Pogosto ne moreš zaspati? Ta zvijača ti bo pomagala!

Če ne moreš zaspati ali pa bi se rada za kratek čas čisto izklopila, se samo uleži, zapri oči in si zavrti posnetek na dnu članka.

Pogosto ne moreš zaspati? Ta zvijača ti bo pomagala! (foto: Profimedia) Profimedia
21. 3. 2018

Stanje, ko nam misli ne uhajajo na tisoč koncev in ko se končno lahko ‘odklopimo’ od vsakodnevnih stresnih situacij kot na najboljšem možnem dopustu, je mogoče doseči vsak dan/večer, in sicer s posebno jogijsko tehniko, imenovano joga nidra.

Kaj je joga nidra?

Gre za posebno tehniko, ki jo opisujejo z izrazi, kot so: “jogijsko spanje”, “spanje brez spanca”, “zavestno sanjanje”, saj z joga nidro vstopamo v stanje med spancem in budnostjo brez izgube zavedanja.

Glede na različne namene obstaja več oblik joga nidre - izvajamo jo lahko:

- kot pomoč pri nespečnosti in motnjah spanja,
- za doseganje globoke psihofiziološke sprostitve,
- za povečevanje odpornosti na stres ter za preprečevanje ali kot pomoč pri zdravljenju s stresom povezanih bolezni (visok krvni tlak, srčne bolezni, artritis) in bolezni z visoko psihosomatsko komponento (astma, čir na želodcu, preobčutljivo debelo črevo, migrena),
- za povečanje sposobnosti učenja, koncentracije in delovanja spomina,
za lajšanje različnih vrst bolečin,
- kot pomoč pri psiholoških težavah, tudi takšnih, povezanih s starostjo (osamljenost, izguba samozavesti, strah pred prihodnostjo),
- za odstranitev neželenih navad in nagnjenj,
- za okrepitev povezave s subtilnejšimi deli našega bitja,
- kot pomoč pri spremembah na različnih življenjskih področjih - zdravje, odnosi, delo …

Kako izvajamo joga nidro?

Največja prednost te tehnike je zagotovo ta, da jo lahko izvajamo čisto vsi

Za izvajanje se namreč samo namestimo v udoben ležeč položaj, zapremo oči in prisluhnemo glasu osebe, ki nas vodi skozi prakso. Med joga nidro je naša edina naloga ta, da ves čas ohranjamo zavedanje in ostajamo budni.

Kako deluje joga nidra?

“Med prakso joga nidre je videti, kot da človek spi, vendar zavest deluje na globlji ravni. Zaradi tega joga nidro pogosto povezujejo s psihičnim spanjem ali globoko sprostitvijo z notranjim zavedanjem,” v knjigi Yoga Nidra (ki vam jo tudi priporočam v branje, če vas zanima več o tej temi) piše Swami Satyananda Saraswati. Dodaja, da v tem trenutku deluje naš intelektualni um, ko pa smo se sposobni sprostiti, se odprejo podzavestne in nezavedne ravni našega uma.

Če ne moreš zaspati ali pa bi se rada za kratek čas čisto izklopila, se samo uleži, zapri oči in si zavrti TA posnetek:

Povzeto po tem članku Špele Sile, novinarke in učiteljice joge
Za spletno stran Cosmopolitan.si priredila Ajda Hovnik Plešej

Vir: Sensa.si

Preberi še: Ne boš verjela, koliko energije porabiš z namakanjem v topli kopeli! (+ ostale koristi namakanja) in Presenetljive stvari, ki jih prva menstruacija razkriva o tvojem zdravju!

Priporočamo tudi: "To me je odbilo, da bi s to žensko karkoli ustvaril!"

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri