Kaj je "meal-prep" in zakaj bi ga morala poznati tudi ti?

Ena izmed zadnjih norosti v svetu zdravega prehranjevanja, ki je popolnoma zasvojila ljudi, je tako imenovani 'meal-prep' oziroma vnaprej pripravljeni obroki.

Kaj je "meal-prep" in zakaj bi ga morala poznati tudi ti? (foto: Profimedia) Profimedia
27. 1. 2018

Ni nam treba posebej poudarjati, da imamo danes ljudje prehiter tempo življenja, ki se pozna tudi na naših prehranjevalnih vzorcih. Družinska kosila so danes redkost, "kava po poti" je zamenjala naš zajtrk, večerjo pa si postrežemo na kavču pred televizijo.

S tem pa je upadalo tudi število kakovostnih in raznovrstnih živil, ki jih zaužijemo na dnevni ravni. Kako preprečimo, da nas stiska s časom ne ovira na poti zdravega prehranjevanja?

"Meal-prep" oziroma vnaprej pripravljeni obroki

Eden izmed trendov na področju prehranjevanja je tako imenovani "meal-prep", ki v osnovi pomeni, da si vnaprej načrtuješ in pripraviš obroke za en teden (lahko tudi manj).

Načeloma si lahko pripraviš vseh pet dnevnih obrokov, začetniki ponavadi začnejo s tremi obroki. Kaj pa je pomembno vedeti, ko zaplavaš v vode vnaprej pripravljenih obrokov?

1. Vzemi si čas.

Mogoče ti bo načrtovanje obrokov sprva vzelo nekaj več časa, a boš ta čas prihranila med tednom, ko ti ne bo treba razmišjati, kaj skuhati za kosilo (niti ne boš imela dileme, kdaj jedi sploh pripraviti). 

2. Razmisli, kaj želiš pripraviti.

"Meal-prep" je lahko zelo enostaven in z njim lahko zelo izboljšaš način prehranjevanja. Vendar se moraš zavedati, da boš uspešna le, če se vnaprej malo pripraviš. To pomeni, da se usedeš za mizo, vklopiš računalnik in poiščeš kuharske knjige. Potem pa se začne "brainstroming", ko na list zapišeš ideje obrokov, ki jih boš pripravljala.

Namreč, "meal-prep" ti ne bo prav nič pomagal do bolj zdravega prehranjevanja ali izgube teže, če bodo obroki sestavljeni le iz testenin in krompirja.

3. Poskrbi za dovolj veliko število stekenih in plastičnih posodic.

Obroke, ki jih boš vnaprej pripravila, boš morala tudi nekam zapakirati. Pomembno je, da imaš doma dovolj steklenih ali plastičnih posodic, kamor boš pripravljene jedi lahko shranila. Ne le, da boš na ta način imela boljši pregled nad tem, kaj že imaš pripravljeno, ampak boš lahko obroke lažje vzela tudi s seboj v službo.

4. Preveri, katera živila omogočajo največ različnih kobminacij jedi.

Pri pripravljanju jedi za cel teden je ključnega pomena, da izbiraš živila, ki jih lahko vključiš v več obrokov. Za primer vzemimo riž (rjavi ali navadni). Kuhan riž lahko uporabiš kot prilogo k mesnim jedem, iz njega lahko pripraviš rižoto ali pa ga uporabiš tudi za solato. Za "meal-prep" ti največ možnosti kombiniranja obrokov predstavljajo:

- različne žitarice (ajdova kaša, kvinoja, ovseni kosmiči)

- testenine

- kuhana jajca

- zelenjava (brokoli, cvetača, solata, ohrovt, korenje, načeloma tudi krompir)

- meso 

- sadje (sveže in zamrznjeno)

5. Kako izgleda proces priprave obrokov?

Rezanje, sekljanje, mešanje, kuhanje, peka.

Izberi si dan, ko si boš vzela čas in si vnaprej pripravila obroke (če si pripravljaš obroke za teden vnaprej, potem je smiselno, da je ta dan sobota ali nedelja). Potem pa operi vso zelenjavo in jo zreži, skuhaj žitarice, naredi omake, prelive za solato itd.

Jedi, ki jih lahko do konca pripraviš vnaprej (dokončane jedi - rižota, ajdova kaša s pečeno zelenjavo, juha itd.), shrani v posodice in postavi v jedilnik. Za jedi, ki jih ne moreš pripraviti do končnega koraka (razne solate s prelivi, sadne solate ...), pa naredi samo osnovo pripravo - nareži sestavine, zmešaj prelive in jih ločeno shrani v hladilnik.

Prav tako si lahko vnaprej pripraviš juhe ali smuti vrečke, ki jih lahko enostavno zamrzneš in vzameš iz zamrzovalnika takrat, ko jih potrebuješ.

2. Prednosti vnaprej pripravljenih obrokov?

"Meal-prep" je danes vedno bolj priljubljeno početje zaradi njegovih številnih prednosti.

V prvi fazi poskrbiš, da obroki vključujejo več zdravih živil, saj si vzameš čas za njihovo načrtovanje. S tem, ko imaš obroke vnaprej pripravljene, zmanjšaš možnosti, da bi tekom dneva posegla po nezdravih prigrizkih. Prav tako pa imaš zasnovanih pet obrokov, s čimer preprečiš tudi prenajedanje, oba faktorja pa ti pomagata pri izgubi kilogramov oziroma pri ohranjanju zdrave telesne teže.

 

A post shared by Meal Prep Daily (@mealprepdaily) on

Omeniti moramo tudi, da lahko na ta način prihraniš tudi nekaj evrčkov, saj imaš točno organizirano, kaj boš kuhala, koliko in katere sestavine boš rabila. Posledično je manj možnosti, da bi ti skuhani obroki ostajali in bi jih morala zavreči, hkrati pa ne kupuješ živil "na zalogo".

"Meal-prep" pa je izredno priljubljen še zaradi enega dejavnika, in sicer dejstva, da to lahko počne vsak posmameznik, ne glede na način prehranjevanja in omejitve, ki jih ima pri hrani (diete, alergije, veganstvo ...).

 

A post shared by Meal Prep Daily (@mealprepdaily) on

Kaj pa meniš ti? Ti je ideja vnaprej pripravljenih obrokov všeč? Pod objavo na Facebooku lahko komentiraš, če želiš, da objavimo tedenski jedilnik z idejami za vseh pet dnevnih obrokov. :)

Vir: Popsugar.com
Foto: Profimedia

Preberi še: Zakaj nas po tem, ko jemo ananas, PEČE jezik? (in kako to preprečiti)

Priporočamo tudi: Tjaša Kokalj navdušuje z novo pričesko - poglej, kako je videti!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri