Kako ukrotiti spomladansko utrujenost?

Če spadaš med vremensko občutljive ljudi, potem je trenutno obdobje zate prava nočna mora, kajti že se pojavljajo prvi znaki spomladanske utrujenosti.

18. 3. 2008

Včeraj pomladno sonce, danes pa sneg. "Kdaj bo že nastopila pomlad?" se verjetno sprašuješ v vsem tem vremenskem kaosu, ki ti čisto nič ne pomaga pri prehodu v nov letni čas – pomlad, ki bo nastopila ta četrtek točno ob 6. uri in 48 minut. Nihanje temperatur namreč zelo vpliva na tvoje telo, ki ob takšnih spremembah občuti napor – prilagajanje na zunanje temperature od njega izmolze še tisti preostali kanček energije.

Kaj se dogaja s telesom?

Hočeš ali ne, tvoje počutje in posledično zdravje je povezano z vremenom. Kajti telo začne izločati več hormona – melatonina, ki te zaziba v spanec. Tudi zaradi hladnejših temperatur je tvoje telo leno, manj aktivno in čeprav spiš dovolj, se počutiš zaspano in izčrpano – to so simptomi spomladanske utrujenosti, ki vodijo v slabo voljo, slabijo imunsko odpornost, povzročajo številne glavobole, spodbujajo depresivna občutja in nenazadnje vodijo v bolezen …

Kaj vpliva na utrujenost?

1. Na nivo utrujenosti lahko vpliva prevelika količina spanja, ki ga tvoje telo v bistvu sploh ne potrebuje – zato nadzoruj spanec in z njim ne pretiravaj.

2. Velike količine hrane, predvsem takšne, ki vsebuje veliko ogljikovih hidratov, stanje le še poslabšajo – raje si privošči več zelenjave in sadja.

3. Če utrujenost poskušaš pregnati s skodelico kave, je le še huje, saj je kofeinska pomoč začasna, nato pa te pahne še globlje v zanko utrujenosti – pij veliko vode, da telo ne bo dehidrirano.

Kako si pomagati?

Skoči pod osvežilen tuš – glej, da voda ne bo preveč topla, ampak hladnejša, da bo poživila tvoj krvni pretok. Nato pa se aktivno podaj v nov dan – poskusi biti čim bolj poskočna pri svojih opravilih. Pleši, prepevaj, naredi nekaj počepov, pojdi na sprehod, namesto z dvigalom, pojdi v višje nadstropje po stopnicah, prižgi si svečko s poživljajočim vonjem eteričnega olja, ugrizni v jabolko ali kakšen drug sadež, zadihaj kar se da globoko … dovajaj kisik v telo – to te bo ohranilo v budnem stanju.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri