Avokado - tvoja zakladnica zdravih maščob

S čim vse te oskrbi avokado in kaj vse lahko iz njega pripraviš? Ne spreglej!

Avokado je zakladnica zdravih maščob (foto: Profimedia) Profimedia
14. 6. 2015

Avokado je izjemno bogat z raznovrstnimi vitamini in minerali

Avokado ne uvrščamo zaman med superživila. Sadež, ki izvira iz Južne in Srednje Amerike, in v prevodu pomeni testis (zaradi oblike in zaradi dejstva, da na drevesih raste v parih), je odličen vir vrste vitaminov, mineralov in antioksidantov.

Bogat je namreč z vitamini B6, C, E, K, vlakninami, pantoninsko kislino, niacinom, riboflavinom, kartenoidi, magnezijem, kalijem, bakrom, manganom, železom, fosforjem in cinkom ter vsebuje dva ključna antioksidanta.

Poln maščob, a tistih zdravih

Res je, kar 60 odstotkov avokada so maščobe, toda, kar je zelo pomembno, gre za tiste zdrave, enkrat nenasičene maščobne kisline, ki dejansko znižujejo holesterol. Poleg tega nam maščobe v avokadu dajo občutek sitosti. Znano je namreč, da je pretirana količina ogljikovih hidratov v današnji prehrani tista, ki zares redi. Omega 3 maščobne kisline v avokadu tudi ščitijo pred vnetji.

Avokado je odličen rastlinski vir beljakovin in pospeševalec prebave

Avokado je tudi bogat rastlinski vir beljakovin, ki jih telo lažje prebavlja kot tiste, ki so živalskega izvora. Zaradi visoke vsebnosti vlaknin avokado celo olajša prebavo. Kartenoidi v avokadu skrbijo za dober vid in močan imunski sistem, saj pomagajo pri absorbciji koristnih hranilnih snovi. 

Avokado proti raku prostate

Avokado zaradi opisanih hranilnih snovi znižuje možnost za raka prostate, zaradi kar 160 koristnih snovi v njem, ki delujejo kot antioksidanti, pa bi naj celo pomagal pri preprečevanju in zdravljenju sladkone bolezni.

Dobro je, da veš!

Najbolj hranilno bogat del avokada je tik pod lupino, zato s strganjem nikar ne zavrzi tega ključnega dela avokada. 

TOP jedi iz avokada

  1. Če si velika ljubiteljica avokada, ga lahko ješ kar z žlico. Presekaš ga na pol, odstraniš koščico, posoliš, dodaš malo olivnega olja in poješ.
  1. Če si gurmanka, si pripravi izjemno hitro avokadovo poslastico - avokadov namaz. Ješ ga lahko vsak dan na popečenem kruhu.
  1. Če imaš rada solate, te bo prepričala avokadova solata z rukolo in paradižnikom. Avokado narežeš na tanke rezine, vzameš šop rukole, na tanke rezine narezan paradižnik in malo bazilike po želji. Sestavine zmešaš in dodaš preliv po želji. Solata pa je zares odlična z limoninim sokom, kajenskim poprom, soljo in česnom. 
  1. Če si ljubiteljica smoothiejev, boš nora na avokadovo-bananin smoothie. V mešalniku preprosto zmešaš polovico avokada, polovico po možnosti zmrznjenih bananinih rezin, 1 dcl mleka in žličko meda. Ta smoothie je slasten, povrhu vsega pa te oskrbi z vsemi ključnimi hranilnimi snovmi. Banane lahko vtem času nadomestiš tudi z borovnicami. 

Sanja Macur

Pobrskaj še za drugimi okusnimi recepti z avokadom.

Ne spreglej še super nagradne igre, v kateri lahko osvojiš prenosni, vodoodporni Philipsov zvočnik: http://bit.ly/1MOmiMp

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri