Osebna trenerka: Zabriši tehtnico v smeti, pa bo!

Tehtnica sploh ni pravo merilo pri hujšanju in vadbi, pravi osebna trenerka za ženske Nuša Gnezda. Preveri, kaj je!

Tehtnica ni pravo merilo napredka pri hujšanju in vadbi. Kak je? (foto: Profimedia) Profimedia
8. 7. 2015

Tehtnico v smeti, pa bo!

Zakaj bi bila tehtnica sploh v kopalnici, če je lahko v smeteh in nam prihrani veliko živcev in slabe volje? Kako bom pa potem vedel, če napredujem pri izgubi teže? Velikokrat slišim ljudi, ki mi rečejo, da so razočarani, kar vidijo, ko stopijo na tehtnico:

- Nisem izgubil niti grama

- Mogoče sem celo nekaj pridobil

- Kazalček se ne premika tako hitro, kot bi si želel

Kaj je v resnici merilo napredka?

Resnično razumem obsesijo s tehtnico in tehtanjem vsako jutro in gledanje številk, kam se premikajo, ker sem bila tudi sama nekoč tam. Tako, da točno vem, kakšni so občutki. Ironično je to, ko mi ljudje govorijo, da se tehtnica nikamor ne premakne ali da se premika prepočasi, a mi v istem stavku povedo, kako so srečni. Ker imajo več energije, ker se počutijo močne, kavbojke jim stojijo boljše, ljudje jih sprašujejo, če so shujšali, in jih hvalijo, da so videti bolje.

TO so tiste stvari, ki govorijo o napredku, ne pa neka poceni tehtnica, ki je samo kos plastike! TO so stvari, ki štejejo, ne pa številke, ki se premikajo.

Se počutiš bolje? JA. So tvoje težave izginile? JA. Te ne boli več križ? JA ...

TOREJ? Še enkrat me spomni, v čem je problem?

Tehtnica - nadzornik našega življenja?!

Ravno zadnjič sem imela predavanje svoji stranki o tem in sedaj povem tebi. Tehtnica je ena navadna pralnica možganov, če želiš, te bo obrnila. In zelo lahko je to dopustiti. Tehtnica postane nadzornik našega življenja, ponosa in počutja. RESNO?

Tehtnica - pokazatelj tvoje sreče, nadzornik tvojega življenja. Resno?!

Če še nisi zabrisala te presnete stvari skozi okno, beri naprej

Kolikokrat si šla skozi naslednji scenarij? Počutiš se odlično, imaš energijo, ješ normalno, v svoji koži se počutiš super. Odločiš se, da skočiš na tehtnico, ker bo zagotovo pokazala najmanj 2 kg manj, z velikimi pričakovanji stopiš gor, tako ponosna na svoje nove podvige ... Potem pa BUUUM!

1 kg gor? KAKO? Kako je to mogoče? Držala sem se plana, delala vaje, spala dovolj, jedla zelenjavo - naredila si vse. Začneš se spraševat, kaj bi še lahko spremenila?

Lahko ti povem, kaj bi lahko spremenila. Želiš odgovor?

NE. STOPAJ. NA. TEHTNICO! RESNO. NE počni tega!

Če do konca življenja ne veš, koliko tehtaš, kaj bo drugače? Samo bojše bo, verjemi.

Torej vrži tehtnico v smeti, podari jo nekomu, zažgi jo, ne zanima me, kaj boš naredila z njo, samo da ne bo v tvoji bližini.

Na tehtnico lahko stopiš samo v primeru, da nimaš nobenih pričakovanj, kaj bo številka pokazala. Če bo 2 kg manj ali več, briga te. Samo takrat je dovoljeno stopiti na tehtnico. Ok?

In kako lahko merimo naš napredek brez tehtnice?

1. HLAČE

Kako ti pristojijo hlače po novem, je najboljši način, da izveš, če si napredovala ali ne. Zagotovo imaš en par hlač v omari, ki ti pove, ali si napredovala ali ne. Ne postavljaj si nerealnih ciljev in ne tlači si na zadnjico hlač iz srednje šole, prosim. Sploh, če si mamica. Telo se spreminja, kosti se spreminjajo. Bodimo realni. oK?

2. SLIKE NAPREDKA

Sem velika zagovornica » pred in po« slik in prosim vse svoje stranke, naj se slikajo pred začetkom programa, skozi katerega bodo šle. Super stvar slikanja je, da nimajo nobene veze s številkami. Dajo nam vizualno predstavo o tem, kako se telo dejansko spreminja. Slikaj se vsak mesec za še boljšo predstavo. Navadna tehtnica nam ne pokaže, koliko odstotkov maščobe smo izgubili in koliko mišic pridobili.

Sem pristaš fotografij prej in potem. To je rezultat moje Sandre, od januarja pa do junija. NORO SEM PONOSNA!

3. PROCENT MAŠČOBE V TELESU

Telesna sestava in kilogrami nimajo nič skupnega. Včasih gredo kilogrami gor, maščoba pa dol. To je povezano s tem, da je mišica bistveno težja kot ista količina maščobe.  Torej lahko pridobiš več mišic in izgubiš maščobo, izgledaš ožje, vendar tehtaš isto ali celo več.

4. MERJENJE OBSEGA

Stari dobri pripomoček: šiviljski trak. Bodi pozorna, da meriš vedno na isti lokaciji. Za merjenje pasu uporabiš območje čez popek, pri bokih je najboljše, če merimo najširše območje. Zapisuj si centimetre. Če boš dosledna pri prehrani in telovadbi, boš presenečena, kako hitro centimetri padajo dol.

5. LJUBITE SVOJE TELO

Nobena merska enota ali izguba teže te ne bo naredila boljše osebe. Mogoče boš postala srečnejša verzija sebe, ko boš dosegla svoje cilje. Velikokrat zasledim pri ljudeh da kljub vsemu napredku, ki so ga prigarali, še vedno ne čutijo ljubezni do sebe. Ko ješ in treniraš zato, ker LJUBIŠ SVOJE TELO, ne zato, KER GA SOVRAŽIŠ, boš obdržal rezultate za vedno in ne samo za tistih 14 dni na dopustu.

Nuša Gnezda med vadbo

Avtorica članka sem strokovnjakinja za vadbo za ženske in vadbo po porodu Nuša Gnezda. Poišči me na mojem Facebook profilu ali mi piši na nusa.gnezda@gmail.com.

Nuša je nedavno navdušila tudi s člankom Česa fitnes trenerji NE jemo.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri