Si vedela, da se lahko zaradi pretirane telovadbe ZREDIŠ?

Ne, nismo se zmotili pri naslovu. To je čista resnica in, kar je še huje, ima lahko pretirana fizična aktivnost celo slabe posledice za tvoje zdravje!

Si vedela, da se lahko zaradi pretirane telovadbe ZREDIŠ? (foto: Profimedia) Profimedia
11. 9. 2018

V kolikor se trudiš izgubiti kakšen odvečen kilogram, se ti morda zdi popolnoma normalno (in nujno), da telovadiš ali si vsaj fizično aktivna vsak dan. A bodi previdna! Če verjameš ali ne, tudi za vadbo velja, da preveč dobrega nikoli ni koristno.

Preveč telovadbe lahko namreč povzroči adrenalno izčrpanost, ki se kaže kot bolečine v telesu, omotica in močna utrujenost.

In ko se vsi ti simptomi združijo ter te, po domače povedano, položijo v posteljo, so vse tiste ure, ki si jih preživela v telovadnici, med tekom, ... zaman.

Delno lahko krivdo za to pripišeš stresnemu hormonu kortizolu.

Kot pravi osebna trenerka in specialistka za preprečevanje poškodb, Liz Letchford, lahko "naprezanje telesa preko meja njegovih zmogljivosti skozi visoko intenzivni, dolgo trajajoči trening, poruši hormonsko ravnovesje, kar privede do utrujenosti, poslabšane zmogljivosti in pridobivanja maščobe na predelu trebuha."

Z drugimi besedami, pri telovadbi "ne gre zgolj za močne mišice in izgubo maščobe," pravi. "Tvoj celotni živčni sistem uravnava zapleten sistem hormonov," ki lahko povzroči nekatere resne zdravstvene težave.

Več o kortizolu si lahko prebereš TUKAJ.

Na srečo pa je zaščita telesa pred izgorelostjo enostavnejša, kot se zdi.

Za začetek izberi vadbeno rutino, ki se sklada s tvojimi cilji – bodisi gre za splošno izboljšanje zdravja ali izgubo kilogramov, pa naj gre za kratek, intenzivni ali pa dolg, manj intenzivni trening. Prav tako se, kot priporoča Liz, izogibaj obisku telovadnice več kot enkrat dnevno.

Zapomni si: tvoje telo potrebuje svoj čas, da se zaceli in si opomore od napora.

Pripravila: Nika Švajncer

Preberi še: 4 znaki, da najverjetneje pojemo preveč soli

Priporočamo tudi: Temu sadju bi se morala v času menstruacije izogibati!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri