Nadgradnja presne prehrane z novimi spoznanji

"Nikoli še nisem slišala, da bi kdo obžaloval odločitev, da svojo prehrano obogati z več sadja in zelenjave."

Je kuhano res vedno slabše od presnega? (foto: profimedia) profimedia
10. 10. 2014

Victoria Boutenko, avtorica knjig, učiteljica, raziskovalka, umetnica in mati treh otrok, je kot soavtorica podpisala knjigo Nadgradnja presne prehrane, ki skupaj z novimi spoznanji iz prakse presnojedstva prinaša tudi 100 okusnih receptov za jedi z visokim deležem presnih sestavin.

  • 'Boutenko, Love, Sarno. Tri največja imena s področja presnojedstva. Vsi trije so veljali za goreče privržence neobdelane, presne hrane, v novi knjigi Nadgradna presne prehrane pa nas opozarjajo na pasti izključno presnega načina prehranjevanja. Pojasnjujejo, zakaj so tudi sami začeli uživati kuhano hrano in kako so se dokopali do receptov, ki ljudem zagotavljajo najbolj optimalno prehrano.' - VegNews

V knjigi, ki je pred dnevi tudi v slovenščini izšla pri založbi Cangura, so Victoria Boutenko, Elaina Love in Chad Sarno družno zapisali svoj osvežen pogled na presno prehrano, ki zadnja leta dobiva na milijone sledilcev. Vsi trije so pred desetletjem in pol odkrili prednosti uživanja presne hrane, leta 2010, ko so se jim poti ponovno križale na kalifornijskem inštitutu za umetnost lahke hrane Living Light Culinary Arts Institute, pa ugotovili, da so neodvisno drug od drugega prišli do podobnih spoznanj o prehrani, svoja spoznanja pa tako zapisali v skupno delo Nadgradnja presne prehrane.

Izključno presni prehrani nekaj manjka

Victoria Boutenko, ki zadnjih devetnajst let velja za pionirko na področju presne prehrane, se je za zdravo, kasneje pa še posebno za presno prehrano začela zanimati, ko so se vsi štirje člani njene družine soočili z resnimi boleznimi - od otroškega tipa diabetesa, aritmije in težav s ščitnico do astme in artritisa. Potem, ko je proučila različne alternativne možnosti zdravljenja, je s prehodom na presno hrano svoji družini omogočila povrnitev zdravja, a desetletje kasneje ugotovila, da presni prehrani vendarle nekaj manjka:

"Z leti so se začele pri članih moje družine kazati pomankljivosti v mojem odnosu do prehranjevanja, in sicer kot reakcije na presno hrano. Prvi znaki oslabljenega zdravja so se pojavili po sedmih letih prehranjevanja izključno s presno hrano. Najprej smo vsi začeli opažati blažje simptome, kot so bradavice na rokah in sivi lasje. Moja koža je postala zelo suha. Pozneje so se simptomi stopnjevali in hkrati z občutki nepotešljive lakote sem se začela spraševati o popolnosti presne prehrane v obliki, kot sem jo poznala dotlej."

V prehrano je leta 2004 najprej uvedla uživanje zelenih smoothiejev, kar je težave znatno omililo, nato pa leta 2010 ugotovila, da v njihovih jedilnikih močno primankuje omega-3 maščobnih kislin, kar ni zgolj težava presnojedcev, temveč je tudi problem tako vegetarijancev kot vsejedcev.

"Po podatkih neke raziskave, ki so jo pred kratkim izvedli na hravardski zdravstveni šoli Harvard School of Public Health, naj bi pomanjkanje omega-3 maščobnih kislin v ZDA vsako leto umrlo kar 96.000 ljudi, pri čemer bi bilo mogoče vse omenjene smrti preprečiti."

Formula z 80% presno in 20% kuhano

In prav zato je ta knjiga receptov drugačna od ostalih. Večina receptov z razlogom ne vsebuje oreškov, semen ali olj, zato pa je v njej veliko juh, solate, sladic in drugih jedi, ki jih uživajo tudi avtorji knjige. Recepti so označeni tudi z napisi 'presno', 'delno kuhano', 'kuhano', pa naj se slednje sliši še tako čudno za knjigo o presni prehrani.

Temu se že dolgo ne čudi več tudi Elaina Love, inštruktorica in predavateljica o presni prehrani:

"Mislim, da prehranjevanje s presno hrano ne temelji na načelu vse ali nič. Sama sem ugotovila, da je koristneje, če se najprej seznanimo s presno hrano, nato pa prisluhnemo svojemu telesu in občutkom, ki nam povedo, kaj v določenem trenutku potrebujemo."

Elaina skratka deli mnenje Victorie, da je kombinacija presne hrane z dodatkom manjših količin kuhanih živil dejansko bolja oblika diete kot prehranjevanje izključno s presno hrano. Še več, sčasoma je ugotovila, da:

"... če so ljudje prepričani, da je hrana, ki jo uživajo, za njih dobra, to na njih učinkuje veliko bolje kot prepričanje, da jim hrana škodi. Nekateri posamezniki se prehranjujejo izključno s presno hrano in se kljub temu počutijo odlično, prav tako tudi nekateri, ki jedo meso. Obstajajo pa tudi meni podobni posamezniki, ki upoštevajo formulo 80 presne in 20 odstotkov kuhane hrane in se ravno tako počutijo izjemno dobro."

Kot presnojedec užival preveč maščob in sladkorja

Tudi Chad Sarno, ki je presnojedec postal davnega leta 1996 in izključno presno hrano užival malo več kot šest let, se je uprl nezdravemu diktatu:

"Ko sem živel kot 'čisti' presnojedec, sem nenehno čutil nestabilnost. Zdaj vem tudi, da sem takrat užival preveč maščob in sladkorjev, ki so obvezna sestavina presnih gurmanskih dobrot."

Med iskanjem najboljše prehranske rešitve za dobro telesno in duševno počutje je prišel do naslednjega spoznanja:

"Prišel sem do zaključka, da je nakoristnejša prehrana sestavljena iz polnovrednih živil in živil rastlinskega izvora - ne glede na to, ali so ta živila surova ali kuhana. Visok delež presnih živil v prehrani je seveda priporočljiv, vendar so možnosti za prehranjevanje s presno hrano odvisne od letnih časov, vremena in dostponosti zelenja oziroma sveže zelenjave."

Več o tej zanimivi temi si lahko prebereš v knjigi Nadgradnja presne prehrane, ki jo gre priporočiti vsem presnojedcem, pa tudi tistim, ki jih je presnojedstvo pričelo zanimati.

  • 'Še vedno menim, da je presna hrana najbolj zdravilna oblika hrane na svetu. Če bi zbolel, bi si zagotovo pomagal s popolnoma presno hrano, vendar pa sedaj vem da je treba izločiti jedi, ki vsebujejo veliko oreškov in maščob.' - Chad Sarno

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri