Koliko skodelic kave je za zdravje optimalnih?

Raziskave, ki omenjajo kavo in njene učinke na naše zdravje, je možno interpretirati na veliko različnih načinov.

14. 6. 2011

Recimo, ena obsežnejših študij kaže, da vnos vsaj šestih skodelic kave dnevno, drastično zniža možnosti za pojav diabetesa. Nekatere druge študije združeno izpostavljajo vlogo kofeina pri akutnem izboljšanju zbranosti, budnosti in mentalnih ter fizičnih sposobnosti. Dve do tri skodelice dnevno pa naj bi celo znižale možnost za pojav Parkinsove bolezni in žolčnih kamnov pri moških.

Ne zveni slabo, kajne?

No, s kupa raziskav lahko izbrskam tudi nekaj takih, ki se s tem ne strinjajo najbolj.

Ena izmed njih opozarja na povečano tveganje za spontani splav, ki naj bi bil povezan z vnosom kave, ki presega tri skodelice dnevno. Kofein v takšnih količinah je domnevno odgovoren tudi za poslabšanje simptomov PMS in povišanje sistoličnega krvnega pritiska od 3 do 14 milimetrov živega srebra (mm Hg) ter diastoličnega pritiska med 4 in 13 mm Hg, pri ljudeh, ki drugače nimajo težav s hipertenzijo . V splošnem pa je tudi že znano, da preveč kofeina lahko povzroči nevrozo, tresavico in poruši naraven ritem spanja.

Več o aktualnih raziskavah, številnih dobrobitih (in morebitnih škodljivih učinkih) kave si preberi na blogu, ki ga piše Mario Sambolec: Kava ;)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri