Surovo ali kuhano? Kaj je bolj zdravo?

Vedno znova poslušamo, da se vitamini med kuhanjem uničijo. Vendar pa: ali to tudi res drži? V nadaljevanju si preberi nekaj o prednostih in slabostih surove hrane.

12. 10. 2014

Zelenjava

Surova

  • + S surovo zelenjavo ne boste zaužili le vitaminov, temveč tudi balastne snovi. Te nasitijo in spodbujajo prebavo.
  • - Vsak ne prenaša surove zelenjave. Nekaterim lahko kar 'ropota' v želodcu.

Kuhana

  • + Nekatere hranilne snovi lahko telo bolje absorbira, če je zelenjava kuhana. Lizin v paradižnikih je tak, enako pa velja za betakaroten v korenju.
  • - Segrevanje ima tudi slabe plati. Občutljivi vitamini, kot je na primer vitamin C, se popolnoma izgubijo.

Jajca

Surova

  • + Če so jajca res povsem sveža, ni nobenih zadržkov, da ne bi pojedla surovih. Ni ti jih sicer treba piti, temveč lahko iz njih pripraviš tiramisu ali zabaione. Toda pojej jih v 24 urah!
  • - Nevarnost salmonele! Starejša jajca moraš dobro pregreti in šele nato pojesti.

Kuhana

  • + Dolgo segrevanje pri najmanj 70 stopinjah uniči povzročitelje salmonele. Brez nevarnosti lahko imaš korist tudi od drugih hranilnih snovi, ki jih vsebuje jajce.
  • - Jajce vsebuje veliko holesterola (do 300 miligramov). Študije pa vendar dokazujejo, da sta eno ali dve jajci na dan povsem v redu.

Meso

Surovo

  • + Za številne gurmane je vrhunec užitkov le lahno 'krvav' steak. Tudi karpačo in tatarski biftek imata svoje oboževalce.
  • - Previdna bodi predvsem pri surovem ali neprijetno dišečem svinjskem mesu. Ta lahko vsebuje bakterije, ki povzročijo težja želodčno-črevesna obolenja.

Kuhano

  • + Segreto meso je lažje prebavljivo, ker se beljakovine razcepijo. Tudi klice mu v tem primeru ne morejo do živega.
  • - Če se meso segreva pri previsokih temperaturah, se sprožijo toksične snovi, ki poškodujejo celice.

Ribe

Surove

  • + Tudi pri njih je glavni argument okus. Noben ljubitelj sušija se ne bo odpovedal surovi tunini ali lososu.
  • - Ribe so lahko pravo leglo parazitov, ki se prenesejo na ljudi. Pri neustrezni higieni obstaja nevarnost, da zboliš za toksoplazmozo ali botulizmom.

Kuhane

  • + Pečena riba ne vsebuje klic, zato pa veliko joda in selena.
  • - Glede na izvor in vrsto lahko ribe vsebujejo veliko živega srebra.

Nikoli surovo!

Surova perutnina je tabu – lahko je okužena s povzročitelji driske ali pa s salmonelo.

Tudi v fižolu, jajčevcih in krompirju se skrivajo strupene snovi, ki se uničijo šele s kuhanjem.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri