem tišino in temen prostor, in samo upam, da tableta čim prej prime."

Tako migrenske napade opisuje 31-letna Mojca iz Ljubljane, ki se najpogosteje sooča z migreno ob močnih menstruacijah. 

Pravega vzroka še ne poznamo

Migrena kar trikrat pogosteje prizadane nas, ženske. Znanstveni vzroki za pojav migrene - zelo močnega glavobola, običajno v predelu senc, ki ga lahko spremjata tudi preobčutljivost na svetlobo in zvok - sicer žal še niso znani, strokovnjaki pa so mnenja, da je migrena največkrat povezana z življenjskim slogom.

Kar je hkrati slaba in dobra novica. Slaba zato, ker življenjski slog ni enostavno spremeniti, dobra zato, ker lahko vplivaš na pojav in moč migrene. Da bi lahko prepričila in omilila moč migrene, pa moraš najprej ugotoviti, kaj jo pri tebi sproži. To bo od tebe terjalo zelo pozorno opazovanje same sebe, a je vsekakor vredno. 

Kaj lahko sproži migreno?

MIgrena se rada pojavi ob močnih menstruacijah, v stresnih obdobjih, po neprespanem tednu, migreno lahko sproži tudi specifična hrana ali hormonsko neravnovesje. Dr. Žiga Žigman je za Aktivni.si zapisal, da lahko migreno sprožijo tudi ti nenavadni dejavniki, kot so vremenske spremembe, svetloba, hrup, močne dišave, telesni napor, tesnoba, skrb, žalost in strah.

Migreno lahko po nekaterih pričevanjih na forumih sprožijo tudi hitre spremembe višine (npr. v gondoli), barvila v prehrani (npr. v bonbonih), 3D kino, dehidracija v kombinaciji s spremembo višine (npr. na prelazih), tudi izpiti (in padec adrenalina po njem) in celo šolski preizkusi znanja pri otroku.

Kako lahko vplivaš na pojav migrene?

Zagotovila, da se migrena ne bo pojavila, ni. Obstajajo pa smernice z upoštevanjem katerih zmanjšaš možnost migrene ali vsaj omiliš njeno moč. Avtorja knjige Hrana kot zdravilo, Friedrich Bohlmann in dr. Marcela Ullmann, ti svetujeta, da:

  1. Piješ veliko vode - dehidracija je pogost vzrok za pojav migrene
  2. Vodiš dnevnik prehrane in glavobolov - En mesec si zapisuj, kaj ješ, in opazuj, ob kakšni hrani se je migrena pojavila
  3. Piješ zmerne količine kave - Če pravočasno zaužiješ zmerno dozo kofeina, lahko preprečiš migrenski napad
  4. Omejiš količino nitratov (prekajeno meso), glutamatov (kvasni izvleček in sir, celo ribe)  in histaminov (čokolada, sir, prezrele banane). Opazuj, na kaj ne odreagiraš dobro. Morda se ti ob uživanju teh izdelkov pojavijo tudi kakšni drugi simptomi, morda kožni izpuščaj, mozoljčki, težave s prebavo ali kaj podobnega.
  5. Ne izpuščaš obrokov - Ne dovoli si, da zapadeš v daljša obdobja lakote, prehranjuj se redno, petkrat na dan, na vsaki dve uri in pol nekaj pojej. Jej polnovredne izdelke, vzdržuj enakomeren nivo krvnega sladkorja, ki ob sladkarijah, belem kruhu in sorodnih nezdravih izdelkih, hitro upade. 

O protibolečinskih tabletah naj odloči zdravnik

Migrenski napad lahko traja od ene ure do več dni. Mnogim tudi močne protibolečinske tablete, kot je Ketonal, ne pomagajo. Zdravniki sicer opozarjajo, da protibolečinskih tablet brez recepta in brez navodil zdravnika ne bi smeli jemati, saj imajo lahko močne stranske učinke, poleg tega se le zdravnik lahko odloči o pravih zate.

Migrena ima lahko tudi psihološki izvor

Ljudje pogosto pozabljamo, da so lahko številne zdravstvene težave tudi povsem psihološke narave. Migrena bi naj bila tako povezana z ljudmi, ki se težko soočajo z obveznostmi, občutijo odpor do realnega življenja in imajo strah (morda povsem potlačen) pred seksualnostjo. Z migreno naj bi se soočali ljudje, ki si želijo biti popolni in tisti, pri katerih se je nabralo veliko nezadovoljstva.

Pripravila: Sanja Macur

Preveri še, kaj lahko ubije tvoj libido.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri