Kako ostati fit čez praznike? Preprosto, samo tole upoštevaj!

Novoletni prazniki… gore peciva in keksov ter malo preveč kozarcev vina. Zaradi mraza se vsi polenimo in na koncu ostane le še kombinacija hrane in poležavanja. V takšnih pogojih je ostati fit čez praznike skoraj nemogoče. Pa je res?

Kako ostati fit čez praznike? Preprosto, samo tole upoštevaj! (foto: Profimedia) Profimedia
22. 12. 2016

Prazniki so že skoraj tukaj, celo snega smo bili končno deležni! Mnogi v tem obdobju ne samo, da pozabijo na svoje zdrave navade in se v celoti prepustijo prazničnemu vzdušju, ampak tudi pridobijo kakšen kilogram preveč.

Bi se rada letos temu izognila? Zate smo sestavili načrt, kako uživati med novoletnimi prazniki in hkrati ostati fit.

Preden se odpraviš ven, nekaj pojej

Najbolje je, da pred obiskom pri družini, skupinsko večerjo ali izletom nekaj poješ, saj se boš na tak način lažje "kontrolirala" pri hrani.

Doma pojej nekaj manj kaloričnega in lahkega, kar te bo dovolj nasitilo, da ne boš ravno sestradana prišla na obisk in pojedla vse po vrsti.

Razmisli, preden si privoščiš kaj sladkega

Namesto, da napadeš vse sladice, se odloči za tisto, ki je na voljo samo med prazniki in ne nekaj, kar lahko dobiš skozi vse leto.

Uživaj v babičinih božičnih keksih ali mamini novoletni torti, ki so pač obvezna hrana med prazniki (seveda pa tudi pri tem ne pretiravaj).

Izogni se preskakovanju obrokov

Ne preskakuj obrokov, še posebej ne zajtrka! Kjub temu da misliš, da boš na tak način popravila škodo od včerajšnje "gostije" ali pa se prihranila za naslednji nezdrav obrok, tega ne naredi.

Rezultat bo ravno nasproten. V naslednjem obroku boš zagotovo pojedla več, verjetno boš v lakoti izbrala najbolj nezdravo opcijo in nadoknadila za nazaj.

Pij veliko vode

Počutila se boš bolj polno in boš zato manj pojedla, prav tako pa ti bo hidracija preprečila ali pa vsaj omilila mačka, če boš slučajno malo pretiravala z alkoholom.

Priporočamo ti, da imaš pri sebi vedno kozarec ali plastenko vode.

Bodi pazljiva pri sladkih in alkoholnih pijačah

Pij večinoma vodo, saj s sladkimi pijačami in alkoholom lahko nehote spiješ tudi po več sto kalorij – večinoma čistega sladkorja. Seveda ni nič narobe, če si občasno privoščiš kaj, s čimer želiš nazdraviti.

Priporočamo, da namesto kaloričnih koktejlov izbereš dobro vino, če pa si zaželiš kaj bolj močnega, preprosto zmešaj vodko, limeto in radensko.

Vedno načrtuj vnaprej

Shannon Clark priporoča, da si celoten dan splaniraš vnaprej. V kolikor si zvečer povabljena na zabavo, kjer veš, da bo ogromno hrane in pijače, preprosto svoje obroke načrtuj tako, da čez dan poješ manj kalorično in lahko hrano.

Tako si boš lahko zvečer na zabavi privoščila kakšno pecivo in kozarček več, še vedno pa boš ostala v okviru svojega kalorijskega vnosa.

Pomembno je, da nikakor ne izpuščaš obrokov, saj boš zvečer zagotovo napadla vse, kar ti bo prišlo pod roke.

Bodi aktivna

Če si že športno aktivna in obiskuješ na primer fitnes, s tem nadaljuj kadarkoli je to mogoče. V primeru, da ti ne uspe, pa preprosto poskušaj več hoditi, uporabi stopnice ali pa parkiraj svoj avto malo dlje od trgovine kot ponavadi.

Zapomni si: edini slab trening je tisti, ki ga nisi naredila!

Ne pozabi na trening z utežmi

Na tak način boš kljub malo bolj nezdravi hrani uspela ohraniti mišice in pokuriti odvečne kalorije. Lahko se tudi zgodi, da boš zaradi stejka ali dveh več celo pridobila kakšen gram mišic, kar pa je veliko bolje kot maščoba, kajne? ;)

Mraz uporabi kot prednost

Odpravi se na tek v naravo, saj boš zaradi mraza pokurila več kalorij. Kot pravi Shannon Clark, telo pri tem porablja energijo že samo zato, da zagreje zrak, ki ga vdihneš.

Nasvet: obleči nekaj težkega (jakno ali pohodniške čevlje) in porabila boš še kakšno kalorijo več!

Izvajaj visokointenzivni intervalni trening (HIIT)

HIIT je med prazniki najboljši trening, saj ne traja dolgo (10–20 minut), vendar pa telo pripravi, da začne kalorije (in maščobo!) kuriti hitreje.

Med prazniki se kar večkrat loti takšnega treninga, ki ga lahko izvajaš na kardio napravah, z utežmi ali z lastno težo, po njem pa bo telo pospešeno porabljalo kalorije celo do 16 ur.

In najpomembnejši nasvet: UŽIVAJ!

Če se boš skušala popolnoma odreči kakšni vrsti hrane, boš posledično samo več pojedla. Nič ne bo narobe, če boš pojedla nekaj, česar ne bi smela.

Pomembno je predvsem, da se ob tem ne počutiš slabo.

Prazniki so, uživaj v hrani in pijači, ki ju imaš rada, vendar ne pretiravaj. Sprosti se in se zabavaj, ne omejuj se pri ničemer, kar bi lahko kasneje obžalovala!

Napisala: Nika Švajncer

Preberi še: Če boš upoštevala tole, ni bojazni, da bi se čez zimo zredila! ali pa preizkusi ta recept za medenjake!

NE SPREGLEJ: Ženske po svem svetu je obnorel nov lepotni tretma – umivanje obraza z radensko. 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri