Kako zares nujno je raztezanje po vsaki vadbi?

Raztezanje v skrajšani obliki ob koncu vsakega treninga skozi počasno ohlajanje zanesljivo poznaš, le malokdo pa ga prakticira kot samostojen trening. Vsi, ki ste redno telesno aktivni, obiskujete fitnes ali skupinske vadbe, veliko tečete ali kolesarite, bi morali nekaj časa tedensko posvetiti izključno razteznim vajam. 

Kako zares nujno je raztezanje po vsaki vadbi? (foto: promocijsko gradivo) promocijsko gradivo
4. 7. 2016 | Promocijsko sporočilo

Če tudi ti meniš, da je kot samostojna vadbena enota dolgočasna in brez smisla, saj z njo ne porabiš kalorij, beri naprej.

#borotalcofitbejba Nives Orešnik nam je zaupala, da je zaradi raztezanja tudi redni trening boljši, varnejši, verjetnost poškodb pa manjša.

Nives

Raztezanje namreč sprosti tonus in napetost v mišicah ter ugodno vpliva na počutje.

Z raztezanjem do regeneracije telesa

Trening naše telo utruja, naše mišice se poškodujejo, zaloge ''goriva'' se praznijo, telo je v šoku in posledično se počutimo utrujeni.

Pomembno je torej, da telesu poleg redne vadbe privoščimo tudi dovolj počitka, ga nahranimo in si kdaj privoščimo kakšno razvajanje.

vadba

Vsi tisti, ki se nekajkrat tedensko rekreativno podajo na sprehod, lahkoten tek, se povzpnejo na hrib ali opravijo lažji krepilni trening, ne potrebujejo veliko regeneracije.

Dovolj je že pravilna količina spanca in uravnotežena prehrana. Ostali, ki trenirajo večkrat tedensko, njihovi treningi pa so visoko intenzivni, pa morajo regeneraciji telesa posvetiti nekoliko več pozornosti.

Počitek, pravilna prehrana, hidracija

Najvišje na lestvici regeneracije telesa je počitek in ustrezna količina spanja. Odrasli osebi priporočajo osemurni spanec, najbolje pa je poslušati svoje telo.

Nives

Sledi zadostna in pravilna prehrana. Aminokisline beljakovin so gradniki za mišice, zato moramo še posebej takoj po treningu pojesti dovolj beljakovin.

Teh največ najdemo v mesu, jajcih, mlečnih izdelkih, nekateri zelenjavi, stročnicah ali pa jih dodajamo v obliki prehranskih dopolnil.

Pri uravnoteženi prehrani je bistveno tudi, da telo napolnimo z ustreznimi vitamini in minerali ter poskrbimo za dovolj hidracije. Med treningi tako nikakor ne smemo pozabiti na vodo ali izotonične pijače.

Velik del regeneracije telesa predstavlja tudi raztezanje in masaža, kar lahko naredimo že sami zase z različnimi masažnimi pripomočki (valjčki, žogice ipd.).

Z masažo mišic razbijemo začetne vozličke, zmanjšamo napetosti v telesu in ugodno vplivamo na počutje. Fit bejba Nives temu rada reče tudi sprostitev ''za glavo'' oziroma pomirjanje in protiutež stresu, ki ga navsezadnje povzroča tudi intenziven trening, velika bremena, stalen ali včasih celo prevelik mišični tonus ter neprijetni občutki zaradi kislosti v mišicah.

narava

Z nekaj minutami raztezanja ali masaže lahko odpravimo marsikateri neprijeten občutek. V primeru vsakodnevne aktivnosti ali pa tudi takrat, ko imamo težave z mišicami, sklepi in počutjem, je priporočljiv tudi obisk športne masaže ali fizioterapevta, ki nam lahko bolečine bistveno olajša in prepreči morebitne poškodbe.

Da bodo treningi še toliko bolj učinkovito, pa Nives poleg raztezanja in nujne regeneracije telesa prisega tudi na svež zagon energije v obliki spodbude prijateljev.

Zaupala nam je, da na treningih ne pozabi niti na dezodorant Borotalco Intensive, ki pomaga tudi najbolj aktivnim in jim zagotavlja dodatno svežino.

borotalco

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri