Hrana, ki (o)zdravi napihnjenost (če le gre, uživaj to!)

Imaš težave z zdravjem? Z napihnjenostjo? Rešitev te čaka v hladilniku.

Hrana, ki (o)zdravi napihnjenost (če le gre, uživaj to!) (foto: Profimedia) Profimedia
6. 6. 2018

Zvijanje v trebuhu, utrujenost, glavobol – to je le nekaj neprijetnih simptomov, ki ti sicer lahko zagrenijo dan, a niso dovolj hudi, da:
a) preložiš vse obveznosti in še enkrat pogledaš zadnjo sezono svoje najljubše serije ali
b) dobiš zdravilni odmerek nege in pozornosti od svojega dragega (le kako ne vidi, kako zelo hudo ti je!?).

Od tebe se pričakuje, da boš pač stisnila zobe in potrpela. Ampak dr. Mehmet Oz ti (kot čarovnik iz Oza) prihaja na pomoč. Rešitev za vrsto vsakodnevnih nevšečnosti je namreč v tvojem hladilniku.

"Hrana bi morala biti vedno prvi korak," pravi dr. Oz (in če mu zaupa Oprah, potem mu lahko brez skrbi tudi ti). Hrana ima namreč pozitivne učinke zdravil brez neprijetnih stranskih znakov. Zato preberi, kako lahko tvoj hladilnik postane prava medicinska omarica.

1. Težava: NAPIHNJENOST

Ob prvih znakih

Papaja in peteršilj. Peteršilj je odličen pri preprečevanju zadrževanja vode, medtem ko papaja vsebuje encim papain, ki razgraja hrano. Skodelica obeh sveže narezanih sestavin bi morala tvoje črevesje spraviti v red. Opozorilo: Okus obeh skupaj ni ravno najboljši.

Po zaužitju hrane

Čaj iz poprove mete. Preskoči ekspreso in si raje privošči skodelico čaja. Ker sprošča mišične krče, pomaga telesu, da zrak, tekočine in zataknjena hrana hitreje opravijo svojo pot.

Zaužiti bi morala več

Kajenskega popra. Bodi Beyonce in v torbici vedno imej stekleničko pekoče omake. Kapsaicin (spojina, ki naredi pekočo papriko pekočo) v kajenskem popru poveča pretok prebavnih encimov v črevesju, kar posledično zmanjša vetrove in napihnjenost. Odpet gumb na kavbojkah je preteklost!

2. Težava: PMS

Ob prvih znakih

Svež ingverjev čaj. Si se že začela zvijati ob prvih krčih? Takoj pristavi vodo za čaj. V študiji je 150 žensk prve tri dni menstruacije na dan zaužilo 1 g ingverjevega prahu in ingver je učinkovito znižal njihovo bolečine enako, kot bi ga ibuprofen. Olupi za palec velik kos ingverjeve korenine, nareži ga na rezine in ga skupaj z limono 5 minut namakaj v vreli vodi.

Od začetka do konca

Losos in jajca. Popoln izgovor za kosilo s prijateljicami. Študija, objavljena v strokovni reviji Archives of Internal Medicine, je dokazala, da vitamin D pomaga pri sproščanju mišic in blaženju krčev. Polovica fileja lososa vsebuje polovico priporočenega dnevnega vnosa, jajce pa še dodatnih 10 odstotkov. Umešana jajca s prekajenim lososom, lepo prosim.

Zaužiti bi morala več

Lanenih semen. V študiji, ki je vključevala 120 žensk s PMS-jem, so polovici dali placebo, drugi polovici pa 1 ali 2 g maščobnih kislin (z njimi so bogata tudi lanena semena). Ženske, ki so dobile 2 g maščobnih kislin, so v naslednjih šestih mesecih imele manj krčev. Potresi 1 žlico semen v svojo jutranjo skledo kosmičev. Sladko olajšanje.

3. Težava: PREHLAD

Ko že vsi okoli tebe kihajo

Česen. To ni zgolj predpotopni mit, opravljene so tudi znanstvene raziskave, ki potrjujejo pozitivne lastnosti te močno dišeče začimbe. V študiji so ljudje, ki so jemali placebo, imeli kar do trikrat več prehladov kot tisti, ki so jim dali česen. Pomislek, bi ali ne bi naročila kruha s česnom, je odveč.

Ko te zares zadane

Juha tvoje babice ima konkurenco. Študija je 132 odraslih postavila na dieto. Polovica od njih je morala dnevno zaužiti 4 kivije, druga polovica pa 2 banani. Rezultat? Jedci kivija, so si boleče grlo pozdravili 3 dni pred jedci banan.

4. Težava: MOZOLJI

Ko se ti nariše na sredini čela

Gvajava. Študije so pokazale, da je vitamin C antibakterijski in pomaga pri celjenju (torej ti pomaga tudi pri tem pošastnem mozolju). In pomaranče niso ravno najboljši vir tega vitamina. Kozarec pomarančnega soka vsebuje 97,5 mg vitamina C, kozarec gvajave pa kar 376,7 mg.

Zaužiti bi morala več

Lososa. Se ti zdi, da ima tvoja koža nenehne izbruhe? Verjetno potrebuješ več maščobnih kislin omega 3 in omega 6, ki ti bodo pomagale umiriti vnetja, ki vodijo do zamašenih por. Losos vsebuje oboje.

5. Težava: MAČEK

Preden začneš piti

Sok iz hrušk. Po mnenju strokovnjakov je hruškov sok, pečen krompir z olupki in liter vode popolna malica pred začetkom pitja. Ugotovili so, da se naslednji dan učinki alkohola zmanjšajo za 16 do 21 odstotkov, če noč pred tem piješ ta sok.

Preden zlezeš v posteljo

Kumarični sok. Vemo, zveni ogabno, ampak Poljaki prisegajo na kozarec pred spanjem. Zakaj? Ker zgolj kozarec belega vina povzroči telesu, da izgubi kar do en liter vode, kar povzroči izgubo elektrolitov, med njimi magnezija, ki ga v večjih količinah najdemo v kumaričnem soku. Se nikakor ne moreš prepričati, da bi popila kozarec tega soka? Na nočno omarico postavi tetrapak kokosove vode.

Naslednji dan       

Lubenica. Najti moraš način do kar najboljše rehidracije. Lubenica je kar v 92 odstotkih sestavljena iz vode, zato je popoln prigrizek za tvoje izsušeno telo.

Naslednji dan: večerja

Pečen krompir. Kalij je še en elektrolit, izgubljen med nočnim popivanjem. Nadomesti ga s porcijo pečenega krompirja, tistega domačega z olupki, ne ocvrtega iz restavracije s hitro prehrano. V primerjavi z banano, ki ima 467 mg kalija, ga boš s porcijo krompirja vnesla skoraj enkrat več – 721 mg.

6. Težava: BREZ ENERGIJE

Za kosilo

Kvinoja. S težavo ohranjaš pokončno držo za pisalno mizo? Mogoče ti primanjkuje železa, ki pomaga pri prenosu kisika po krvi. Kozarec kuhane kvinoje vsebuje 15 odstotkov priporočanega dnevnega vnosa.

Pred spanjem

Sok iz češenj. Privošči si kozarec soka ob večerji. Naravni melatonin iz sadeža (ki pomaga pri regulaciji spanca) ti bo pomagal do boljšega spanca. Bonus: odličen okus.

Zaužiti bi morala več

Borovnic. Znanstveniki iz Nemčije so angažirali 120 ljudi, da so se po govoru lotili še reševanja matematičnih problemov. Udeleženci, ki so uživali jagodičevje, bogato z vitaminom C, so imeli nižjo raven kortizola, ki se izloča v stresnih situacijah.

Po predlogi HELENE ZOOK in CATRIONE INNES priredila NINA VIDRIH

Preberi še: (Tvoj seksi) Mesečni horoskop za JUNIJ 2018

Priporočamo tudi: 7 najlepših naravnih kopališč v Avstriji

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri