9 razlogov, zakaj bi morala VSAK DAN pojesti 2 jajci

Stavimo, da si boš, ko boš prebrala tole, takoj šla naredit eno veliko omleto! ;)

9 razlogov, zakaj bi morala VSAK DAN pojesti 2 jajci (foto: Profimedia) Profimedia
10. 6. 2017

V preteklosti je ogromno zdravih živil veljalo za nezdrava. Sem med drugim spadajo kokosovo olje, sir in nepredelano mesto, ampak verjetno najhujši primer "slabe" hrane so bila jajca, ki pa so

v resnici ena izmed najbolj zdravih živil na svetu.

Samo predstavljaj si: eno jajce vsebuje vsa hranila in gradnike, ki so potrebni za razvoj celotnega piščančka.

Jajca so polna visoko kakovostnih beljakovin, vitaminov, mineralov, zdravih maščob in raznih drugih hranil v sledeh.

Veliko jajce vsebuje: 77 kalorij, 5 gramov maščob in 6 gramov beljakovin z vsemi bistvenimi aminokislinami

Je bogato z železom, fosforjem, selenom in vitamini A, B12, B2 in B5 (med drugim).

In tukaj je 9 razlogov, zakaj bi jih morala jesti vsak dan:

1. Tvoje možgane ščiti holin.

Dokazano je bilo, da je točno ta vitamin najpomembnejši gradnik možganov.

Fosfolipidi, ki zagotavljajo normalno komuniciranje možganskih celic, so sestavljeni iz holina. 

Holin je nekoliko manj znana hranilna snov, ki je ponavadi združen z B-kompleks vitamini. Je pomemben nutrient za zdravje in je potreben za veliko procesov v telesu.

Študije so pokazale, da je bil nizek nivo holina povezan z boleznimi jeter, srca in ožilja ter nevrološkimi nepravilnostmi.

Najboljši vir holina so jajčni rumenjaki in goveja jetra. Eno veliko jajce ga vsebuje kar 113mg.

2. Lutein ohranja vid.

Kokošja jajca so bogata z luteinom, antioksidantom, ki se nahaja v očesni mrežnici in ščiti oko pred uničujočimi spremembami, ki se lahko nakopičijo v očesnem tkivu. Lutein je odgovoren za oster in jasen vid.

3. Začneš izgubljati kilograme.

Strokovnjaki so odkrili, da če kombiniramo nizkokalorično prehrano in jajca za zajtrk, izgubimo kilograme dvakrat hitreje.

Jajca so prav tako zelo nasitna in ne povišajo nivoja glukoze v krvi. Še posebej hranljiv je rumenjak, zato se mu ne izogibaj.

4. Vitamin D pomaga absorbirati kalcij.

Eno jajce ima enako količino vitamina D kot žlica ribjega olja. Vitamin D pomaga kalciju, da se bolje absorbira in posledično učvrsti tvoje kosti in zobe.

5. Vitamin B-kompleks ščiti kožo, lase in jetra.

Biotin, vitamin B12 in prebavljive hranilne beljakovine prispevajo h krepitvi las in kože. Fosfolipidi, ki jih vsebujejo kokošja jajca, pa pospešijo izločanje strupov iz jeter.

6. Upočasni se proces staranja.

Raziskava je pokazala, da so pri 87% žensk med 35 in 40 letom starosti starostne pike izginile, koža pa se je napela.

Pri moških pa so se občutno zgladile gubice okoli oči.

7. Zmanjšano tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni.

V nasprotju s starimi prepričanji, so študije pokazale, da jajca izboljšajo holesterol in ne povečajo tveganja za nastanek srčno-žilnih bolezni, ampak ga celo znižajo.

Holesterol iz jajc uravnavajo fosfatidi, ki hkrati zavirajo proces, pri katerem telo samo proizvaja holesterol.

Jajca prav tako vsebujejo omega-3 maščobne kisline, ki znižujejo nivo trigliceridov, posledično pa tudi tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni.

Jajca zvišajo HDL ("dober") holesterol in spremenijo LDL ("slabi") holesterol. 

8. Zmanjšano tveganje za nastanek raka.

Holin, ki je pomemben za možgane, prav tako znižuje tveganje za nastanek raka. Študija je pokazala, da se je pri ženskah, ki so vsakodnevno jedle jajca, tveganje za nastanek raka na dojki zmanjšalo za 18%.

9. Koristna so tudi pri načrtovanju otrok.

B vitamin (natančneje B9 oziroma folna kislina , ki ga jajca vsebujejo) ima prav tako vlogo pri oblikovanju spolnih hormonov.

Z njegovo pomočjo se oblikujejo rdeče krvničke in nevralne cevi pri zarodku, kar zmanjšuje tveganje za duševno zaostalost otroka.

Zato je B9 tako pomemben za ženske, ki razmišljajo o nosečnosti.

Vendar pa niso vsa jajca enaka!

Pomembno je, da veš, da vsa jajca niso ustvarjena enakovredno.

Kokoši so pogosto gojene v fabrikah v kletkah, hranijo pa jih žiti, kar se odraža tudi v hranilni vrednosti jajc.

Zato pri nakupu bodi pozorna, da izbereš jajca iz hlevske reje in takšna, ki niso hranjena z žiti. Najbolje je, da kupiš domača, če pa imaš kokoške doma, pa si tako ali tako zmagala. :)

Torej od danes naprej velja pravilo: 2–3 jajca na dan odženejo zdravnika vstran!

Pripravila: Nika Švajncer

Preberi še: 5 stvari, za katere je bolje, da se jim po obroku izogneš (v velikem loku!) ali pa Vsakdanje navade, ki povzročajo staranje kože.

Priporočamo tudi: Enostavni triki, s katerimi boš pospešila svoj metabolizem (+izgubila kakšen kg!)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri