Hrana, ki ti bo pomagala do mirnega spanca!

Že drugo noč zapored neuspešno šteješ ovčke, da bi se nekako uspavala? Pa veš, da je tudi za nespečnost lahko kriva hrana, prav tako pa ti določena živila lahko tudi pomagajo k mirnejšemu spancu?

Hrana, ki ti bo pomagala do mirnega spanca! (foto: profimedia) profimedia
21. 9. 2014

V nadaljevanju preveri seznam živil, ki pomagajo k mirnemu spancu.

  • Med

Med vsebuje glukozo, ki pove vašim možganom, naj 'ugasnejo' oreksin, nevropeptidni hormon, ki nas ohranja budne in živahne. Seveda pa nikar ne pretiravaj, ena žlica medu pred spanjem je dovolj.

  • Zeliščni čaji

Zeliščni čaj ima na tone koristnih lastnosti. Med čaje, ki vas najhitreje uspavajo, uvrščamo kamilični čaj in čaj melise ali mete. In ja, ob čaju si lahko privoščiš še žličko medu.

  • Ovseni kosmiči

Morda so kosmiči tvoj najpriljubljenejši zajtrk, ki vas skupaj s kavo popeljejo skozi delovni dan. A ovseni kosmiči so odlični tudi zvečer, saj naravno dvignejo krvni sladkor in uspavajo. Oves je tudi zelo bogat z melatoninom, zato sprosti telo in pomaga pri prijetni večerni utrujenosti.

  • Polnozrnati kruh

Ogljikovi hidrati so tvoji najboljši prijatelji in hkrati največji sovražniki. Preprosti ogljikovi hidrati, kot so sladkarije, so odlični za hiter dvig energije, saj se hitro prebavijo. Polnozrnati kruh ponavadi hitro zviša raven glukoze v krvi, ko pa ta raven upade, to povzroči padec energije.

  • Mandlji

Proti večeru si privošči pest mandljev in smrčala bosta s svojim dragim kot 'ubita'. Mandlji so bogati z vitaminom E in vitamini skupine B ter vsebujejo veliko antioksidantov in železa. V njih je tudi veliko magnezija in triptofana, ki pripomoreta k zmanjševanju mišičnih in živčnih funkcij, obenem pa umirjata tvoj srčni ritem.

  • Češnje

Najboljši način za dober nočni spanec je povečanje melatonina v tvoji hrani. Tako kot oreščki in kosmiči so tudi češnje bogat naravni vir melatonina, ki ti pomaga urediti vaš spalni ciklus.

  • Banane

Banane vsebujejo veliko magnezija in kalija, ki pomirjata mišice in živčevje. Banane so tudi bogat vir vitamina B6, ki poskrbi za odlično relaksacijo.

  • Črna čokolada

Ne skrbi – čokolado lahko ješ dan in noč, seveda pa ni vseeno kakšno. Mlečna čokolada je stimulans, vendar pa ima temna čokolada nasprotne učinke. Vsebuje namreč serotonin, ki sprošča tvoje telo.

Čemu pa se gre izogibati?

Vsekakor sta to alkohol in kofein, ki sta že sama po sebi poživilo. Ogibaj se tudi pekoči hrani, predelanemu in prekajenemu mesu, staranim sirom, mlečni čokoladi, paradižnikovi omaki in soji.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri