Aerobna vadba ni ključ do popolne postave! Kaj pa je?

Ko vstopim v fitnes, vidim (predvsem v predpoletnem času) večino deklet na kardio napravah. Zmerna aerobna vadba je dobra za naše zdravje in telo – še posebej, če jo izvajamo v naravi na svežem zraku. Kaj pa se zgodi, ko z njo pretiravamo?

Aerobna vadba ni ključ do popolne postave! Kaj pa je? (foto: Profimedia) Profimedia
10. 10. 2016

Z namenom, da bi izgubile kakšen kilogram, se dekleta večinoma poslužujejo tekalnih stez in ostalih podobnih kardio naprav za aerobno vadbo.

Lahko se strinjamo z Jessico Bell, da med mnogimi prevladuje mnenje, da jih bodo uteži naredile možate in preveč mišičaste.

Aerobna vadba je dober dodatek k anaerobni, vsekakor pa ni ključ do lepe izklesane postave.

In kakšna je pravzaprav razlika med aerobno in anaerobno vadbo? 

Aerobna vadba je katerakoli aktivnost, kjer za gibanje telesa uporabljamo svoje roke in noge.

Mišice uporabljamo v neprestanih (navadno enostavnih) ritemskih ali ponavljajočih se gibih.

S tem višamo svoj utrip srca in pospešujemo dihanje med tem ko gradimo svojo fizično zmogljivost.

Aerobno pomeni ''s pomočjo kisika'', kar pomeni da pri takšni vadbi uporabljamo kisik z namenom topljenja maščob in ogljikovih hidratov ter s tem proizvajamo energijo.

Pri anaerobni vadbi pa se osredotočamo na posamezne mišice. Ker med njo ne ''skačemo okoli'' in ne premikamo celotnega telesa, ta vrsta vadbe ne zahteva toliko kisika in topi zgolj ogljikove hidrate.

Anaerobna vadba služi za gradnjo mišic skozi aktivnosti, kot so dvigovanje uteži ali izvajanje visokointenzivnih treningov.

S pomočjo takšne vadbe gradimo svoje skeletne mišice in dvigujemo celoten nivo moči skozi vaje z utežmi in uporabo lastne telesne teže ali naprav v fitnesu.

Kaj se zgodi, če izvajam samo aerobno vadbo?

Samo aerobna vadba ni slaba – preprosto zato, ker je nekaj športne aktivnosti še vedno bolje kot nič.

Vendar, če delamo samo takšno obliko vadbe, ne izkusimo prednosti anaerobne vadbe.

Kot že vemo, je trening z utežmi nujen za oblikovanje mišic in topljenje maščobnih zalog.

Izključno dolgotrajna aerobna vadba pa nikakor ni dobra za nekoga, ki želi ohraniti mišično maso.

Ko telo porabi zaloge energije iz maščob in ogljikovih hidratov, začne razkrajati še mišice.

Za uspešno izgubo maščobe in predvsem oblikovanje telesa je torej nujna vadba z utežmi – z dodatkom aerobne vadbe pa lahko to le še izpopolnimo oziroma pospešimo.

Kljub vsemu pa je najbolj pomembno, da vsak posameznik izbere vadbo, v kateri se najbolje počuti in v kateri bo vztrajal – to je ključno za uspešno športno aktivnost. 

Napisala: Nika Švajncer

Preberi še: 10 vadb, pri katerih porabite več kalorij kot pri teku ali pa Kaj naredi fitnes trenerka, ko nima volje za vadbo?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri