Kako hujšati s pametjo: ti in tvoja dieta!

Na tisoče in tisoče je diet, ki veliko obljubljajo, a malo dajejo. Večina diet in knjig o dietah zato razočara, saj se na koncu rado konča tako, da se zredimo še bolj, kot smo (če smo) shujšali. In prav to je največja tragedija vseh teh shujševalnih kur.

Kako hujšati s pametjo: ti in tvoja dieta! (foto: profimedia) profimedia
30. 4. 2014

Dr. Michael F. Roizen in dr. Mehmet C. Oz pa namesto poenostavljenih zdravorazumskih rešitev pretesnih hlač, ki pravijo, naj enostavno manj jemo, pa bomo shujšali, zagovarjata pameten pristop in zdrave odločitve, ki jih gre ponotranjiti tako, da postanejo povsem samodejne.

Če bi namreč držalo, da moramo zgolj napovedati srdit boj proti koruznemu čipsu, mesnim cmokom in pladnjem slaščic, potem večina že doslej znanih diet ne bi vedno znova spodletela. Roizen in Oz sta prepričana, da v boju proti odvečnim kilogramov ne moremo zmagati zgolj z orožjem močne volje - torej s silo, z znojem in s prizadevanjem, ne moremo doseči svojega cilja. Nekaj časa gre, toda ne glede na to, kako dobro se pripravimo, nas bo na neki točki telo - biologija - prisililo, da zahlastamo po hrani. Morda je čas, da pakt zavezništva v boju zoper tolščo sklenemo s telesom, to pa lahko storimo le tako, da svoja telesa postavimo pod znanstveni drobnogled. Če že imamo to srečo, da živimo na pravem mestu in ob pravem času - to je: času, ko znanost vse več ve o bioloških skrivnostih kopičenja telesne maščobe.

Ali povedano preprosteje:

  • Raizen in Oz sta prepričana, da je pri hujšanju treba delati s pametjo, ne z muko! Še več. V svojem priročniku za obvladovanje obsega pasu, Vi in vaša dieta, ne le obljubljata pet centimetrov manjši pas že v prvih dveh tednih, temveč ponujata tudi pravo pot do idealnih mer.

Ena prvih stvari, ki jih v knjigi skušata dopovedati bralcem, je:

  • "Vse življenje so nam vcepljali prepričanje, da če je nekaj dobro za nas, potem je še več tega še boljše za nas. Če je dobro z sto kalorij zmanjšati dveni vnos energije, potem nas bo to, da ga zmanjšamo za štiristo kalorij, gotovo pripeljalo do konfekcijske številke 32. Če hujšamo s hojo, potem se bo pri maratonskem teku maščoba kar stopila z našega telesa. V resnici pa nobena od teh domnev ni pravilna. Še hujše - ne le da nista pravilni, mnogo mitov o dietah, ki danes krožijo naokoli, je pravzaprav škodljivih za telo. Na primer, pomanjkanje hrane upočasni presnovo, zaradi česar začne organizem skladiščiti maščobo. Številna pravila, domneve in načela o hujšanju, v katere nemara verjamete - in ste prepričani, da pri hujšanju delujejo -, preprosto ne držijo. Še več, morda celo  prispevajo k debelosti, ker se zaradi njih začarani krog rejenja in hujšanja vrti hitreje kot prednje kolo Lancea Armstronga."

Ena od ključnih resnic, na katere v želji verjeti trenutno aktualni ali popularni dieti radi pozabljamo, je, da odnos med telesom in maščobo ni linearen in preprost.

Nervozna, ker ti zaenkrat še nismo razkrili nič zares konkretnega? No, naj bo ;)

Na tem mestu te želimo opozoriti na znak, ki ti bo povedal, ali si ta trenutek že ti tista, ki ima nadzor nad svojo težo, ali pa je to še vedno vrečka barvitih gumastih bonbonov. Ta znak je: sitost!

  • "S tem, da ste prisluhnili signalom telesa, boste omogočili svoji anatomiji, da bo delala tako, kot ji je namenjeno. Tako nikoli ne boste sestradani, za mizo vam nikoli ne bo odletel hlačni gumb in nikoli več ne boste nihali med dvema skrajnostima. Namesto tega boste malce lačni, zato boste nekaj pojedli in se nato ustavili. Zadovoljni."

Bistvo skratka ni, da stradamo ali jemo premalo, saj je naš organizem evolucijsko programiran tako, da v dolgih obdobjih brez hrane prične skladiščiti maščobo, saj situacijo prepozna kot bližajočo se lakoto. Da bi ne zašli v ta paradoks, bi morali jesti - malo, pogosto, redno in zdravo.

Dr. Michael F. Roizen in dr. Mehmet C. Oz v knjigi Vi in vaša dieta, Učinkoviti osebni priročnik za obvladovanje obsega pasu, v svojem hudomušnem slogu poučita bralce o delovanju telesa - kako in zakaj skladišči kalorije porablja maščobo in se odziva na hrano, nato pa tudi predstavita svoj veliki načrt in postrežeta z navodili, s pomočjo katerih bi se lahko naučili nadzorovati obseg svojega pasu. Z njuno pomočjo naj ne bi nikoli več občutili lakote, naša teža ne bi več nihala, izboljšali pa bi si tudi svoje počutje, videz in zdravje.

Priporočamo v branje in ravnanje!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri