Preprosta DIETA, ki zagotavlja vitkejše telo (+ pomlajuje in krepi zdravje)

Tako profesionalni športniki kot zvezdnice iz Hollywooda se poslužujejo te preproste 'diete', ki zagotavlja vitkejše telo, pomlajuje in okrepi splošno zdravje. Izberi svoj program in v poletje zaplavaj brez trebušnih blazinic. 

Preprosta DIETA, ki zagotavlja vitkejše telo (+ pomlajuje in krepi zdravje) (foto: Profimedia) Profimedia
30. 4. 2018

Zveni predobro, da bi bilo res?

In vendar so tisti, ki delajo premore med uživanjem hrane, dolgoročno večkrat nagrajeni. Njihova koža je bolj napeta, imajo več energije, njihovo telo je bolj čvrsto in imajo urejen krvni tlak.

Magična besedna zveza: intervalno prehranjevanje.

Ne skrbi, ne govorimo zgolj o še eni novi trendni dieti (čeprav skoraj ne moremo mimo dejstva, da Kate Hudson prisega nanjo).

Pravzaprav lahko ješ dokaj normalno (beri: tudi alkohol in testenine so dovoljene), podrediti se moraš le pravilu, ki kar najbolj ustreza tvojemu telesu in cilju, ki ga želiš doseči.

Intervalno prehranjevanje oziroma preprosteje post je podprt tudi z znanstvenimi dognanji. Organizem namreč potrebuje fazo posta, da se posveti svojim mehanizmom, da se ti lahko opomorejo. Nenehni vnos hrane ga namreč obremeni, saj se mora ves čas ukvarjati s predelavo tuje snovi.

Edina negativna stran: to vsekakor ni ena od tistih diet, ki postrežejo z 'že čez noč vidnimi rezultati'.

Šele po nekaj mesecih prakticiranja te metode pride do vidnih rezultatov in zdravstvenega napredka. In da v tem času ne bi izgubila mišične mase, je zelo pomembno, da med obroki zaužiješ dovolj proteinov, zelenjave in zadostno količino vode. Si že nestrpna in želiš izvedeti, kakšen je okus te nove 'diete'?

Beri dalje, razkrivamo ti najprimernejši način posta glede na tvoj življenjski slog.

1. Pristop 16:8

Za koga?

Osnovni program za vse z normalno telesno težo, ki jim izpuščanje obroka pomeni nepredstavljivo in neprijetno misijo, vendar bi bili kljub temu radi deležni koristi intervalnega posta, kot je upočasnjeno staranje.

Kako deluje?

Metodo lahko poimenujemo tudi nočni post, saj večino 'odrekanja' opraviš kar med spanjem.

Gre za to, da si v dnevu izbereš osemurni interval, denimo od 12. do 20. ure ali od 10. do 18. ure, v katerem zaužiješ vse potrebno za ta dan. Če si torej privoščiš pozen zajtrk (ali ga izpustiš), boš čisto z lahkoto dosegla 16-urni post. Po raziskavah večjemu številu metabolizmov ustreza post po 17. uri, torej je večji učinek, če izpustiš večerjo kot pa zajtrk, vendar to ne drži vedno 100-odstotno.

Prednosti:

Postenje je najlažja pot, da spraviš svoje črevesje in nasploh telo v stanje regeneracije, tako da v roku 16 ur ne zaužiješ ničesar. To spodbudi obnovo celic (učinek proti staranju) in uravnovesi črevesno floro.

Slabosti:

Pri tej metodi ne boš dosegla radikalne izgube telesne teže. Poleg tega je pomembno, da za večerjo (če je ne izpustiš) posežeš po nečem lahkem, kar bo organizem ponoči lažje prebavil. Primer večerje: riba z zelenjavo.

2. Pristop 5:2

Za koga?

Če želiš izgubiti večje število kilogramov in te ne moti, da ješ zgolj pet dni v tednu.

Kako deluje?

Pet dni v tednu ješ normalno, dva dneva po lastni izbiri pa vneseš zgolj do 2512 joulov (okoli 600 kalorij). Stradanju med tema dnevoma se izogneš tako, da kalorije premišljeno porabiš, denimo z jajci, ribo in ogromno zelenjave. Če se ti zdi pretežko prestati dva dneva brez večje količine hrane, poskusi z enodnevnim postom, torej zgolj enkrat na teden zmanjšaš vnos energije na minimum.

Prednosti:

Metabolizem prestaviš v višjo prestavo in maščobne obloge počasi izginejo. Če namreč pogosto ješ ali ješ stoje, se tvoje telo začne zalagati z glikogenom in nato z maščobo. Telo med izrabljanjem prazni zaloge ogljikovih hidratov in ne maščob – posledica je čezmerna telesna teža.

Na dneve posta se telo loti porabe maščob in s tem pomaga metabolizmu.

Slabosti:

Izguba teže je učinkovitejša, če sta dneva postenja zaporedna, kar pa je seveda precej težko, poleg tega je večja nevarnost izgube mišične mase. Jej pametno! Za dneve, ko se ne postiš, je izredno pomembno, da ne posegaš po ogromnih količinah testenin, izdelkih iz bele moke in slaščicah. Pomembna je zdrava in uravnotežena dieta, sicer je učinek izgube teže precej nižji oziroma neznaten.

3. Pristop 24

Za koga?

Za trdožive in vse, ki imajo težave z zdravjem in si želijo ojačati imunski sistem ter se otresti nekaj odvečnih kilogramov. Gre za hitro različico z nekaj odrekanja. Seveda je pomembno, da lahko celih 24 ur zdržiš brez hrane.

Kako deluje?

Ješ lahko normalno, le da enkrat na teden za 24 ur ne zaužiješ ničesar.

Izbiraš lahko le med nesladkanim čajem, kavo, vodo, svežimi sokovi ali jušno osnovo. En ali dva dneva posta na mesec je dober začetek, čeprav ne tako učinkovit,kot če se postiš enkrat na teden.

Prednosti:

Daljše obdobje postenja aktivira izvorne celice imunskega sistema, rezultat je močnejši imunski sistem, ki te bolje ščiti pred boleznimi. Poleg tega uravnaš občutek lakote. Številni namreč poročajo, da ko se en dan postijo, naslednji dan ne čutijo lakote in nasploh zmanjšajo vnos hrane v naslednjih dneh.

Slabosti:

Celodnevno postenje vsekakor ni za vsakogar, saj ga je številnim težko umestiti v njihov vsakdanjik, poleg tega pa od osebe zahteva izjemno disciplino.

Kontrolni seznam

Želiš izboljšati svoje zdravje in počutje s pomočjo intervalnega postenja? Preden začneš, si preberi spodnji seznam.

POSVET: Vsi s prenizko telesno težo in z indeksom telesne teže (ITM) pod 19, se intervalnega postenja ne smejo posluževati. Posvet z zdravnikom pa je nujen, če si noseča, imaš diabetes, si izpostavljena večjemu stresu ali imaš druge resnejše bolezni.

ODREKANJE: Če je le mogoče, se na dan posta izogni vsakršnim prigrizkom. Ob napadu lakote si privošči juho, jogurt, korenček ali pest mandljev.

HIDRACIJA: Se ti zdi, da si bleda in brez energije? To ni vedno znak, da potrebuješ hrano, ampak mogoče zgolj kozarec vode. Vsakodnevno potrebuješ vsaj od 1,5 do 2 litra vode, pri športni aktivnosti pa se ta številka še dvigne.

ŠPORT: Je vsekakor dovoljen tudi v dneh, ko se postiš. Čeprav se številni raje odločijo, da bodo športno aktivni raje preostale dni. Sama najbolje veš, kaj ustreza tvojemu telesu.

Po predlogi NADINE BEECK priredila NINA VIDRIH
Fotografije: Profimedia

Preberi še: Svet je obnorela Švedska dieta, ki obljublja hitro izgubo kg (jedilnik + kako deluje)

Priporočamo tudi: 3-dnevna vojaška dieta (v 1 tednu lahko izgubiš kar 4,5 kg!)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri